Ik vind het Interessant om de uitleg te lezen over het verschil tussen de 2 want ik denk vele beginnende kwekers enkel kijken naar het THC gehalte.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het verschil tussen THC & CBD high times
Collapse
X
-
Re: Het verschil tussen THC & CBD high times
Zeker interesant, Thc vervalt in Cdb, dus kun je de Cdb altijd verhogen bij later oogsten ongeacht strain. Oftewel meer amber is meer Cdb. Specifieke strains met de nadruk op Cdb en die later oogsten heb je volgens mij max Cdb gehalte mocht je dat wensen. Iemand die hier ervaring mee heeft?, ik heb net mijn eerste kweek achter de rug met de nadruk op Cdb, medical mix van rqs. Over het toevoegen van zuur en het omzetten van Thc naar Cdb is me nog niet helemaal duidelijk,
Dit is ook de moeite waard:
MMJ = THC + CBD + (Other cannabinoids) + (terpenes and terpenoids)
Last edited by Greyvol; 25 December 2014, 12:58.
-
Thc breekt af in Cbn, hoe meer amber hoe meer Cbn.
Wietefras had er een mooi schema van, zal kijken of ik dat kan vinden.
Gevonden
user65379_pic323566_1268498603.jpg
WikipediaCannabinol
Main article: Cannabinol
Cannabinol (CBN) is the primary product of THC degradation, and there is usually little of it in a fresh plant. CBN content increases as THC degrades in storage, and with exposure to light and air. It is only mildly psychoactive. Its affinity to the CB2 receptor is higher than for the CB1 receptor.Last edited by Stemma; 25 December 2014, 13:23.
Comment
-
In de praktijk gaan veel voor THC gehaltes omdat ze recreatief gebruiker zijn. Ze doen het voor de buzz, terecht dat ze voor de THC gaan dus.
Bovendien worden er zoveel CBD gehaltes geclaimd terwijl het er gewoon helemaal niet in zit, waardoor veel soorten tegenvallen of gewoon weinig effect hebben.
Dan zit je met een strain die zogenaamd hoog zou zijn in CBD en uiteindelijk alleen maar laag in THC is.
Comment
-
Ja klopt Meer THC geef je een lichamelijke buzz terwijl CBD u meer een high gevoel gaat geven. Nu kan je ertussen beginnen experimenteren door bepaalde zuren aan toe te voegen zodat bvb de strain van Amnezia plots ipv een lichamelijk buzz geeft een eerder iets higher gaat geven waardoor dan je lach kicks kan krijgen. Het is ook getest op een persoon die intraveneus pure THC toegedient kreeg en daarnaa THC met CBD. Die met 100% THC zat ze eigenlijk heel depressief in haar zetel maar met de mix van THC en CBD zat ze zich kreupel te lachen en vond ze het de max maar wat ze ook vertelden is dat het bij elke persoon anders is het effect. Terwijl zij enorm depressief kwam op 100% thc kan het voor een ander persoon juist het omgekeerde geven dus de effecten van wiet ligt ook aan de resistentie van bepaalde personen.
Comment
-
CANNABIS CULTURE - A company in Israel announced recently that it is the first to develop a strain of cannabis low in THC and high in cannabidiol (CBD) using the natural breeding process with no unnatural genetic modifications.
Thanx voor alle reacties! Het blijft dus proberen van verschillende strains en kijken wat voor effect het heeft. Eigenlijk ook wel logisch..Last edited by Greyvol; 25 December 2014, 20:10.
Comment
-
http://www.just4growers.com/stream/t...ur-plants.aspxOver theorie overdosis gesproken
Vapor Pressure Deficit, het zal je maar gezegd worden..
Comment
-
CBD is niets bijzonders (je hoeft geen 400 dollar te betalen voor 10 zaadjes R4 of zo), hash uit Nederlandse coffeeshops heeft gemiddeld zo'n 7% CBD* (vs 0.3% in wiet). Hash heeft ook gemiddeld 2% CBN vs gemiddeld 0% in wiet.
Helaas staan er een aantal onjuistheden itt.
Wat wel klopt is dat THC afbreekt in CBN en daarom (oa) worden wiet en hash beter na een cure.
Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
Comment
Comment