Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Muziekvoorkeur belangrijke voorspeller voor kleine criminaliteit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop

Wie wil voorspellen of een adolescent op 16-jarige leeftijd aan winkeldiefstal zal doen, moet kijken naar welke muziek dit kind op 12-jarige leeftijd luistert.
    Kinderen die op deze jonge leeftijd al naar muziek luisteren die als niet-mainstream kan worden getypeerd, zoals harde rock, hip-hop en house-soorten, lopen later meer risico op klein crimineel gedrag.
    Dat schrijven Tom ter Bogt en Loes Keijsers, onderzoekers Jeugd en Gezin aan de Universiteit Utrecht, in het februarinummer van het toonaangevende Amerikaanse tijdschrift Pediatrics.

Lees de rest op uu.nl

En zo is er toch alweer een hoop verklaard.
    Welke muziek had jouw voorkeur toen je 12 was ?
    Ik was helemaal into Kiss
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Re: Muziekvoorkeur belangrijke voorspeller voor kleine criminaliteit

Effe denken......... tis al een tijdje geleden ,toen ik 12 was vond ik Bodycount, Ice T , NWA ,AcDc , Van Halen e.d wel leuk.
      Ze hebben wel een punt die onderzoekers als ik dat artikel op mezelf reflecteer..gehehe mooi man .
      Led's grow !

Comment

Hoera voor onderzoekers met hunne domme statistiek. Ik krijg het op mijn heupen van zo'n onderzoek. Bewijst niets en brengt niks op. Schrappen die handel. Doe onderzoek naar nuttige zaken.

Ken je dat spel van vroeger? Familieraad. We vroegen aan 100 vlamingen "heb jij wel eens iets gestolen op je 16de" en "naar welke muziek luisterde je op je 12de"? Laten we daar wat conclusies uit trekken.

In diezelfde trend: mensen die ooit een hond hebben geadopteerd maken meer kans om te trouwen voor hun 30ste. Yip en Yanneke deden onderzoek.

Comment

2pac en biggie

Comment

Volgens mij durven kinderen die naar jazz en klassieke muziek luisteren gewoonweg niet toegeven dat ze wel is iets gestolen hebben.

Comment

Vriendjes van me vroeger luisterden naar psalmmuziek, ik heb ze nooit klein crimineel gedrag zien vertonen idd, wat dat betreft klopt dit onderzoek als n bus, temeer omdat er niet over liegen gerept wordt eh..

(happy)hardcore op mn 12 natuurlijk, -I wanna be a hippy and i wanna get stoned- is aardig uitgekomen dacht k zo..

Check out our new 2014 video here: http://youtu.be/ndXiBZCGUPE featuring the Hippy and one of the Gabbers..http://www.facebook.com/thepartyanimals I Wanna Be...

Comment

nou, ik luisterde al van in de wieg naar harde rock en ik ben voor het eerst betrapt op stelen op mijn zevende (ja, tweede leerjaar)..
                die onderzoekers zaten er volgens mij compleet naast. skip or delete.

Comment

Met statistieken kan je alles bewijzen.

Btw hier luisterde Hitler en Geubels enz naar:

Comment

ik luisterde naar reggea op die leeftijd en toen begon ik met blowen,doe je niks aan

Comment

Bezig...
                    X