Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Met molentjes lopen"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "Met molentjes lopen"

    Korting op 420shop
    In mijn jeugd, ik spreek dan over de jaren 60 uit de vorige eeuw, kwam jaarlijks een duister figuur mijn geboortedorp bezoeken: "de voddenman" ofwel de "lorrenboer".
    Mijn zus en ik brachten lompen, konijnenvellen en oude metalen naar deze "opkoper". Als tegenprestatie kreeg mijn zus een of ander vellebeest, een vies soort knuffel van onbestemd materiaal en ik kreeg een "molentje". Dat molentje bestond uit een rond stokje met aan de bovenkant plastic propellertjes. Als je zo dom was om met opgeheven hand met daarin het stokje met propellertje te gaan hardlopen ging dat propellortje draaien. Een vrij nutteloze manier van verspillen van energie nietwaar? Vandaar dat over mensen die met een geestelijke beperking van doen hadden werd gezegd: "die lopen met molentjes".
    Thans worden er windmolens geplaatst die niet lopen op wind maar op subsidies. Deze subsidies gaan de komende jaren 55 miljard kosten om "windstroom" concurrerend te maken.
    De voorstanders van windenergie lopen naar mijn oordeel "met molentjes".

    #2
    Re: "Met molentjes lopen"

    Ja zal je zien, is de subsidie binnen.. waait het ineens een stuk minder hard
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment

    Bezig...
    X