Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn we bereid tot discriminatie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Zijn we bereid tot discriminatie?

Ik zou het huis niet kopen want ik wil niet naast een Kweker wonen dat zou mijn huis in prijs doen dalen.
    Laat me dan maar naast en Turk wonen in plaast van naast een Kweker
    God was never on your side..

Comment

Knappe discussie, dit is trouwens een vraag die me al 17 jaar terug bezig hield toen men grootmoeder haar huis wilde verkopen in een grootstad ! De straat werd plots overbevolkt door turken en haar huis daalde pijlsnel in waarde en in interesse.

Grtz

Comment

En als het een halve turk is, daalt de waarde dan met 25.000?

Vind het een lastige vraag, Als je toch het geld hebt kies ik liever voor een leuke buurman / vrouw, of het nou een hollander of turk is maakt me niet uit.
        Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

onze maatschappij is niet veel anders dan de jungle
            in de jungle heerst de wet van de sterkste
            in onze maatschappij ben je sterk als je geld hebt
            met geld koop je (bijna) alles
            dus ja, ik stel mezelf veilig om te overleven en ik verkoop aan de niet-turk
            en heeft bij mij niks te maken met discriminatie
            wel met nuchter denken en de beste optie kiezen

Comment

ter duidelijkheid ben geen racist, maar er zijn erg veel ook van afkomst die absoluut niet deugen, zet die liever bij elkaar, en niet in een nette buurt, ze nemen alles over en terroriseren de gehele omgeveing, zet de slechte op het vliegtuig terug, en laat de goede hier leven,zo is hoe ik denk

Comment

"zet die liever bij elkaar" is volgens mij het laatste wat je moet doen, kijk maar wat er gebeurde in de bijlmer. Juist zoveel mogelijk spreiden. Maar dat geldt voor alle sociale verschillen, dus ook arm en rijk.

"Op het vliegtuig naar huis" is niet echt een optie als het merendeel van de probleemjongeren hier is geboren en dus net zoveel NL/BE is als jij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
                  Of buurten met alleen laag opgeleiden, of buurten met junkies, of woonwagenbewoners... de discriminatie zit in de vraag opgesloten ("... dus de woning wordt X minder waard"), niet in het antwoord.
                  Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
                  ter duidelijkheid ben geen racist, maar er zijn erg veel ook van afkomst die absoluut niet deugen, zet die liever bij elkaar, en niet in een nette buurt, ze nemen alles over en terroriseren de gehele omgeveing, zet de slechte op het vliegtuig terug, en laat de goede hier leven,zo is hoe ik denk
                  Nuances..... Nuances....
                  Zucht...
                  Pz
                  Last edited by Floeperd; 6 November 2010, 08:38.

Comment

En anders kijk nu sicko van Michael moore op Nederland 3
                    over armoede gesproken....
                    Pz

Comment

Ik gok er wel op dat degene die uiteindelijk mijn huis zou kopen zou kijken naar de waarde van mn huis en niet naar wie er naast woont.
                      Ligt mijns inziens aan de onwetendheid van mensen dat ze de buren zouden beoordelen op nationaliteit.
                      Die nederlander die hem wil kopen kan wel een "tokkie" zijn..(tokkie is zoals een familie flodder maar dan erger),of een of andere zeikerd wat weet ik? doe mij dan maar turks...
                      Ik kom zelf uit een ERG allochtone buurt en heb eerlijk gezegd 99% meer positieve dan negatieve ervaringen met de gemiddelde buitenlander(van welk ras dan ook),
                      Heb er ook totaal probleemloos aan de ene kant een turkse buurman en aan de andere kant een antilliaans/indisch echtpaar naast me gehad.
                      Aangezien uit de eerste post blijkt dat ik mijn eigen huis nu nog niet zal verkopen kan ik ook niet voorspellen of het invloed heeft op mijn toekomstige prijs en ga ik voor de
                      hoogst mogelijke prijs die ik nu voor het buurhuis kan krijgen.
                      Dus nee ik ben niet te verleiden tot discriminatie.

Grts
                      Daniella.
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Vermoed dat als de tokkies naast je gaan wonen dat je huis dan ook in waarde zal dalen als de buurman buiten op de bank zit met een fles bier in zijn hand.

Waarom gaat het over buitenlanders? neem een Tokkie of zo Kampsjaak Ga je dan ook discrimineren?

Comment

Wat zal het mij verrotten wie mn huis koopt > als die de prijs maar betaald die ik ervoor wil hebben. Ja, ik discrimineer keihard > iedereen die gaat lopen afdingen of moeilijk doet in dat proces mag meteen wieberen, ongeacht of het nou een nederturk, noordhollandse palingzimbabwiaan of schooier uit de achterbuurten van wassenaar is.

En dat ik dan een tweede huis heb wat in waarde verminderd > wat rot zeg, ik zal toch ergens moeten wonen, en dat gaat nou eenmaal slecht in een kartonnen doos. Bijna elke buurt waar ik na mn 18e heb gewoond is er op vooruit gegaan door persoonlijke inbreng (tsja, groene vingers en sociaal besef Dus wie er ook bij komt wonen, er valt altijd wel wat mee aan te vangen.

Deze vraagstelling is niet helemaal zuiver op de graat vind ik. Hebberigheid is een van neerlands fundamenten, naast tolerantie. Want een goed koopman zal het een barst zijn wat iemand gelooft of hoe die eruit ziet, als er maar met klinkende munt betaald wordt.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Das klare taal more sluit me bij je aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floeperd View Post
                              En anders kijk nu sicko van Michael moore op Nederland 3
                              over armoede gesproken....
                              Pz
                              ook armoe is big bizniz tegenwoordig.
                              goeie docu btw...

---------------
                              je leest 't in...Regular magazine
                              http://www.regularmagazine.nl
                              http://www.regularmagazine.be
                              http://www.regularmagazine.eu
                              http://www.regularmagazine.us

Ook op facebook
                              Facebook.com/regular.magazine
                              Last edited by dokkie; 20 October 2011, 11:58.

Comment

Sicko gaat toch over de verdorvenheid van het Amerikaanse zorgstelsel. Ik denk dat Roger & Me van Michael Moore beter armoede illustreert.

Comment

Bezig...
                                X