Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn we bereid tot discriminatie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zijn we bereid tot discriminatie?

Korting op 420shop
    Stel je bezit 2 huizen. Je woont in het ene huis en het andere, dat naast jouw huis staat, wil je verkopen.
    Er komen 2 kopers: een Nederlander biedt de vraagprijs en een Turk biedt zelfs 5000 euro meer. Als je aan de Turk verkoopt wordt je eigen woning echter 50.000 euro minder waard, terwijl je huis bij verkoop aan de Nederlander zijn waarde houdt.
    Aan wie verkoop je?

Re: Zijn we bereid tot discriminatie?

ik zou alle 2 verkopen en weggaan uit die turkenbuurt

Comment

Daar is geen woord Frans bij, maar je zegt in ieder geval eerlijk hoe je er over denkt.

Comment

doe mij die 50.000 eurie maar, waarom zou ie dalen als dr een turk woont? das pas discriminatie.

Comment

Je gaat voorbij aan feitelijkheden: een koopwoning in een buurt waar veel allochtonen wonen is nu eenmaal geen geliefd object.

Comment

Of buurten met alleen laag opgeleiden, of buurten met junkies, of woonwagenbewoners... de discriminatie zit in de vraag opgesloten ("... dus de woning wordt X minder waard"), niet in het antwoord.

Comment

Sluit me aan bij catseye....
              En voorbij gaan aan feitelijkheden.... Wel typisch dat je specifiek een Turks gezin in je stelling betrekt.
              En ja het is wellicht een feit...dat betekend niet dat het dan ook gelijk gerechtvaardigd is...ja er is zoiets als demografie...maar een koopprijs zou gebasseerd moeten zijn op kwaliteit en woongenot....maar het is toch een prikkelende stelling...
              Overigens lijkt t me niet zo als je je huis aan een Turk verkoopt de waarde daalt, zeker niet bij een gezin als ze t huis verkopen zijn ze tenslotte weer weg...en er wonen ook wel Turkse mensen in villawijken...ik denk eerder dat het zo is dat als een hele wijk allochtoons word,dus alle Huizen om je heen, dat is buiten je schuld...en toch word je huis minder waard.
              Dat is meer het resultaat van kortzichtigheid slechte ervaringen en ongegronde angst...niet van dat Turkse gezin
              pz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                Stel je bezit 2 huizen. Je woont in het ene huis en het andere, dat naast jouw huis staat, wil je verkopen.
                Er komen 2 kopers: een Nederlander biedt de vraagprijs en een Turk biedt zelfs 5000 euro meer. Als je aan de Turk verkoopt wordt je eigen woning echter 50.000 euro minder waard, terwijl je huis bij verkoop aan de Nederlander zijn waarde houdt.
                Aan wie verkoop je?
                Ik zou niet verkopen..nl. de prijs zal stijgen omdat de Turken ook een eigen huis willen hebben. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.
                Maar de waardevermindering komt eerder door het feit dat je samen met de DSB-bank in een te duur huis zit.

Wil je echt uit de schuld komen verkoop ze allebei aan de Turken en koop een ander uit de boedel van de DSB-bank.
                Last edited by Prestin; 2 November 2010, 20:13.

Comment

Ik ben geen masochist: dus ik ben niet in zee gegaan met Scheringa. Dat is net zo stom als een (staats)lot kopen. De enige winnaar is de loterij zelf.

Comment

Je begrijpt blijkbaar de kern van mijn betoog niet...

"Als er 1 over de dam is volgen etc.."
                    Daarom 2 stuks verkopen...en dan is men uit de shit..
                    Dat is geld verdienen terwijl anderen de schuld in het discrimineren leggen, behalve bij zich zelf..
                    Wie een grote broek wil ophouden moet eerst de drol er uitgooien.

Comment

Turken zullen in het algemeen pas een huis kopen indien ze dit kunnen betalen. Kopen met geleend geld en daarover rente betalen strijdt met de Koran. Dus daarom is er, in tegenstelling tot Chinezen die geobsedeerd zijn door onroerende zaken, maar heel weinig register goed in Turkse handen.

Comment

Het blijft aanzetten tot azijnsmaak..
                        Turken hebben meer cash dan de Nederlanders..
                        Nederlanders moeten eens doordrongen zijn om een eigen verantwoordelijkheid te nemen i.p.v. met vingertjes te wijzen..
                        Dat doen ze maar in de Hoekse Waard.

in tegenstelling tot Chinezen die geobsedeerd zijn door onroerende zaken, maar heel weinig register goed in Turkse handen.
                        Die nemen elke frituur over..

Comment

Ik zou dat huis niet kopen wil niet naast een cannabis kweker wonen, weet je niet hoeveel risico er is dat er brand ontstaat
                          Maar ik zou het aan de NL'er verkopen lijkt me logisch. Als je hem aan de turk verkoop maak je zelfs €45.000,- verlies, denk dan echt aan me eigen portomenee.

Comment

Klinkt als zo'n vraagstelling uit de les godsdienst om de 50 minuten vol te krijgen. Ben je bereid tot discriminatie? Je discrimineert niet als je kiest voor het geld en verkoopt aan de Nederlander.

1 gezin gaat trouwens de waarde van uw huis niet doen zakken.

Je gaat voorbij aan feitelijkheden: een koopwoning in een buurt waar veel allochtonen wonen is nu eenmaal geen geliefd object.
                            Mijn punt, dan woon je al in zo'n buurt, is de prijs al gedaald en maakt het niet meer uit. Wat de vraag dan ook overbodig maakt.

Comment

idd dat bedoelde ik eigenlijk ook maar wist t niet zo duidelijk te verwoorden als beowulf

Comment

Bezig...
                              X