Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leidt blowen tot geheugen verlies?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Leidt blowen tot geheugen verlies?

Korting op 420shop
    Ik blow nu al een paar jaar, en ik merk steeds iets meer wanneer ik wat moet leren
    voor mijn opleiding dat ik soms kleine dingetjes sneller vergeet,
    of als ik me joint of iets anders ergens neer leg en dan 1 minuut later weet ik niet meer waar het ligt

nu is mijn vraag gaat door blowen je korte en lange termijn geheugen achteruit?

peace
    Long time ago, Back on track.

Re: Leidt blowen tot geheugen verlies?

ja, helaas bestaat de kans dat je geheugen erop achteruit gaat
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Korte termijn geheugen, zodra je stopt komt het weer terug.
      Is mijn ervaring.

gr
      B.

Comment

Wablief ?

Grtz

Comment

Wat was de vraag ook al weer blow pas 20 jaar en geloof noit dat het terug komt of dat ben ik dan ook al weer vergeten

Aangetoond is langdurig gematigd cannabis gebruik geen nadelige blijvende gevolgen heeft voor het geheugen.
          Zelfs bij mensen die 5000 keer gebruikt hebben en daarna gestopt zijn waren na een maand geen nadelige gevolgen meer te zien.
          Bij twee groepen zijn mogelijk wel blijvende effecten te vinden:
          De groep die voor hun 17e begonnen was presteerden slechter op geheugen testen dan de groep die later begonnen was.
          De groep die later begonnen was verschilde niet in prestaties van de groep die nooit geblowd had (1).
          Er is ook een studie die suggereert dat bij zeer langdurig gebruik (meer dan 10 jaar) en zeer intensief gebruik (dagelijks meer dan 1 joint per dag) lijkt te kunnen leiden tot lichte stoornissen in aandacht en gedrag (2).

In Oost Baltimore is een studie gedaan naar het functioneren van het geheugen bij ruim 1300 inwoners onder de 65 jaar.
          De deelnemers werden 12 jaar lang gevolgd. Naarmate mensen ouder worden nemen de mentale vermogens geleidelijk iets af.
          Er werd echter geen verschil in afname van het geheugen gevonden bij groepen die niet rookten of die dat wel deden (3)
          De conclusie is dat alleen gebruik op zeer jeugdige leeftijd en bij groepen die zeer heftig en langdurig gebruikt hebben geheugen problemen kunnen optreden.

Korte termijn geheugen
          Cannabis heeft wel invloed op korte termijn geheugen.
          Onder invloed gaat onthouden moeilijker.
          Bij stoppen na langdurig gebruik kunnen deze effecten tot 7 dagen aanhouden (4)

Bronnen:
          1) Pope (2003). In: Justiele verkeningen 2006 Hoe schadelijk zijn softdrugs, Brink, W.
          2) Bolla e.a. (2005) In Brink W. Justiele verkenningen
          3) Lyketsos, (1999) In: Tripmiddelen: Cannabis Alcohol en drugs gebruik, misbruik en verslaving, Vervaeke, H. (2008)
          4) Pope 2002. In Justiele verkeningen 2006. Hoe schadelijk zijn softdrugs, Brink, W

Plaatsingsdatum: februari 2010
          Last edited by belladonna; 10 November 2010, 10:06. Reden: Wie is bobo
          God was never on your side..

Comment

volgens mij is hier al een topic over,maar weet het niet zeker meer

Comment

Zoek op dit forum naar "schadelijke effecten", heb de conclusies van alle wetenschappelijke rapporten op een rijtje gezet, maar wijkt niet af van wat bella hier al zegt.

Dus niet te jong beginnen, en geen aanleg voor psychose hebben, dan komt het helemaal goed met je. Je geheugen kan achteruit lopen, maar als je stopt wordt dit herstelt. Bovendien heb je minder kans op alzheimer (als je na je 50e noh blowt).

Comment

Wat was de vraag?

Comment

Ik blow vanaf mijn 15de toen blowde ik 2 keer in de week ongeveer, toen ik bijna 16 werd blowde ik zowieso gemiddeld een halve joint per dag, nu blow ik er 1,2 soms 3 per dag,
                  dus het zou waarschijnlijk ook een beetje komen omdat ik tevroeg ben begonnen met blowen?

Comment

als je een tijdje stopt wordt het stukken beter

Comment

wat bedoel je met een tijdje 1 maand? 2 maanden?
                      of korter

wil niet dat ik vergeet achtig wordt

Comment

Het schijnt wel heel goed tegen alzheimer te zijn , terwijl dat ook met je brein te maken

Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keza View Post
                          wat bedoel je met een tijdje 1 maand? 2 maanden?
                          of korter

wil niet dat ik vergeet achtig wordt
                          De groep werd na een jaar vergeleken met de controlegroep, hier waren geen aanwijsbare verschillen meer in te onderkennen. Dus maximaal een jaar...

Oorspronkelijk geplaatst door Ventje
                          Het schijnt wel heel goed tegen alzheimer te zijn , terwijl dat ook met je brein te maken
                          Als je na je 50e af en toe nog een blowtje neemt verklein je de kans op Alzheimer, het blowen voor je 50e heeft daar geen aanwijsbaar effect op.

Comment

dat maakt cannabis, voorzover bij mij bekend de enige kruid waarmee ik dus controle heb over mijn korte termijn geheugen. ik denk effe hardop hier: in ons korte termijn geheugen is maar plaats voor 7 verschillende informatie pakketjes. En doormiddel van cannabis beslis ik zelf wanneer mijn korte termijn geheugen wel of niet voledig werkt. Ik beslis namelijk zelf wanneer ik cannabis nuttig, waardoor ik meer controle heb over wat en waneer ik wel onbewust toelaat in me kortetermijn geheugen. Informatie wordt uiteindelijk, na eindeloze herhaling in het korte termijn geheugen, een blijvende herrinering in het langetermijn geheugen.
                            Het effect dat cannabis invloed heeft op ons korte termijn geheugen is dus best bevrijdend. Want terwijl ik wel gewoon deel neem van deze maatschappij... kan ik doormiddel van cannabis vervelende repeterende propaganda, reklame en andere indoctrinatie onbewust ontwijken, omdat het zich op dat moment niet kan nestelen in mijn kortetermijn geheugen.
                            Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 16:01.

Comment

ik heb wel als ik stoned ben en ik zie iets interessants let ik er heeeel goed op,
                              is het niet interessant dan luister ik ook totaal niet en pik ik het ook niet op

Comment

Bezig...
                              X