Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De vaccinatie hype

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De vaccinatie hype

    Korting op 420shop
    DE OVERBODIGE GRIEPPRIK - ZEMBLA - ZATERDAG 20 NOVEMBER 2010

    De afgelopen weken hebben 4 miljoen mensen in Nederland een griepprik gekregen. De griepprik is gratis voor ouderen en mensen met een chronische ziekte, maar kost de overheid jaarlijks 55 miljoen euro. Volgens het RIVM, dat verantwoordelijk is voor de vaccinatiecampagne, beschermt de prik tegen de ernstige gevolgen van influenza. Maar klopt dat eigenlijk wel? Hoe effectief is het vaccin? Griepdeskundigen uiten daarover in ZEMBLA hun twijfels. 'De overbodige griepprik' wordt uitgezonden op zaterdag 20 november om 22.35 uur bij de VARA op Nederland 2.

    Eigenlijk weet niemand precies hoe goed het griepvaccin werkt. Er is namelijk nooit goed onderzoek naar gedaan. In 2006 publiceert de Cochrane Collaboration, een onafhankelijke organisatie waarbij wetenschappers van over de hele wereld zijn aangesloten, hierover een vernietigend artikel. Ze hielden alle onderzoeken tegen het licht en kwamen tot de slotsom dat er helemaal geen bewijs is dat de griepprik doet waarvoor die is bedoeld, namelijk longontsteking en sterfte voorkomen. Deze conclusie heeft de Cochrane Collaboration in juni van dit jaar in een nieuw artikel bevestigd. Hoogleraar innovatie en medische biotechnologie H. Schellekens zegt hierover in ZEMBLA: "De studies bleken zo slecht uitgevoerd, dat ze nauwelijks bruikbaar zijn. En van die studies die wel bruikbaar waren, luidt de conclusie dat het vaccin eigenlijk niet werkt." Schellekens noemt het onethisch een hele bevolkingsgroep te vaccineren met een vaccin dat bijna niets doet.

    Aantal griepdoden lagerhttp://player.omroep.nl/?aflID=11728757
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: De vaccinatie hype

    Ik heb de docu helaas niet gezien zaterdag, dus kan alleen mijn eigen ervaring posten.
    Ik heb die prik pas gewoon gehaald, en ook die andere twee tegen de Mexicaanse.
    Omdat ik een verhoogd risico loop volgens m'n huisarts.

    Zolang ik die prik haal, heb ik geen griep gehad. Of ik het gehad zou hebben als ik geen prik had gehaald..geen idee.
    Geen zin om het uit te proberen ook.
    Ik ga er vanuit dat het wel goed is onderzocht.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: De vaccinatie hype

      lang geleden heb ik een gratis griepprik laten zetten op t werk
      en kort daarna heb ik griep gehad
      voor de eerste keer in mijn leven naar ik mij kan herinneren
      sedertdien geen griepprikjes meer laten zetten
      en ook geen griep meer gehad

      Comment


        #4
        Re: De vaccinatie hype

        Toevallig vorige week een uitzending op Discovery gezien over de meest dodelijke virussen ter wereld. De influenza/ griepvirus zat er ook bij.
        Dit is mede gebaseerd op een voorval op de vorige eeuw: http://historiek.net/index.php/Overi...1918-1919.html
        Elk jaar heb je een griepvirus die het land "teisterd", maar deze is nooit hetzelfde.
        Een vaccinatie is voor een gezond mens overbodig, maar behoor je tot de risocogroep en je lichaam heeft door de griepspuit anti-stoffen aangemaakt en je wordt besmet door het griep, dan herinneren je anti-cellen het griepvirus en kan erger worden voorkomen. Wat vergeten wordt, is dat griep kan leiden tot de dood voor de risicogroeperingen.
        Het gevaar zit hem echter in de gemuteerde griepvirussen, waartegen geen vaccin is gemaakt, dus waar ook geen bescherming tegen is...
        Dus de vraag of het zinvol is, is disputabel, zeker als er een mutatie optreedt, met de nadruk op als.
        Maar ik geloof wel dat het zinvol is om je te laten vaccineren als je tot een risicogroep behoort. Daarentegen is een vaccinatie voor een normaal gezond mens verspilling van gemeenschapsgeld, daar je het best overleefd.....
        My 5 cents.

        Comment


          #5
          Re: De vaccinatie hype

          ik ben niet ingeent maar ik heb nog nooit de mazellen gahead of de bof of een enkele andere "kinderziekte". Alleen voor malaria ben ik ingeent en een kuur voor hondsdolheid gehad haha.
          maar nee ik geloof niet zo in
          vaccinaties
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

          Comment


            #6
            Re: De vaccinatie hype

            Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
            Maar ik geloof wel dat het zinvol is om je te laten vaccineren als je tot een risicogroep behoort. Daarentegen is een vaccinatie voor een normaal gezond mens verspilling van gemeenschapsgeld, daar je het best overleefd.....
            My 5 cents.
            Als je de docu kijkt word er verteld dat juist bij de risico groepen het inenten weinig uit haalt... De WHO heeft de drempel van pandemie fase 6 net van te voren verlaagd zodat de overheden massaal de vaccinaties aanschaffen.

            Naar mijn mening spelen ze in op de angsten van mensen en slaan hier hun slag uit.
            Die Ab Osterhaus is een geldloper van de farmaceutische industrie.
            Thats my 5 cents
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: De vaccinatie hype

              update: weet je trouwens hoooeeeveel geld er verdiend word hiermee...
              De vorige keer was er een ambtenaar die als extra werk in de medicijn branche werkte.
              Dan is het natuurlijk lachen geblazen als jij de persoon bent die 15.000.000 vaccinaties mag kopen bij je eigen bedrijf met belasting geld.
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

              Comment


                #8
                Re: De vaccinatie hype

                Denk niet dat het helemaal zo simpel in elkaar zit Mito. Er kan een hoop hier, maar wat je beschrijft lijkt me niet mogelijk.
                Natuurlijk wordt er wel veel gelobbyd door allerlei personen voor allerlei doelen.
                Dit is trouwens wel een politieke discussie.

                Mgoe, ik haal trouw m'n prikjes, en dan zien we wel weer. Ik heb niet voor niets aandeeltjes in pharmacie
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X