Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De opmars van China

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De opmars van China

@TT

Als je dan toch ten strijde wil; stroom gaat door de buitenkant van de draad. (vooral de hoge voltages en frequenties)
    Het is derhalve slim om verzilverd koperdraad te gebruiken.

Dus,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,niet bang zijn, maar nadenken.

Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Dit filpje sluit er goed bij aan..

Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

http://online.wsj.com/article/SB1000...NewsCollection

Misschien moest hier maar een slotje op Moderators, dit wordt anders wel een erg (wereld)politieke discussie. Ter jullie beoordeling natuurlijk
          Last edited by moreweed; 23 January 2011, 01:21. Reden: bronvermelding
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Wat blijft is:

De mens praat elkaar al angst aan zolang ze het spreken machtig is, en wat leert de praktijk? We bestaan nog steeds, en hebben het nog nooit zo goed gehad

Angst voor de goden, buren, naties, wat we niet kennen of welke vermeende macht dan ook, is van alle tijden.

Ook wordt angstzaaierij driftig gebruikt om macht over de meute te krijgen.

Ik doe er niet aan mee, ik hef het glas, doe een plas en alles blijft hoe het was.

Grtz, HJM

Comment

Helemaal eens HJM!

Luister naar mij en gij komt nog eens in de hemel!

Comment

o maar dit heeft niets met angst te maken HJM, ik ben (q.e.d.) graag op de hoogte van wat er zoal om me heen gebeurd. Daarnaast is het verre oosten met stip m'n favoriete vakantiegebied en vind ik een verandering van de wereldpolitieke situatie niet alleen interessant maar ook wenselijk!

We leven in roerige tijden, daar kan je niet omheen. Dat we het nu goed hebben is geen garantie voor de toekomst. Sterker nog : het sust je makkelijk in slaap > je doet je plas en je wast je glas nog eens af, en opeens kan de wereld anders zijn dan die was. En daar sta je dan, met je handen in je haar, jezelf voor je kop slaand dat je jezelf in slaap hebt laten sussen door te willen zien dat zaken zo blijven zoals ze waren. Dat is namelijk de normale gang van zaken > mensen zien wat ze willen zien, en daar wordt al dan niet bewust op ingespeeld door commercie en media.

Want er gaan dingen veranderen, en dat heeft maar op de achtergrond te maken met china > we hebben een cultureel systeem wat niet houdbaar zal blijken, een veel te grote wereldbevolking, er is uitputting zichtbaar in zowat elke natuurlijke hulpbron, er zijn klimaatprocessen aan de gang waar we totaal geen helder beeld over kunnen ontwikkelen, ga zo maar door. Natuurlijk ga ik geen bunker in mn tuin graven omdat er wat gerommel is hier en daar, maar andersom ,lijkt het me ook niet erg slim om te denken dat alles zo kan doorgaan.

Ik heb een dochtertje die ik graag groot zie worden, en voel daarom een soort verantwoordelijkheid om op de hoogte te blijven en REALISTISCHE voorbereidingen voor verschillende soorten toekomst te treffen. En dat zijn vaak hele simpele dingen zoals wat pakken water en een bergje kaarsen voor als stroom en water tijdelijk afgesloten is (hier meermaals meegemaakt). En een mooie berg wietzaad zodat ik in elk geval door kan kweken mochten ze de zooi helemaal op slot gaan gooien hier
                Last edited by moreweed; 23 January 2011, 17:49.

Comment

Och, ik ben daar ook geweest. Honderd jaar geleden
                  Moest per se een houtkachel, generator en waterpomp, want misschien vergaat de wereld.
                  Een kelder vol blikken en flessen. Militaire nood pakketten van de dump enz.
                  De houtkachel heb ik nog, soms heel gezellig. De rest bleek futiel.

Als er echt pleuris komt hepen wat kaarsen en wat water ook niet.

Als jij je kinderen wil zien opgroeien doe je er beter aan geen hartverzakking op te lopen door de stress over het leven.

Zorg beter voor een spaarpotje zodat je weg kan wezen als er zoiets gebeurt waar je bang voor bent.
                  Waarom zou je erbij willen willen zijn als hier de pleuris uitbreekt?

Grtz, HJM

Comment

Een beetje zelfvoorzienend zijn kan geen kwaad hoor, een houtkachel en als je de tijd/ruimte hebt wat kippen, moestuintje, appel- notenboom, niks mis mee, ook in goede tijden niet! Daarbij vind ik het ook wel charmant om wat te rommelen met dat soort zaken.
                    Verder genieten van het leven! Bedreigingen al om, ik voel een volgend verbodje aankomen overigens ;p, Maar kijk vooral uit met oversteken!

Grtz
                    B.

Comment

Chinezen zijn net ratten, die kunnen ook overal leven. Waar zijn chinezen niet op de wereld?

1/5 van onze wereldbevolking met een communisme regiem is chinees, nu al meer dan 1 miljard. Maar dit is niet nieuw, in de jaren '90 kwam er een boost waarvan beiden (USA en China) van profiteerde. Nu is alleen dat laatste land onbeschadigd gebleven en verplaatsen vele chinezen zich al jaren naar Afrika, want daar zit geld.

om over de militiare vooruit gang maar te zwijgen. het enige voordeel dat de amerikanen hebben zijn de subs, die overal de 'wacht' houden. door gestolen usa info door chinese spionnen hebben ze nu een vergelijkbare militaire situatie die over niet al te lange tijd voortschrijd. Maar die niet getoond wordt.

achja, dat maakt het ook weer leuk.
                      Veel gestelde vragen over het forum
                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL
                      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                        Zorg beter voor een spaarpotje zodat je weg kan wezen als er zoiets gebeurt waar je bang voor bent.
                        Waarom zou je erbij willen willen zijn als hier de pleuris uitbreekt?
                        Tsja, dan is het wel handig om te weten waar je naartoe zou moeten gaan of niet ?
                        en wat zou je kunnen doen met een spaarpotje als door een of ander vreemd toeval blijkt dat de inhoud je precies 5cc benzine oplevert ?
                        Om hierover te gaan stressen is inderdaad natuurlijk een heel ander verhaal, dan ben je niet erg realistisch bezig. Maar aan de andere kant : er zomaar vanuit gaan dat over pak em beet 20 jaar hetzelfde is (of beter) als nu is net zo onrealistisch.
                        Ik denk dat we getuige zijn (voor wie dat wil zien in elk geval) van interessante tijden, grote verschuivingen, en uiteindelijk ook cultuurveranderingen. Daar doe je inderdaad niks aan met wat noodpakketjes. Uiteindelijk geloof ik wel dat we er beter van gaan worden, maar goed : mocht de zaak uit evenwicht gaan raken is het terugvinden van een nieuw evenwicht meestal wel een proces waarbij wat weerstand overwonnen moet worden.

Ik ben het met Buizerd eens : een beetje zelfvoorzienend zijn is leuk, en kan nog handig uitpakken ook. Zal ook m'n parachute wat extra controle gunnen, welliswaar is jumpen niet half zo gevaarlijk als oversteken, de waarschuwing is wel op z'n plek

Comment

Een spaarpotje is natuurlijk geen papier geld............... Maar goud, diamant, smaragt e.d.

Een jurkje met "leuke steentjes" erop genaaid heeft al menig jood het leven gered.

En hier vandaan was steeds met een vissers boot naar Engeland of Schotland. Vandaar verder, of niet.

Maar dat is oude kennis, later zal het misschien anders zijn.

En nu maar hopen dat ik het nooit nodig heb

Grtz, HJM

Comment

En toch HJM, je raakt wel een gevoelig puntje met dat stressen... op een hoop internetspots wordt zwaar paniekerig gedaan over alle "verschrikkingen" die ons te wachten zouden staan, met vervolgens wat linkjes naar andere spots waar je dan de juiste overlevingsspullen kan kopen. Dan kan ik het nooit laten even te tracken wie daar nou achter zit > en wat blijkt ? in het overgrote deel van de gevallen de paniekschoppers zelf.

Zo'n joker hebben we in ons taalgebied ook wonen : vriend en boterletter Willem Middelkoop met z'n boeken over komende dollarcrises etc. Uit de goedheid in z'n hart heeft hij vervolgens een website opgezet (met partners ... jaja) waar je je zuurverdiende centjes kan besteden aan glimmend goud. Dan ga je je toch een beetje afvragen hoe dat nou zit : was er nou eerst een dollarcrisis of eerst paniek om niks, toen een hoop gebubbel met goud enzo, en toen een dollarcrisis ?

Toch is zulk soort handel niet ongewoon : een maat uit nepal betaald z''n onkosten hier door 'n kilootje of wat zilver mee te nemen, uit respect heb ik 'm nooit gevraagd hoe hij daaraan kwam maar ik heb wel zo'n vermoeden (en het ruikt heeeerlijk

Wat niet wegneemt dat geinformeerd zijn -uit verschillende bronnen- nooit kwaad kan, wat je ermee doet moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik trek in elk geval geen jurk met steentjes aan op de boot naar schotland! Kan je net zo goed zinkzalf gebruiken...werkt ook prima tegen drijven.

Comment

Comment

Comment

Bezig...
                                X