Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom roken wij rasta's wiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom roken wij rasta's wiet?

    Korting op 420shop
    Als rastafari lees je de bijbel het oude testament (ook bekend als de joodse bijbel) in die bijbel staan de volgende versen: And god said, let the earth bring forth grass, the herb yielding seed and the fruit tree yielding fruit after his kind, whose seed is in itself, upon the earth. And it was so.

    And god said, behold, i have given you every herb-bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, to you it shall be for meat. Thou shall eat the herb of the field.

    He causeth the grass to grow for the cattle, and herb for the service of man.

    The river of life proceeded to flow from the throne of god and on either side of the bank there was the tree of life, And the leaf of that tree is for the healing of the nations.

    --
    Als rasta geloof je in de geneesende en medicinale werking van ganja. Ook keer je je eigen in jezelf en je ziel. Its spiritual meditation seen!

    Raspect and blessing ina the name of the most high Emperor Haile I Selassie I The First Elect Of God Jah Rastafari Kings Of Kings Lords Of Lords Conquering Lion of the tribe of Judah!

    #2
    Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

    Wat ik me afvraag waarom rastafari in Babylon willen wonen, dat toch tot ondergang gedoemd is. Indien ik rastafari zou zijn dan woonde ik in Zion. Ik stel deze vraag, omdat geloofsovertuigingen (en politieke stromingen) in de sfeer van mijn algemene belangstelling liggen.

    Comment


      #3
      Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

      Rastafari

      Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

      Ga naar: navigatie, zoeken

      De Rastafari-vlag


      Een rastafari of rasta is een aanhanger van de Rasta- of Rastafaribeweging. De naam komt van Ras Tafari Makonnen, de naam van de latere Ethiopische keizer Haile Selassie.
      [bewerken] Oorsprong

      De oorsprong van de rasta's ligt in Jamaica onder de arme zwarte bevolking, die door het slavernij-verleden onderaan de sociale ladder stond. De beweging vond zijn oorsprong rond 1930 en werd vooral gevoed door Marcus Garvey die pleitte voor zwart bewustzijn en de van zwarten naar AfrikaRas[bewerken] Het geloofdoctrine en is daarom een zeer heterogene religie. Er is geen overkoepeling zoals bijvoorbeeld een rastakerk.
      Verder hebben ze "The Promise Key", een boek dat het begin van rastafari's beschrijft. Verder ook nog de Kebra Nagast, wat wordt gezien als een voorspelling (prophecy).
      De rasta ziet als het beloofde land (Zion) alwaar alle zwarten ooit terug zullen keren. De westerse wereld wordt gezien als Babylon dat ooit tenonder zal gaan. Rasta's kleden zich graag in de kleuren van de Ethiopische vlag: rood, geel en groen, kleuren die ook in de rastavlag voorkomen. Rood staat voor het bloedvergieten voor de vrijheid van Afrika, groen voor vruchtbaarheid van het Afrikaanse land en geel voor goud en rijkdom.
      Marihuana speelt een belangrijke rol in het geloof van de Rastafari's. Men rookt marihuana om te kunnen mediterenGanja (het Indische woord voor marihuana) in Jamaica. Verder wordt naar het heilige gras uit de bijbel verwezen en geloven ze dat het op het graf van de Bijbelse koning Salomon groeide.
      Een rasta is en eet ook geen zout, geur- en smaakstoffen[bron?]. Verder vermijdt hij elke associatie met de dood en gaat ook niet naar begrafenissen. Tevens is het voor rasta's verboden hun haar te knippen.
      In het Rastafarianisme komen verschillende termen voor die zijn ontleend aan het jodendom. Zion is ook de berg waarop de stad Jeruzalem is gebouwd, Babylon is de stad waar de joden in de zesde eeuw v. Chr. in ballingschap verbleven. Na deze ballingschap begon de bloeiende tweede tempelperiode die eindigde na de verwoesting van de tempel in 70 na Chr. De term Exodus (de uittocht) wordt gebruikt als een vooruitverwijzing naar de bevrijding van de zwarte mens. Een andere term die ook gebruikt wordt voor een rasta is Skyman, omdat hij vaak high is van marihuana. Tot slot is de godsnaam Jah afgeleid Jahweh, wat God is in het Hebreeuws.
      Last edited by Jointjedraaien; 3 October 2014, 15:12.
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

        Verrekt nog aan toe, Angel777,
        Ik had toch in ieder geval de steekwoorden Zion en Babylon goed onthouden. Terzijde: ik kende samenhang met Haile Selassie (de Negus van Abessinie) echter ook nog.
        Last edited by Xtreme; 31 January 2011, 17:42.

        Comment


          #5
          Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

          ik ken het ook niet uit m'n hoofd
          puur de belangrijkste dingen destijds eens opgezocht in de bibliotheek ( destijds was er geen internet en toen moesten we dus wel zelf lezen!!! )

          De clip van Bob marley: Iron,Lion,Zion

          bron

          dit is in 3 tellen te vinden met google
          vroeger uren zoeken in de boeken van de bibliotheek
          Last edited by angel777; 31 January 2011, 18:54.
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

              Angel is veder gegaan op mijn topic. Raspect daarvoor. Whe are all waiting for that day that babylon shall fan and when ini and i moving on to holy mount zion!

              Jah bless

              Comment


                #8
                Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

                25 jaar geleden was ik 1 van de weinige blanken met dreadlocks
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

                  Ik heb gehoord dat de rastafari wiet ook gebruiken tijdens een spirituele meditatie. klopt dit? ik zou graag meer willen weten over deze meditatie! heb het opgezocht op wikipedia maar kon het niet vinden.
                  en denken jullie dat The Promise Key in de biobliotheek staat?

                  Gr Hippieman
                  Last edited by hippieman; 26 November 2011, 17:36.
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

                  Comment


                    #10
                    Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

                    Jamaica rules, jahman

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

                      Elk geloof heeft gelul, leugens, geschiedvervalsing en idiote volgelingen nodig die vooral niet weten, en daardoor veroordeeld zijn te geloven.

                      Ook is er altijd een geldstroom, van de basis naar de top.

                      Zorg dus dat je aan de top zit, en af en toe roept: Ja man, de Heer wil dit, en de Heer wil dat. "bring more shit"
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

                        Check m'n sig.
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #13
                          Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                          25 jaar geleden was ik 1 van de weinige blanken met dreadlocks
                          Dat hoeft ook niet

                          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                          Comment


                            #14
                            Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                            25 jaar geleden was ik 1 van de weinige blanken met dreadlocks
                            Hallo,

                            ik ben bezig met een onderzoekscompetentie over rasta's.
                            ik zou je graag wat vragen stellen op deze forum. zou dit mogelijk zijn?
                            Alvast bedankt

                            Comment


                              #15
                              Re: Waarom roken wij rasta's wiet?

                              https://www.youtube.com/watch?v=YSzXRgvqkps
                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                              Gr Goud
                              Last edited by Goudeerlijk; 2 October 2014, 10:14.

                              Comment

                              Bezig...
                              X