Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
This podcast was recorded on May 14th, 2021.In today’s episode, Dr. Jordan Peterson is accompanied by author Brian Muraresku and Professor Carl Ruck to unrav...
The Immortality Key; Psychedelics and the Ancient Age | Brian Muraresku & Prof. Carl Ruck
Wijsheid dit! Hij bedoelt der is iets veel groter als waarnemer van die levensfasen, alleen is het niet "de" waarnemer van alles, gewoon waarnemen. tot je er met de verschijnselen idd identificeert
In diepe slaap en bij het ontwaken is er Niets, in een fractie komt de Ik (Bewustzijn) dan de mind met gedachten waaronder het lichaam die -door identificatie- zich in de outer wereld waant ipv omgekeerd (met het teringlijen als gevolg dat Jezus over praat terwijl zijn Koninkrijk zit vanbinnen )
Hoe der te geraken is op mysterieuze wijze verdwenen uit de bijbel.., maar Nissargadatha en ander Vedanta teachers zeggen moet je de focus bij Ik leggen of Ikben(I amness) of Bewustzijn zonder ik ben dit of dat (puur Bewustzijn) dat is de bron van alles, of is het niets?
That in whom reside all beings and who resides in all beings, who is the giver of grace to all, the Supreme Soul of the universe, the limitless being
-- I am that.
Zonder een object (naam&vorm, thema, emotie) als subject (waar de gedachte aanhangt) in Bewustzijn,
kan een gedachte nooit zijn
Als in diepe slaap, geen object, geen gedachten dus..
Comment