Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

politie = hulpverlener ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: politie = hulpverlener ?

Last edited by ceBep; 4 December 2011, 02:07.

Comment

Weinig aan toe te voegen Vale.

Ik schaam mij vaak Nederlander te zijn. Dit land zit zo vol volks verlakkers, dat je er eigenlijk alleen op vertrouwen kan dat je vroeger of later verraden zult worden. Vooral hier in Saksen land is het goed vertoeven voor verlakkers.
      Daarom heeft de overheid hier altijd graag personeel geworven.
      Ook mijn vader is afgevoerd via Westerbork. En daar kan je natuurlijk de Moffen de schuld van geven, maar hij werd aangewezen door Nederlandse politie, opgepakt door Nederlandse politie, vervoerd door de NS, (die daar de Duitsers een rekening voor gaven) door Saksen bij Beilen in een hok gezet en door Saksen weer op de NS trein naar Polen gezet.
      Het zal je dan ook niet verbazen dat ik nimmer meer een verlakker zal vertrouwen.

Hier wordt elk jaar herdacht door de ene helft, dat de andere helft ze verraden heeft.
      Maar laten we niet vergeten dat er hier ook veel onderduikers waren. Dus niet iedereen was verrot.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik heb totaal niet gezegd dat wat die man zegt onjuist is, ik weet donders goed dat de Nederlanders de valste waren met betrekking tot het oppakken en afvoeren van joden in de tweede wereldoorlog. Ik heb ook nooit gezegd dat het niet meer belangrijk is om herdacht te worden.

Wat ik zeg is dat je niet bij alles wat je niet zint de tweede wereldoorlog bij kunt halen, de politie is daar omdat er overduidelijk het begin van een protest is wat niet aangevraagd is. Nu vind ik het van de zotte dat je toestemming moet hebben om te mogen protesteren, maar die agenten staan daar met orders van de burgemeester een protest te controleren en worden vervolgens uitgemaakt voor nazi's. Een belediging die als een tang op een varken slaat want het plegen van genocide doet de politie al 66 jaar niet meer aan. Het vergelijken van de politie nu met die van toen is als zeggen dat het hedendaags Duitsland direct schuldig is aan de holocaust en is in mijn mening uitermate onsmakelijk.

Het zomaar smijten met WO2 referenties doet af aan de tragedie die velen hebben moeten doormaken in die vreselijke tijd.

En ik snap dat de kliklijnen enorm kwaad bloed zetten in de cannabis wereld omdat het verbod op het kweken van cannabis gezien wordt als een onrechtvaardige wet, maar let maar eens op hoe snel jij aan de kliklijn hangt als je de buurman een bloederig mes in de vuilnisbak ziet gooien. Het feit dat zo veel mensen de kliklijn bellen voor wiet is naar mijn idee niet omdat ze het een ander niet gunnen maar vanwege de misinformatie campagnes vanuit de machthebbers die om ongegronde morele/religieuze redenen cannabis demoniseren als iets gevaarlijks. Maar het weghalen van een paar plantjes en een tik op de vingers vergelijken met de Jodenvervolging door de NSB vind ik meer dan smakeloos.

Comment

Droom gezellig verder.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helghast View Post
            Wat ik zeg is dat je niet bij alles wat je niet zint de tweede wereldoorlog bij kunt halen
            Mee eens. Net zoals wanneer het over wiet gaat, er altijd weer iemand moet zijn die er alcohol bij gaat halen.

Nutteloos agentje-pesten. Zoeken naar iets om over te zeuren. Heel vaak van mensen die toch niets anders te doen hebben toevallig.
            Ze doen hun werk, en wat hun opgedragen wordt. Ik snap wel dat zoiets moeilijk te begrijpen is voor sommigen die nooit geleerd hebben wat respect, discipline of werken is.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Ze doen hun werk, en wat hun opgedragen wordt. Ik snap wel dat zoiets moeilijk te begrijpen is voor sommigen die nooit geleerd hebben wat respect, discipline of werken is.
              Zijn ze daardoor opeens willoze en onschuldige lui geworden ? Speelbal in de handen van de "stoute" bazen en politici ? Onzin QnQ, als ze het echt niet eens zijn met beleid hebben ze de keus om het gewoon niet uit te voeren, of om te zien naar een andere baan. Nou kan je zeggen dat dat niet realistisch is want ..blabla.. moeilijk werk krijgen etc etc. Bullshit, als je ergens voor staat accepteer je consequenties. Makkelijk praten ? Nee, want ik heb zo'n keuze zelf gemaakt, een gerespecteerde job met hoog inkomen opgegeven omdat ik niet achter het beleid kon staan en weigerde uit te voeren wat me door politiek en nitwits werd opgelegd.

Niet in aktie komen betekend inherent acceptatie van hetgeen je wordt opgelegd, want je voert het dan wel uit.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin View Post
                Als je agent wordt kies je er bewust voor om die nutteloze boetes te gaan schrijven de dag van vandaag
                sorry maar als jij als hoofdtaak in je leven mensen kloten wil kiezen ben je in mijn ogen al een pak respect kwijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Net zoals wanneer het over wiet gaat, er altijd weer iemand moet zijn die er alcohol bij gaat halen.

.... is voor sommigen die nooit geleerd hebben wat respect, discipline of werken is.
                  en waarom moet er altijd iemand zijn die bij een betoging het woordje werkloos of iets gerelateerd erbij moet halen?

ik snap wel da er gezegd wordt ze doen hun werk.. DAT is waar... maar wel een job waarvoor ze zelf gekozen hebben!!
                  Die agent die daar binnenstapt was voor niets nodig en enkel om te provoceren!!! hij kan net zo goed van buitenaf een betoging begeleiden/tegenhouden want zolang die mensen op daar in dat cafetje zitten zijn ze in mijn ogen lang geen betogers (anders meest gezapige betoging ooit en nooit geen hele brigade blauw waard! ...

Lijkt me ook raar dat jullie het normaal vinden dat jullie belastingsgeld daar aan op gaat...
                  10 agenten @ 15/uur... pak toch een uurtje of 8 daar staan... reken maar is uit wat dat burgertje pesten jullie kost

Comment

15/u voor een wout...zeg, kevin het is hier geen afghanistan. Die lui moeten langdurig getraind worden (of was het geindoctrineerd ... , krijgen dure spullen mee etc etc.. Ik denk dat ze MINSTENS 5x zoveel kosten

btw : de vraag is hier of politie aanvullende wettelijke bescherming zou moeten genieten boven hetgeen ze al hebben. Bedenk dat als je een burger uitscheld je geen boete krijgt van kweetniethoeveel, een agent daarentegen... Ik heb het topic ingeschoten omdat ik me afvraag waar we naartoe gaan met de politie. De instroom van afgedankte militairen, additionele wettelijke bevoegdheden en -bescherming, een overall-tendens van meer en meer controle ... niet echt kenmerken van een dienst aan het volk. Politie heeft een functie binnen de samenleving, maar zou niet boven die samenleving gesteld moeten worden.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik denk liever dat mijn belastingsgeld naar onderwijs gaat. En ik recupereer dat wel op andere manieren. Maar ik kom dan ook niet klagen dat we met zen allen moeten besparen. Want die betogers en stakers beseffen echt niet wat een massa geld zo'n dag kost. En het haalt geen reet uit. Das net alsof je een bus benzine op een brandend vuur gooit.
                      Ohja, meneer burgertje pesten. Zet maar is geen politie in op een voetbalmatch. Liefst nog een interland met oostblokkers ofzo. Eentje met inzet. Daar wil ek wel is het resultaat van zien.
                      De rellen in Engeland onlangs. Het autotje fik in Frankrijk. Maar das ook burgertje pesten zeker, als ze daar in tussen komen.

Comment

moreweed idd maar denk dat er eerst nog een hoop mensen zijn die is moeten beseffen dat een agent niet automatisch een goed respectvol man is waarvoor ze vaak aanzien worden
                        en beowulf idd die oostblokkers daar heb je een punt, maar je gaat duidelijk niet vaak of niet naar het voetbal, loop je daar gewoon krijg je een duw van zo'n kk popo in een robocop pakje omdat die vindt da je maar moet ruiken dat ie achter je loopt... een vriendelijke 'pardon' of 'mag ik er even door' kan ook op zo'n moment... of heb ik dan ook gelijk het recht om als er weer eens een oud vrouwtje haar levensverhaal staat te vertellen op straat aan haar vriendin omda die ook botweg de goot in te rammen als ik er ni voorbij kan... want achja ik ben ook een mens net als die agent...
                        Wij zeggen hier ook niet dat het straffeloos moet zijn om op agenten te schieten ed bij overvallen, enkel een beetje meer controle en minder doofpot op die dingen zou best wel is mogen!
                        Heb vaak genoeg camera's afgepakt zien worden omdat er een overdreven geweldadig optreden van de mannen in het blauw (ze drage tegewoordig ook al terug zwart hier soms ) opstond, niet afgeven... kon je dr ook een paar van de matrak krijgen! ... maarja dat moet maar mogen? omdat ze hun middelbaar diploma hebben en door een paar schriftelijke test geraakten? of omdat ze de verkeerswet iets beter tot op de letter kennen dan jij en ik... (wat soms ook al ni het geval is)
                        of combi's die zonder zwaailicht/sirene op een wegversmalling je voorrang afpakken waardoor je zo hard moe remmen dat je oudste zoon bijna met je achterbank en al in je nek ligt...
                        Of combi's half op trottoir geparkeerd omdat de mannen een bakje fritten willen gaan halen... bij eef in de broodjeszaak zijn er soms die eisen dat ze eerst geholpen worden... terwijl die mannen ook gewoon pauze hebben om te bikken...
                        maarja... laten we allen buigen voor heertje agent...

En naar de toekomst toe is het idee van de camera's op de auto's in de US een goed begin, alleen zou het een systeem moeten zijn met persoonlijke camera's die streamen zodat niet enkel de popo de beelden heeft.
                        Ivm privacy wordt de camera enkel gebruikt bij interactie met burgers, achter PV willen opstellen zonder je camera te hebben opgezet = niet meer mogelijk...
                        (zitte nog veel gaten in waar je me ni echt op hoeft te wijzen... maar denk in ieder geval beter dan nu)

Comment

En een agent zou geen respect moeten hoeven verdienen.
                          Als iedereen geleerd wordt om gewoon respect voor een agent te hebben dan zou niemand "moeilijk" doen, en was het leven een stuk rustiger.
                          Maar zoiets heb ik al eens gezegd ergens.

btw, Ik heb ook een camera in m'n auto, die filmt altijd en iedereen die in een hoek van zo'n 120 graden voor me rijdt.

Comment

wat maakt een agent nou anders dan een andere diender van de maatschappij ? de vuilnisman verdient ook respect, net als de fietsendief (want die houdt toevalig wel even een hele batterij slotenfabrikanten aan het werk). De ambulancemedewerker verdient respect EN wat extra bescherming omdat 1/dat niet meegelevert wordt in zijn standaarduitrusting en 2/hij zelf geen mandaat heeft om die bescherming dan maar zelf even te regelen. De brandweer verdient respect EN bescherming omdat 1/je wel hard kan meppen met zo'n slang of ladder maar die lui zijn meestal druk met andere dingen en 2/ de gemoederen lopen nog weleens op, ze nemen soms keiharde beslissingen die ontzettende persoonlijke gevolgen kunnen hebben. Maar voral 3/ze hebben geen recht op gebruik van geweld, net zoals de vorige hulpverlener.

En dan de politie : die verdienen respect zoals ieder ander dat verdient (en hell daar mogen ze net als iedereen best wel een beetje hun best voor blijven doen), ze hebben een geweldsmonopolie, wapens in de auto en op de man, uitgebreide geweldsintructie. Die hebben dan niet nog eens extyra bescherming nodig, dan wordt het een beetje eng hoor.

Comment

Precies. De instelling van veel jongeren is gewoon niet goed in mijn ogen. Respect moet eerst "verdiend" worden.
                              Ik heb respect voor iedereen totdat ze dit ondermijnen.

Send from my GT-I9100 White

Comment

mee eens QnQ, leven en laten leven

Comment

Bezig...
                                X