Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

politie = hulpverlener ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

politie = hulpverlener ?

Korting op 420shop
    Geweld tegen hulpverleners is not done. Geen discussie op dat gebied denk ik, iedereen die met z'n tengels aan brandweerlui of ambulancepersoneel komt mag wat mij betreft meteen brommen. Wat me alleen verbaasd is dat in de politieke discussie rond dit onderwerp de politie ook naar voren is geschoven als hulpverlener. Sterker nog : gisteren hoor ik eerst de politie genoemd worden, en dan een tijdje niets, en dan pas de andere hulpverleners!

De politie heeft zoals zo mooi wordt gezegd een "geweldsmonopolie", zij zijn de enige die waar nodig geweld mogen toepassen. Officieel wordt dat wel getoetst enzo, maar toch. Als toepasser van geweld ontkom je er niet aan dat er ook gereageerd wordt, geweld lokt geweld uit. Waarom moet de politie dan extra beschermd worden ? ze bezitten alle middelen om met geweld om te gaan (wapens, training, mandaat). Als er op mij geweld wordt toegepast door de politie reageer ik, en dat kan dan makkelijk uitgelegd worden als "geweld tegen hulpverleners"! Wordt je dan dubbel genaaid ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Re: politie = hulpverlener ?

Ja....
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

zowiezo, eens je die sirene hoord, da blauwe zwaailicht ziet of de kepie voor je neus staat ben je al gelijk dubbel genaaid!!
      Als die kerels me hunne matrak op onschuldige betogers gaan meppen en ze krijgen er een paar terug van gewone niet kwaadwillige burgers hebbe ze gewoon hun verdiende loon
      Als je de dag van vandaag agent wordt weet je toch wat je kan verwachte? moet je achteraf ni gaan bleiren

Comment

Ik vind ook dat ze in dat rijtje thuishoren.
        Vroeger had men nog respect, en durfde je je hand niet op te heffen naar de veldwachter, anders kreeg je gewoon een pak slaag.
        Als je het thuis vertelde, kreeg je er nog een paar klappen van je vader overheen.
        Er gebeurde ook wel dingen natuurlijk, maar niet zo zichtbaar en overal om je heen als tegenwoordig.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Seattle Police pepper-spray 84-year-old woman, pregnant teen
          A global media and thought leadership platform that elevates voices in the news cycle. Online since 1998.

zo kan ik een paar uurtjes doorgaan zenne

Comment

Hulpverleners zijn agenten zeker wel, maar de risico's van een agent om klappen te krijgen liggen wel ff hoger dan bij de ambulance/brandweer.
            Die andere hulpverleners hebben zeker meer bescherming nodig dan een agent.
            Ik vind het net appels met peren vergelijken.....

Respect....
            Respect heb je niet, dat verkrijg je.
            En verkrijgen betekent
            (met inspanning) verwerven
            , dit ter illustratie.

Vroeger deden ze "goede zaken" voor de burger in tegenstelling tot de functies die ze nu naast hun normale job hebben, die zijn er alleen maar om je te naaien....
            geen wonder dat ze steeds meer klappen krijgen.
            Kijk maar naar de boetes voor volgend jaar die ze uitdelen moeten van Justitie.

Deze zijn buiten proportie bij een bepaalde overtreding. Ze, de agenten dus, willen zelfs meer gaan waarschuwen i.p.v. direct beginnen met het uitschrijven van een boete.
            Zou een achterliggende gedachte daar ook niet aan meewerken; respectverlies en meer haat jegens de politie wegens belachelijke boetes, regels die zij moeten uitvoeren van hun Chef????

Comment

Respect heb je niet, dat verkrijg je.
              Ja, zo gaat dat tegenwoordig.
              Misschien is dat precies wat er nu mis is.
              Voorheen werd je gewoon geleerd respect te hebben voor bepaalde groepen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

het gebruik van wapens is (zelfs in de VS) enkel toegelaten wanneer ze zelf bedreigd worden ...
                kheb op de foto's nergens een AK of een vlindermes in da oudje haar handen gezien... Ook een zwangere vrouw werd aangevallen (die was overigens wel gewoon passant)
                Als je agent wordt kies je er bewust voor om die nutteloze boetes te gaan schrijven de dag van vandaag
                sorry maar als jij als hoofdtaak in je leven mensen kloten wil kiezen ben je in mijn ogen al een pak respect kwijt

PS de reden waarom ik anti popo ben is omdak men pa op 10 jarige leeftijd bewerkt heb zien worden met de knuppel en de blote vuist op een voetbalmatch en nee mijn pa is geen hooligan maar ging gewoon voor de eerste keer in jaren nog een keertje kijken omdat ik het vroeg...
                Ze zijn misschien niet allemaal zo... maar als ik niet als criminieel wil worden gezien wordt ik ook geen hell's angel...
                als je ni als mensenkloter wil gezien worden.. wordt dan gewoon geen agent!

---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:48 ----------

ACAB

Comment

Het is de taak van de politie om geweld tegen te gaan, zij zijn het aanspreekpunt op het moment dat er geweld gebruikt moet worden ergens voor. Als niet-politieman/vrouw geweld toepassen is al verboden, strafbaar etc. Ik zie daarom ook niet in dat geweld uitgerekend tegen de enige legale geweldsuitoefenaars EXTRA aangepakt moet worden. Enerzijds dus omdat het al afgedekt is, anderzijds omdat de politie prima zelf haar boontjes kan doppen met dat goedgevulde gordeltje van ze.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

De politie van tegenwoordig is nooit verteld waarom ze in het blauw lopen.

Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

lol op 7.00 smijt er achter de agent een kerel een peuk op de grond.. een strafbaar feit.. maar nee ff burgers pesten en ondertussen de criminelen op een halve meter achter ze rug de gang laten gaan... OK die peuk is niets maar geeft wel mooi de situatie globaal weer!
                      kan er ng ff iemand de context laten wete waarin et filmpje gemaakt is?

PS die kerel die voor zen neus gaat staan.. had beter de hele zaak gedaan!!!

Comment

JD TV ? whoehahahaha

anekdote : ik kom er afgelopen week achter dat er -zonder toestemming, contract, contact of wat dan ook- geld van mn rekening is geincasseerd. 1e reactie : "nou moe, waar komt dat zo ineens vandaan?". Dus bellen naar die club (groot nederlands bedrijf in "goede doelen" ), alwaar men mij uitlegt dat ik wel even een briefje mag sturen, en dan zullen ze er misschien wel binnen 2 maand naar kijken. Dus : link, en niet zo'n beetje ook. Incasseren zonder toestemming is in mijn ogen diefstal, dus bel ik eerst de bank voor stornering -niet mogelijk vanwege -?- . En dus naar de politie en daar eens checken wat er te doen valt. De agent raadt me aan geen aangifte te doen-?- , die brief te sturen en dat rustig af te wachten. Ik vraag hem vervolgens of als er bij mij ingebroken wordt ik de betreffende inbreker dan ook eerst een brief moet sturen en zijn reactie moet afwachten voordat ik aangifte mag doen. Reactie van de agent : "zit u mij nou de gek aan te steken meneer ? Wij hebben geen tijd voor dit soort onzin". Ik ben maar weg gegaan, anders was het zeker een boete geworden wegens belediging van een ambtenaar in functie.

Comment

Als je ze nodig hebt, staan ze achter een eikeboom met een camera.

En als je ze niet nodig hebt, staan ze achter een eikeboom met een camera.

Vroeger waren het dienders, ze dienen nog steeds, maar niet meer de belasting betalende burger.

En de echte hulpverleners blijf je met je poten van af. En wie dat vergeet mag van mij achter de bouten.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

yesss, dat bedoel ik HJM! Echte hulpverleners zijn de ambulancejongens/meiden, ziekenhuismedewerkers en de brandweer.

Politie hoort niet meer in dat rijtje thuis wat mij betreft

Comment

We gaan weer heerlijk Godwinnen in dat filmpje.

De politie is daar overduidelijk bezig met het intimideren van de betogers maar om dan maar meteen de nazi's er weer bij te halen gaat me veel te ver.

Het geeft aan hoe extreem zwak je positie is wanneer je vergelijkingen moet gaan trekken met het nazisme.

Comment

Bezig...
                              X