Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

Sorry tt, ik heb van de sjamanen een spreekverbod.....
    Stel je voor dat de mensheid het licht gaat zien en het gaat redden de komende jaren.. dat zou pas een schande zijn!!

Comment

Kannibalisme is de enige oplossing, en hoe langer we wachten hoe meer mensen we moeten eten. Dus: In naam van de ethiek en de barmhartigheid, laten we snel beginnen elkaar op te eten.

In naam van game-theory stel ik voor om te beginnen met het eten van ongevaarlijke minderheden: Invaliden, babies en bejaarden. (Liever geen andere minderheden, anders zou ikzelf er wel eens bij kunnen horen.)

Ik kan niet wachten om een oud-paaseilandse belediging te kunnen gebruiken: "Ik heb vlees van je moeder tussen mijn tanden".

Comment

Masdar City is a project in Abu Dhabi, in the United Arab Emirates. Its core is a planned city, which will rely entirely on solar energy and other renewable energy sources, with a sustainable, zero-carbon, zero-waste ecology. The city is being constructed 17 kilometres east-south-east of the city of Abu Dhabi, beside Abu Dhabi International Airport.staan leuke films van op youtube,gewoon lekker stoned naar gaan kijken,en dan ook nadenken wat je beroep zou kunnen zijn als je in zo,n stad zou moeten gaan wonenps zijn al veel belangrijke mensen wezen kijken daargewoon allemaalwas gratis

---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 21:58 ----------

Comment

Oh ja, ff inhaken op Abu Dhabi.....

Vergeet niet, dit is in het midden van de woestijn .... de zeer hete woestijn waar de temperatuur tot 50 graden Celsius oplopen ..... en zie wat ze daar gebouwd hebben in de Emiraten.

Comment

ze blijven commercieel he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
              Ik kan niet wachten om een oud-paaseilandse belediging te kunnen gebruiken: "Ik heb vlees van je moeder tussen mijn tanden".
              Nieuw! babysientje met vruchtvlees !
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Er zijn ideeen om zonneenergie van rond de evenaar te exporteren naar Europa en Noord Amerika. Dat zou zelfs een wereldwijd netwerk kunnen worden, zodat de wereld-energie wordt opgewekt op de plek waar de zon schijnt.

De opwekking hoeft niet niet eens met zonnecellen gedaan te worden. Je kunt ook met spiegels het licht focussen, daarmee iets verhitten en daarmee weer een stoomturbine aandrijven. Zonnecellen worden op zich steeds beter, maar er worden wat rare materialen in gebruikt waarvan de voorraden opraken.

Transport is een beetje een probleem. Electra gaat nog steeds door koperen leidingen, en de verliezen zijn behoorlijk - zeker als je het de halve aarde wil rondsturen. Om dat efficient te krijgen zijn er gigantisch hoge spanningen nodig (100.000 volt is het normale netwerk, dus denk maar in miljoenen) of supergeleidende leidingen (die dus over de hele lengte supergekoeld moeten zijn) of een combinatie.

Het kan...

Comment

@op de plek waar de zon schijnt....

Comment

Goed punt Vale, helaas...

Toch zie ik ook een lichtpuntje in onze olie-verslaving. Ik hoop de laatste grote zeeslag mee te maken: De slag om de Noordpool. Zogauw die ijsvrij is staan de Noren, Finnen, Russen, Eskimo's en Alaskis klaar om de eerste boortoren de grond in te jassen, met de arabieren, japanners en chinezen die dat uit alle macht willen verhinderen. Dat wordt lachen achter de buis!

Comment

Ja, de mens wil zichzelf blijkbaar graag uitroeien terwijl er geen echte noodzaak voor is, maar dat wisten we allang.

De Slag om de Noordpool:
                      Dat zou wel een giga spektakel worden misschien WWIII????? ... helaas zal ik die niet meer meemaken, dus verkneukel me nu wel op andere fronten.
                      Een mens moet toch ergens zijn gram halen....... (leuke zinspeling btw; ze liggen in de kast te roepen.
                      )

Comment

nou, de amerikanen gaan er inmiddels vanuit dat ze binnen een paar jaar weer voor zichzelf kunnen zorgen met olie enzo (danzij die schaliegrappen van ze)... ongelofelijk maar waar. Bloomberg had daar gisteren een berichtje over. Ik kan het de chinezen niet kwalijk nemen als ze binnen een paar jaar wat grote hekken rond de states gaan zetten en er een groot dierenpark van maken.

Veel zal afhangen van de volgende buikspreekpop-herstel-president daaro...
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

De voorraad makkelijk te winnen olie uit bronnen zal over ongeveer 40 jaar verbruikt zijn. Echter, er worden nu reeds oude bronnen opnieuw in gebruik genomen, omdat dit dankzij de gestegen energieprijzen rendabel is geworden. Verder is er nog een enorme hoeveelheid steenkool en bruinkool voorhanden waaruit, tegen hogere kosten weliswaar, benzine e.d. kan worden vervaardigd. En niet te vergeten de enorme hoeveelheid teerzand: hieruit kan nog voor ongeveer 200 jaar brandstof worden gewonnen: alleen de vrijkomende zeer milieubelastende stoffen moeten worden afgevangen en opgeslagen. Er is dus voorlopig energie genoeg, alleen er hangt een kostenplaatje aan. Wat niet wegneemt dat deze bronnen eerlang uitgeput zijn en er toch alternatieven moeten komen.
                          Misschien heeft de opwarming van de aarde toch nog een positief effect: als het minder koud wordt moet er ook minder gestookt worden. Hoewel dit effect in de zomer door energieverslindende airco's wellicht te niet wordt gedaan.

Comment

Waar baseer je die termijnen op Xtreme ? Ik heb namelijk een ander beeld van de situatie... gegeven het feit dat bv de Saudies niet betrouwbaar zijn gebleken in hun inschattingen van voorraden en wat winbaar is, de overnight opwaardering van winbare oliehoeveelheden door de hele OPEC-club een aantal jaar geleden (om produktietechnische en economische redenen) en ga zo maar even door. The Oil Drum is een mooie bron van info op het gebied van olie en al haar facetten. Gemaakt voor een door pro's uit die wereld.
                            Je opmerking dat er een kostenplaatje aanhangt is vitaal denk ik, want op zich zal er nog wel genoeg energie in verschillende varianten aanwezig zijn, het gaat erom hoeveel energie het kost om die energie beschikbaar te maken voor gebruik.

Kijk als je wilt eens naar deze twee presentaties (onderdeel van de hele Crash Course zoals in de start van het topic aangegeven).

Peak Oil etc : http://www.chrismartenson.com/crashc...r-17a-peak-oil

Energy budgetting : http://www.chrismartenson.com/crashc...ergy-budgeting

Comment

als de olie echt opraakt,gaan we dan dmv zonne energie kunstmest maken?denk dat dat het grootste probleem gaat geven

Comment

Goedkope olie raakt op Tumble, dat is het probleem. Er is nog zat olie te vinden maar het wordt steeds duurder die de grond uit te krijgen. Kijk maar naar die deepdrilling-projecten, naar teerzandextracties, naar projecten in gebieden die eigenlijk te gek voor woorden zijn. Dat doen ze echt niet als er geen goedkoper alternatief zou zijn.

Ik maar me daar trouwens niet echt zorgen over ofzo, en raadt anderen aan dat ook niet te doen. Er rekening mee houden is wel een aanrader, want bv de benzineprijs gaat knallen, daar kan je vergif op innemen. Dus koop een auto op gas, of check mogelijkheden mbt hybrides of elektrische auto's. Nu ben je dan wat duurder uit, maar zodra het feest losbarst zit je aan de goeie kant van de streep. Wie zegt me trouwens dat dit niet al lang aan de gang is.. > wat betaal je nu aan de pomp ?

Comment

Bezig...
                                X