Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

europese schuldencrisis in nieuw daglicht...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

europese schuldencrisis in nieuw daglicht...

Korting op 420shop

een heel apart verhaal, komt er op neer, dat wij als westerse wereld (imf, fed) Aziatische families hebben bestolen, en dat de internationale economische verhouding wel es sneller konden verschuiven als verwacht.....
    moreweed, extreme??? wat denken jullie??
    ik heb t ook ff gegoogled, de rechtzaak is geen hoax, hij is echt ingediend op 23 november, bij het Gerechtshof in USA, ik ben benieuwd of dit in t nieuws gaat komen, en vooral, hoe, t in t nieuws gaat komen....
    Ik ben benieuwd naar wat jullie vinden??? en of t geloofwaardig is???
    ik vond t nogal schokkend but it does make sense in a way...
    P'z

Re: europese schuldencrisis in nieuw daglicht...

Ik vind het artikel vrij tendentieus. Frauduleuze boekingen? Als een systeembank geld inleent op de kapitaalmarkt of bij de centrale bank en dat vervolgens uitleent aan een land dan is daar niets frauduleus aan. En die procedure over het goud: het goud is geleend door de Amerikaanse regering van de destijds wettige Chinese regering, die naar Taiwan is uitgeweken. Die regering is volgens mij de enige die aanspraak zou kunnen maken op de vordering, mocht deze niet in het verleden verrekend zijn met geleverde diensten of goederen. De Dragonfamilie is zeker geen rechtsopvolger onder algemene titel. (kan dus niet in alle rechten en verplichtingen treden van de regering op Taiwan).
    Wat niet wegneemt dat banken -met oogluikende toestemming van de nationale regeringen- de zaken veel te rooskleuring hebben voorgesteld. Bij het bepalen van het resultaat van een onderneming (bank) dient het voorzichtigheidsbeginsel te worden aangehouden. De Duitse econoom Schmalenbach noemde dit het "Niederstwertprinzip". Twee voorbeelden hiervan:
    winsten mogen pas worden genomen op het moment dat ze gerealiseerd zijn: stel een bank koopt op de beurs aandelen voor 20 en de koers stijgt naar 40. Die 20 euro winst wordt pas gerealiseerd op het moment dat de aandelen worden verkocht. Toch neemt de bank in zijn jaarcijfers de niet gerealiseerde koerswinst in het resultaat op. De meest veilige waarderingsmethode is kostprijs of lagere beurswaarde. Dus de aandelen horen op de balans thuis met een waarde van 20.
    toekomstige verliezen moeten worden genomen op het moment waarop ze zichtbaar zijn geworden: stel dat de bank obligaties heeft gekocht (geld uitgeleend dus) van een bepaald land met een nominale waarde van 1000. Door een geslonken vertrouwen of door de gestegen rente op de kapitaalmarkt noteren de zelfde obligaties op de beurs 700, dus 300 beneden pari. Een voorzichtige koopman waardeert dan zijn obligaties af tot 700. Dat doen banken echter niet, omdat ze er van uit gaan dat aan het einde van de looptijd alsnog 1000 zal worden afgelost.
    Waarom staan de nationale overheden zo iets toe? Stel dat alle banken dat systeem zouden hebben toegepast bij Griekse obligaties. Geen enkele regering kan dan nog verkopen dat er geld wordt uitgeleend aan een natie waarvan de schulden zijn of worden afgewaardeerd. Jan Kees de Jager beweerde zelfs dat Nederland goud geld zou verdienen aan de noodhulp aan Griekenland: immers Nederland leende tegen 3 % in en leende tegen 5 % uit. Dus 2 % rentewinst. Waarom particulieren niet in dat gat in de markt zijn gesprongen blijkt nu. De Jager stond te liegen als of het gedrukt stond.

Een bijkomend aspect is dat een land juridisch niet failliet kan gaan. Een technisch faillissement is wel mogelijk en al vaak genoeg voorgekomen. Een technisch faillissement houdt in dat de munteenheid van zo'n land niet meer als betaalmiddel wordt geaccepteerd, waardoor het land is aangewezen op ruilhandel. Echter, er is geen afzonderlijke Griekse euro, dus technisch kan Griekenland niet failliet zolang het in de euro zit. Pas na uittreding en herinvoering van de drachme kan dat aan de orde komen.
    Last edited by Xtreme; 13 December 2011, 10:08.

Comment

ik ben benieuwd of dit in t nieuws gaat komen, en vooral, hoe, t in t nieuws gaat komen....
      Euhm je haalt die info toch van een .nl nieuwssite dus het is reeds in het nieuws of zie ik het nu verkeerd.

Comment

Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

dit muisje heeft dus toch nog een staartje : vals en van italiaanse bron > wat is die link naar japanners dan ga je je afvragen ? Kiss my ring meets 893 ?

ZeroHedge - On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero

Handelsblatt (June 13): As for the authenticity of the "Kennedy-Bonds," we still have doubts, but the U.S. government bonds (worth/in denom...
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

en meer te vinden : http://www.nytimes.com/2012/02/18/wo...scam.html?_r=1

Comment

Hmmmm... Ik blijf toch nog ff afwachten...misschien bevind die muis en z'n staartje zich wel in een leeuwenbek

Comment

zeg dat wel P, vooral ook vanwege de overduidelijke authenticiteit van de opslagbox waar die schuldpapieren in gevonden werden. Zoiets ga je niet namaken...

Comment

Weet niet of er al iets van op het forum staat, iemand gehoord van foundation x?
                  Is ook maar een vaag verhaal...
                  Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

erg vaag JD, je bedoelt toch die club die wel eventjes wat miljardjes wou pompen in oa Engeland ?

Comment

Ja, deze:

Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

eerste indruk is natuurlijk : dit is een nigeria-truuc to the next level... iets vertellen wat mensen dolgaag willen horen, extreme maatregelen rond geheimhouding, etc etc. If it's too good to be true, it usually ain't.

of het is natuurlijk gewoon de amerikaanse FED of een van haar stiekeme vriendjes die denken : heej als we nu toch aan het printen zijn, kunnen we dat ook wel naar het volgende level sturen door gewoon even een land op te kopen ofzo. Er is een waanzinnig belang om de londense city zo te houden als 'tie nu functioneert, en ik kan me voorstellen dat een overkoepelende bankenclub zoals er zoveel zijn tot zoiets in staat is. Maar goed : het zou gaan om fantastische bedragen met een backup in goud, de enige club die daar logischer wijze in staat toe moet worden geacht is een overkoepelende georganiseerde misdaadclub, zoiets als de maffia-yakuza-zuid/midden amerikaanse kartels en de russische maffia gecombineerd.

very interesting

Comment

Bezig...
                        X