De aanhef van dit topic is een citaat van een inmiddels overleden joodse vriend van mij, die handelde in oud ijzer. Omstreeks 1970 wilde een gemeente in Zeeland de gietijzeren straatverlichting vervangen door aluminium lantaarnpalen. Mijn Joodse vriend kreeg een vergoeding per paal om deze te verwijderen. Hij heeft ze in zijn magazijn opgeslagen en zo'n 30 jaar laten rusten. Daarna is hij de gietijzeren verlichting beetje bij beetje op de markt gaan zetten voor veel geld. Zelf heb ik er 2 van gekregen en ze staan nog steeds te pronken naast het oprijpad naar onze garage.
Verder liet hij door scholieren tegen een geringe vergoeding kroonkurken bij cafe's inzamelen en dat leidde tot gigantische bergen kroonkurken. Hij was van oordeel dat omsmelten vroeg of laat rendabel zou worden. En ook hier heeft hij gelijk in gekregen.
Verder liet hij door scholieren tegen een geringe vergoeding kroonkurken bij cafe's inzamelen en dat leidde tot gigantische bergen kroonkurken. Hij was van oordeel dat omsmelten vroeg of laat rendabel zou worden. En ook hier heeft hij gelijk in gekregen.
Comment