Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

het gekke geld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    het gekke geld

    Korting op 420shop
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    #2
    Re: het gekke geld

    ik ben tot 12 minuten gekomen.
    de andere 1,5 uur kijk ik morgen... haha idd saai maar tering goei slaapmiddel !

    Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: het gekke geld

      als geld nu vertrouwen was,was de euro niks meer waard.geld is vertrouwen via de money masters.alles waar je als tiener bang voor was ga je gewoon als volwassenen meemaken,en maak je het niet mee dan ben je doodthanks voor de update

      Comment


        #4
        Re: het gekke geld


        Waarom je geld niet bestaat


        http://www.beurs.com/2009/10/09/waarom-je-geld-niet-bestaat/47

        Dit stukje is een een beetje de gedachte die door het filmpje heen gaat.

        Comment


          #5
          Re: het gekke geld

          ik heb een haast onstuitbare behoefte om een marathon te organiseren : de Bank-to-Bank Run

          Van het hoofdkwartier van de ABN naar het hoofdkwartier van de Rabo,via ING en door de tuin van de lokale van Lanschot-villa.

          daar krijg je dus straf voor : het oproepen tot een bankrun is inmiddels illegaal
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: het gekke geld

            Klopt, als je met een pistool de bank binnen loopt krijg je gevangenisstraf en als de bankier jou berooft krijgt hij een bonus.

            Comment


              #7
              Re: het gekke geld

              maar gelukkig kunnen we risicoloos beleggen

              ik ben na dit stukje opgehouden met lezen : "lage rendementen op veilige staatsobligaties"

              'n beetje slimmerik belegd via londen in die niet-veilige staatsobligaties waar allejezusveel rente op betaald wordt, en die nu nog gegarandeerd worden door de verschillende centrale banken met gat in de hand

              Het klopt toch gewoon van geen kant : in de normale wereld betekend winst najagen een zeker risico accepteren. Dat kan je toch niet zomaar uitzetten zou je denken
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: het gekke geld

                Het gekke is dat risico's vaak lonend zijn. Zowel tijdens de 1e als de 2e oliecrisis heb ik met onderpand van alles wat ik bezat aandelen in oliemaatschappijen gekocht. Bij de 1e oliecrisis ging de benzine in now-time omhoog van 40 cent naar 1 gulden. Ik dacht: de mensen blijven toch auto rijden al gaat de benzine 2 gulden 50 de liter kosten. Jammer dat er destijds nog geen derivaten op de markt waren. Ik moest gewoon aandelen kopen in plaats van opties. Met opties zou de winst een veelvoud hebben bedragen (of ik zou alles verloren hebben en op nul zijn uitgekomen, maar dat is een onderdeel van het spel: het hefboomeffect kan zowel in je voor- of nadeel werken). Bij aandelen heb je in het meest ongunstige geval alleen te maken met een koersverlies en ben je niet alles kwijt, maar slechts het verschil tussen de aankoopprijs en de prijs die je krijgt bij verkoop tegen de dan geldende beurskoers, tenzij de maatschappij waarin je hebt belegd zelf failliet gaat. Maar dit zie ik bij Shell cum suis niet gebeuren.
                Last edited by Xtreme; 20 October 2012, 15:04.

                Comment


                  #9
                  Re: het gekke geld

                  Deze is grappig : "Doorgaan met JSF mljoenen goedkoper dan stoppen"

                  De voornaamste reden zou belastingtechnisch van aard zijn... laat die lui gaan vliegeren zeg!
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: het gekke geld

                    er is nu een of andere instantie die alle hypotheek rommel en niet te innen schulden van alle eu banken opkoopt.het bestuur is niet door het volk verkozen,maar heeft nu waanzinnige macht,wie wil er nu niet van ze schulden af en er zelfs geld voor krijgen.deze instantie gaat ook over de geldhoeveelheid in europa.dus zo naaien ze ons gewoon.banken hebben nu opdracht gekregen om in ruil voor dat gratis geld de geldhoeveelheid ook niet te vergrooten,daarom doen ze nu zo moeilijk met geld uitlenen,en hypotheek verstrekken.hierdoor loopt de inflatie niet op.wanneer de rest van de wereld dat gerotzooi niet meer pikt en je voor je euro in het buitenland weinig meer kan kopen[buiten de euro zone},dan zetten ze de geldpersen aan,en zijn alle eu burgers de lul.door europa steeds grooter te maken zorgen ze er wel voor dat onze eerste levensbehoeften op peil blijven,alle luxe gaat helaas verdampen,noemen ze nivelering.dus brood is er nog nu nog spelen,denk dat er binnenkort heel wat nieuwe tv programma,s komen.omdat onze voedsel voorziening nu veilig is[als we spaanse banken redden gaan we natuurlijk ook die mensen niet laten verhongeren] kunnen ze de inflatie via het kikker in de pan effect laten verlopen,we zullen er bijna niks van merkenfucking geniaal.weet je wie ook een munt wilde en een groot europa?

                    Comment


                      #11
                      Re: het gekke geld

                      da's nog steeds hetzelfde plan Berend ... niks veranderd hoor, alleen dat rooie armbandje moest weg
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: het gekke geld

                        hmm lekker dutje moreweed.
                        bedankt, ik deed em in 3u, 2 maal in slaap gevallen, maar interessant!

                        Comment


                          #13
                          Re: het gekke geld

                          zie je wel ! dit informatieve format moeten ze ook gaan invoeren op de middelbare school! Een HIT zeg ik je, echt waar ! half uurtje les, kwartiertje pitten, dan effe koffie en weer een half uurtje les, dan even buiten spelen....naaa wat een feest
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: het gekke geld

                            Toepasselijke stukje iets korter en minder saai:

                            Ever wondered how Banks make so much money?Why they have the biggest buildings in your City?A licence to print money!

                            Comment


                              #15
                              Re: het gekke geld

                              yeuh! meer van die filmpjes !

                              Maar ik blijf bij het concept "saai en langdradig", anders kan ik slecht in slaap komen zeg maar
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X