Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Heb het eigenlijk een beetje verkeerd geformuleerd, geloof hebben in iets is in veel opzichten ook een goed iets...Ik geloof ook dat ik wel een kleine opbrengst ga hebben van mn plantjes deze zomer, staat niet helemaal vast nog de zomer kan nog alle kanten op ....maar als ik dit niet zou geloven zou ik er ook niet aan beginnen , en zou me een plezierige bezigheid ontnomen worden.
Vind in geloof alleen de verhalen uit de bijbel,koran en ook vele boedistische ronduit ridicuul, maagd Maria, Mohamed die op een paard naar de aarde afdaald, bovennatuurlijke fenomenen die boedishische monniken ervaren, hiernamaals...allemaal zaken die er bij mij totaal niet ingaan, mede opdat de geschiften uit een tijd komen dat de aarde nog plat bevonden werd en we voor iedere scheet die er ons dwas lag wel een god was.
geloof zit tussen je oren!!! het is een bijproduct van de steeds verdere ontwikkeling van het menselijk brein, en het zelfbewustzijn zorgden voor angst voor de dood bv.
mensen gingen op een gegeven moment geloven dat er een grotere macht moest zijn die hun kon helpen of verdoemen . zo is elk geloof ontstaan .
Atheist hier! Maar wat ik niet snap zijn christenen die zo afgeven op de islam terwijl het oude testament net zo gewelddadig en achterlijk is als de koran t lijkt mij dat veel mensen zich laten brainwashen door de media terwijl ze nul komma nul contact met de islam of moslims hebben christendom is net zo achterlijk in t oude testament staan zaken als hoe verkracht je ongelovige vrouwen en hoe straf je je slaaf klinkt erg islamitisch of niet
Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
Het systeem betreurt dit ten zeerste.
Het oude testament inderdaad.
Het nieuwe testament is de leidraad nu. (al sinds de donkere middeleeuwen.)
De islam predict deze primitive zaken tot de dag van nu en lopen derhalve zo'n 1000-1500 jaar achter.
Nu vind ik elk geloof een gebrek aan wetenschap, maar de islam is de laatste 50 jaar wel erg aan het hufteren.
Het zijn de kruisridders van nu.
Atheist hier! Maar wat ik niet snap zijn christenen die zo afgeven op de islam terwijl het oude testament net zo gewelddadig en achterlijk is als de koran t lijkt mij dat veel mensen zich laten brainwashen door de media terwijl ze nul komma nul contact met de islam of moslims hebben christendom is net zo achterlijk in t oude testament staan zaken als hoe verkracht je ongelovige vrouwen en hoe straf je je slaaf klinkt erg islamitisch of niet
Hoe meer ik er over nadenk dat een groot deel van de wereld bestuurd wordt , door mensen die geloven in denkbeeldige vriendjes, en de bijkomende ellende...
....hoe meer in denk dat religie actief bestreden mag worden.
Comment