Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Space weather,the earth and observing it

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Space weather,the earth and observing it

    Korting op 420shop
    Het dagelijkse weerbericht, op tv of in de krant, is zo simplistisch.
    Er zijn veel factoren die ons klimaat bepalen, en het lot van onze aarde.
    De activiteit van de zon is op het laagste punt in 100 jaar.

    Suspicious0bservers op youtube maakt hij interessante filmpjes over, abonneer je op zijn kanaal voor updates.

    Energy from Space
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Space weather,the earth and observing it

    Geweldigg Jd ke steek der is een jointje bij op
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment


        #4
        Re: Space weather,the earth and observing it

        Het kanaal wat ik aanhaalde gaat niet zozeer over complotten of complottheorien, ook al zijn er in sommige videos verwijzingen naar chemtrails of agenda 21Beijing Weather Modification Office (The Beijing Weather Modification Office form a part of China's nationwide weather control effort, believed to be the world's largest; it employs 37,000 people nationwide, who seed clouds by firing rockets and shells loaded with silver iodide into them).

        Dat er meer experimenten gehouden zijn en gaan komen staat vast. Maar wat is het ware doel van de experimenten.
        Een argument voor chemtrails zou zijn dat het global warming tegen gaat. Een ander argument is 'population reduction'.
        Wie weet is het wel beide

        Overigens denk ik niet dat de mens een common enemy nodig heeft om in een groep 'iets' te kunnen doen (al weet ik niet precies wat je met iets bedoeld). De vijand is er om mensen angst te zaaien en de mensen gemakkelijker onder controle te houden.
        Eerst waren het de communisten, vervolgens de terroristen waardoor de overheid (van de V.S. in dit geval) veel meer macht kregen. Toen kreeg je global warming wat vervolgens werd aangepast naar climate change, omdat dit betere te verdedigen was.
        Whats next? Alien invasion?
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Space weather,the earth and observing it

          Een omkering van magnetische noord- en zuidpool is iets dat gemiddeld iedere 450.000 jaar optreedt. Onze aarde is 4 miljard jaar oud, dus het is toch wel 10.000 keer voorgekomen. De sporen van die omkeringen, in de Atlantische bodem, zijn het voornaamste bewijs van de verplaatsing van de continenten. Geen conspiracy of ghost-story, maar algemeen aanvaarde wetenschap.

          De effecten van zo'n omkering vallen wel onder de ghost-stories. Ik reken niet op enorme aardbevingen, superstormen en monstergolven - daarvoor zou de aarde zelf moeten omkeren, en dat doet 'ie niet. De omkering gaat ook niet van de ene dag op de andere, dus er is weinig risico van opeens neerstortende vliegtuigen en verdwalende nucleaire schepen.

          Dieren maken ook gebruik van het magnetisch veld om de weg te vinden. Miljoenen dieren kunnen opeens hun broedplek niet meer vinden (denk aan trekvogels en walvissen) dus een uitsterf-golf zou wel kunnen plaatsvinden.

          Of onze ionosfeer zo'n omkering overleeft weet ik niet - dus of we allemaal gaar gebraden worden in de straling van de zon, dat weet ik niet. De aarde redt zich wel: Die is oud genoeg om voor zichzelf te zorgen. De vraag is alleen of de mensheid het overleeft - wat mij persoonlijk nauwelijks interesseert. Ik hoop dat jij en ik een rustige oude dag kunnen beleven, maar wij zijn mensen, met wensen en gevoelens. De mensheid heeft geen wensen en gevoelens. Misplaatste arrogantie is de enige reden om ons "superras" te redden - en die arrogantie deel ik niet. Laat maar uitsterven. Laat de kakkerlakken maar eens proberen de wereld te regeren: Ze doen het waarschijnlijk beter dan wij.

          Hoe dan ook: Een pole-shift lijkt me de laatste van onze grote zorgen. Laten we ons eerst zorgen maken over de komende superstormen en overstromingen door de klimaatverandering, het opraken van onze energie, het opraken van de kunstmest, resistente bacterieen en de oprukkende Taliban.

          In de wetenschappelijk hoek gonst het van ideeen om ons klimaat in eigen hand te nemen. Zwavel of nano-particles in de atmosfeer strooien; zeeen inzaaien; wat niet al. Ik hoop niet dat het er ooit van komt. Jezus: We kunnen deze planeet niet eens fatsoenlijk onderhouden, en nou denken we het te kunnen verbeteren!? Wat een toppunt van arrogantie - of wanhoop.

          Comment


            #6
            Re: Space weather,the earth and observing it


            Zo'n poleshift, als die echt zou bestaan, zou wel degelijk desastreus zijn. Voor een veel te lange tijd (enkele minuten tot dagen, weken) zou onze aarde dan geen of een heel zwak magnetisch veld kennen. Dit is onze first line of defense tegen zonnewinden en andere ruimte-aanvallen. Als zo'n poleshift zou gebeuren, raad ik je aan om heel diep ondergronds te gaan kruipen. Al denk ik dat dit gepaard zou gaan met zware aardbevingen enzo, onder de grond is dan niet meer zo veilig.
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment


              #7
              Re: Space weather,the earth and observing it

              Bombadil: Die wiki-pagina (en jij) hebben het over een verschuiving van de echte pool: De as waar de aarde omheen draait. Die verschuift niet zo hard, inderdaad. Het idee dat die as zou omdraaien, dat hoort inderdaad thuis in de hoaxen, alien-abductions en conspiracies.Hoe zien ze dat voor zich: Dat de hele aarde als een chinees tolletje begint te waggelen, en dat opeens 180 graden omdraait en keurig verder spint? Ja, dan komen er ook wel aardbevingen. Sterker nog: Het hele oppervlak van de aarde wordt losgeript en met de dubbele geluidssnelheid over de kern geraspt tot de hele zaak in een half-verdampte vuurbol verandert is. Als je dan wilt wegkruipen, doe het dan minstens 100 kilometer diep. (Als je een capsule kunt uitvinden die de druk en de hitte kunnen verdragen.) Ikzelf zou het graag vanaf de maan zien gebeuren: Daar zit je op de eerste rij voor het vuurwerk van je leven.
              Helaas: Zo werken de natuurwetten niet. (Ik kan wel naar de maan, maar de aarde gaat niet leuk vuurwerkje doen.)

              Ik had het niet over de fysieke pool, maar over de magnetische pool, die veel makkelijker schuift en omdraait:

              A geomagnetic reversal is a change in the Earth's magnetic field such that the positions of magnetic north and magnetic south are interchanged. The Earth's field has alternated between periods of normal polarity, in which the direction of the field was the same as the present direction, and reverse polarity, in which the field was the opposite. These periods are called chrons. The time spans of chrons are randomly distributed with most being between 0.1 and 1 million years with an average of 450,000 years. Most reversals are estimated to take between 1,000 and 10,000 years. The latest one, the Brunhes–Matuyama reversal, occurred 780,000 years ago.
              Blijkbaar zijn die omkeringen niet zo heel dramatisch, anders waren we niet zo geintrigeerd door de plotselinge uitsterving van de dino's, 70 miljoen jaar geleden.
              Last edited by Blani; 26 September 2013, 22:20.

              Comment


                #8
                Re: Space weather,the earth and observing it

                tsja, dit is wel een sterk koop-moment voor aandelen biolijkverwerking. Nu investeren en binnen een paar jaar hark je het zo naar binnen. Met een beetje geluk komen ze aangespoeld.

                omkerende polen is maar effe, wat we in fukushima meemaken is andere koek.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                Bezig...
                X