Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gronskan Sarracenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gronskan Sarracenia

    Korting op 420shop
    Aloa, ander soort plantenvraag.

    Ik heb onderlangs een vliegenvanger plant gekregen van een vriendin.
    Deze stond op mijn lijstje om te hebben in de huiskamer.
    Ik heb me zelf nog niet echt kunnen verdiepen in de verzorging van de plant. (mede reden waarom ik hem zelf nog niet had gehaald)
    Iemand ervaring met deze plant?

    1381448_605852229461617_552927362_n.jpg

    Iemand idee'en / tips betreft wat voor soort grond ik moet halen?
    Is de plant al wel overpotbaar had ergens een keer iets vernomen dat dat alleen in het voorjaar kan?
    Algemene verzorging?
    Veel water weinig water?

    Help deze plant de winter door :p
    If life keeps putting you down, You better stay high

    #2
    Re: Gronskan Sarracenia

    Die plant heeft alleen water nodig, dan groeit die goed.

    Comment


      #3
      Re: Gronskan Sarracenia

      Yep, gebruik een potgrond met heel weinig voedingsstoffen, light-mix of zaaigrond ofzo. De plant haalt zijn voedingsstoffen uit vliegjes die passeren.
      Gooi er wel niet teveel vliegjes in, maar laat dit zo veel mogelijk natuurlijk gebeuren: Hij kan zo ook doodgaan door overvoeding
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment


        #4
        Re: Gronskan Sarracenia

        Mja had al ergens gelezen Turf grond... maar ofc. is er nergens een klein zakje turf te vinden.
        en zoon grote zak is ook weer overdreven.
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #5
          Re: Gronskan Sarracenia

          Staan bij mij 's zomers in vijvergrond gemengd met fijn grind, en met de voetjes in het water van de vijver.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            geen kraanwater
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Gronskan Sarracenia

              Heb er ook zo ern in mn kastje. Ze zijn wel handig..
              Alles qua verzorging is al gezegd...
              -

              Comment


                #8
                Re: Gronskan Sarracenia

                Heb hem momenteel ff buiten op het balkon staan vanwege de dauw.
                en ugh <3 the internet.. de een zegt donker de ander zegt moet toch wat licht hebben.
                De een zegt dat de plant niet nat wil staan de ander zegt weer vochtig.
                De een zegt MOET bovenaf bewaterd worden... en de ander zegt schoteltje xD

                Naja .. laat ik eerst maar eens op zoek gaan naar een medium donkere plek(?) die ook nog eens kouder is..
                Schuurtje misschien? alhoewel ik ook niet weet of ie het daar gaat overleven xD

                Mischien moet ik m'n vrieskist toch maar aanzetten. alhoewel... vries... is ook weer niet goed denk
                Zijn er overigens alleen maar grote zakken turf te verkrijgen? of ook kleinere?
                Vind het beetje overkill om 50 liter turf te kopen als je maar een klein beetje gebruikt xD
                If life keeps putting you down, You better stay high

                Comment


                  #9
                  Re: Gronskan Sarracenia

                  Die turf kun je ook gewoon uitstrooien in de tuin hoor! Vaak vinden de planten het wel lekker, omdat het bijna 100% organisch afval is.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Gronskan Sarracenia

                    mijn tuin bestaat uit 2 m2 beton met een plastic gras matje :p
                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment

                    Bezig...
                    X