Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adam en Eva, was het een appel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Adam en Eva, was het een appel?

    Korting op 420shop
    Of was het wiet?

    Dat vraag ik me soms af... Als ik naar het verhaal uit Genesis kijk en je vervangt "appel" door "cannabis", krijg je exact de situatie zoals die nu is: het criminaliseren van een plant die geen kwaad doet, die je enkel de dingen anders doet bekijken.

    Zou hierin de oorsprong liggen van de conservatieve haat tegen cannabis?

    (ja, ik geef toe, ik heb er net een op)

    #2
    Re: Adam en Eva, was het een appel?

    Die oorsprong van conservatieve haat is ontsproten door economische belangen van de papier- en plastiekindustrie en de opkomst van pharma.
    Maar die appel die staat symbolisch voor kennis, degenen die die schriften ooit opschreven hadden een bloedhekel aan vrouwen gelijk aan de man, of gewoon volk dat kennis van zaken heeft, vandaar die verketterij van de vrouw en kennis.
    Heel die religie heeft als basis : schuld, zonde en vooral discrimineren van het vrouwelijke geslacht.
    Religie dient om mensen dom te houden, politiek om ze arm en machteloos te houden, grofweg.

    Comment


      #3
      Re: Adam en Eva, was het een appel?

      Doet me denken aan die vrouwen hatende homo club van Petrus

      Nu nagedaan door de >500 jaar achterlopende Taliban/Al Qaida achtige idioten.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Adam en Eva, was het een appel?

        Ga er niet te snel van uit dat de bijbel een diepere betekenis heeft. Het Oude Testament bestaat uit overgeleverde mythes van een stel nomadische geitenherders; ik denk niet dat dat stelletje barbaren diepe inzichten hadden in ethiek of wat-dan-ook.

        Wat niet wegneemt dat wiet inderdaad behandeld wordt zoals die appel. Misschien hebben beide een gemeenschappelijke oorzaak, in domheid, convervatisme, haat tegen alles dat vreemd is en haat tegen alles wat je buurman doet en jijzelf niet.

        Het lijkt wel of er atheisten rondhangen op dit forum. Mag dat zomaar!? Athiesten zijn toch allemaal moraalloze verkrachters, moordenaars, junks en wetenschappers?

        Comment


          #5
          Re: Adam en Eva, was het een appel?

          Incest thuis best
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Adam en Eva, was het een appel?

              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
              Ga er niet te snel van uit dat de bijbel een diepere betekenis heeft. Het Oude Testament bestaat uit overgeleverde mythes van een stel nomadische geitenherders; ik denk niet dat dat stelletje barbaren diepe inzichten hadden in ethiek of wat-dan-ook.
              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Engels heeft dat ook. "Man" betekent de mens als soort. Eigenlijk best seksistische taal, dat Engels.

              Comment


                #8
                Re: Adam en Eva, was het een appel?

                Je zou het ook kunnen zien als het kapotmaken van de concurrentie door andere volkeren; de Chinezen waren in die tijd al een geoganiseerde grootmacht. Dat is waar de appel ook zijn herkomst heeft (rondom kazachstan). Voeg dat samen met spleetogen -> slang-achtige vuilerikken met hun opium en zoete vruchten en je hebt al gauw een mooi beeldverhaal. Zo heb ik het altijd bedacht in ieder geval. In meerdere godsdiensten - uit die streken - zie je datsoort dingen terug.

                Maar politici zien daarentegen graag een kalm, gedrogeerd volk. Brood en spelen, godsdienst als opium voor 't volk, grof gesubsidieerde voetbalwedstrijden om de onder- en middenklasse wat te geven om over te rellen; zo zijn ze niet bezig met politiek.
                Zeg nou zelf: Als iets 500.000-750.000 euro oplevert aan belasting, maar 2 miljoen kost aan beveiliging en reparaties, en nog meer aan losse subsidies dan kun je het beter afschaffen. Tenzij er iets anders achter zit.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Adam en Eva, was het een appel?

                  hoho die opium hebben de engelsen en wijzelf aan grootste populariteit geholpen in die contreien LR2. Er zijn oorlogen om uitgevochten ; niet om het uit te roeien maar om het recht het aan de (o.a. chinese) man te brengen kuchkuch zeg maar erin te chinees vrijwilligeren.

                  Wat heeft die slang eigenlijk misdaan dat hij zo'n verraderlijke rol toebedeeld kreeg in god's sprookjesboek ?
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Adam en Eva, was het een appel?

                    Denk dat je dat aan Asclepius moet vragen..

                    Comment


                      #11
                      Re: Adam en Eva, was het een appel?

                      Leuke combi wel @fantastisch : enerzijds de slang die Eva aan de appel hielp, anderzijds het Aescul-aapje met verwikkelde slang als symbool voor medische wetenschap. Goddeloos

                      Als er trouwens nog eens een tattoo gezet wordt om mijn lijf zal dat iets met dat symbool zijn, op een niet in het oog springende plek, inclusief penetrerende dolk door dat &^%*^%)beest.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Adam en Eva, was het een appel?

                        Ik heb nog wel een stapel inkijkboeken voor je moreweed!
                        Wat die slang misdaan kan hebben, dat weet ik ook niet. De mijne is een mak lammetje wat dat betreft. Heeft zelfs moeite met het vangen van dode muizen..
                        De vorige die ik had, die komt wel overeen met de bijbelverhalen.
                        Die miste een deel van zijn brein volgens mij; geen enkele levende muis is gestorven zonder lijdensweg van minstens 30 minuten. Soms een paar dagen. Met alle gruwelen van dien. Enige slang waar ik ooit bang voor ben geweest.
                        800px-Bull_snake.jpg
                        Zo eentje dus. 1.75 meter lang. Doorsnee van 4 cm.
                        Wikipedia zegt:
                        known for their perceived "bad attitude"
                        Dat heb ik geweten. Nog nooit zoveel flacons alcohol gebruikt als in die periode.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Adam en Eva, was het een appel?

                          slangen ben ik ook niet bang voor. De haspel daarentegen...

                          Wat voor inkijkboeken zijn dat ?
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment

                          Bezig...
                          X