''Honden hebben een baas, katten worden bediend''
Is een vaak gedane uitspraak door mensen die geen verstand van dieren/psychologie hebben.
In mijn ogen vergelijk ik een kat altijd met een dominant geaarde vriendin.
Klinkt als een grappige vergelijking maar is tevens vrij logisch je hebt immers een relationeel verbond met het beestje.
Wanneer iets dominerend is zal het genieten van de aandacht die ze krijgen,
Ook vinden ze het heerlijk om verwend te worden. ze houden van vrijheid en ruimte om te experimenteren. Allemaal zaken waarin je ze ook zult moeten voorzien en begeleiden.
Eigenlijk zijn het simpele levensgenieters.
Maar er zijn natuurlijk grenzen, Grenzen die door het dominerende type graag opgezocht word.
Waar veel dominerende types over heen (proberen te) schrijden.
En daar ligt het keerpunt of u een goede relatie heeft of de butler word.
Het is dus belangrijk duidelijk je grenzen te laten weten alsmede hierin standvastig zijn.
Doe je dit niet en verpest men de kat door alles toe te laten en te blijven voorzien dan slijt je de rest van de tijd als slaaf. (of je moet ze in laten slapen maar dat is niet zo netjes)
Vergelijk het met paardrijden, laat ze hun eigen pad bepalen maar houd de teugels wel in de hand om bij te sturen anders weet je niet waar je beland.
Maar zelfs verdwaald kan men het pad terug vinden.. alleen gaat dat veel energie en tijd kosten.
Tijd die men liever anders kan spenderen.
Mijn kat kent het woord Nee en komt wanneer geroepen en lijd toch een heerlijk leven.
Probeer dat maar eens met je vriend(in)
---
Een dubbelzinnig geschreven stukje tekst van mezelf.
let me know wat je er van vind/denkt of iets op aan te merken hebt
Is een vaak gedane uitspraak door mensen die geen verstand van dieren/psychologie hebben.
In mijn ogen vergelijk ik een kat altijd met een dominant geaarde vriendin.
Klinkt als een grappige vergelijking maar is tevens vrij logisch je hebt immers een relationeel verbond met het beestje.
Wanneer iets dominerend is zal het genieten van de aandacht die ze krijgen,
Ook vinden ze het heerlijk om verwend te worden. ze houden van vrijheid en ruimte om te experimenteren. Allemaal zaken waarin je ze ook zult moeten voorzien en begeleiden.
Eigenlijk zijn het simpele levensgenieters.
Maar er zijn natuurlijk grenzen, Grenzen die door het dominerende type graag opgezocht word.
Waar veel dominerende types over heen (proberen te) schrijden.
En daar ligt het keerpunt of u een goede relatie heeft of de butler word.
Het is dus belangrijk duidelijk je grenzen te laten weten alsmede hierin standvastig zijn.
Doe je dit niet en verpest men de kat door alles toe te laten en te blijven voorzien dan slijt je de rest van de tijd als slaaf. (of je moet ze in laten slapen maar dat is niet zo netjes)
Vergelijk het met paardrijden, laat ze hun eigen pad bepalen maar houd de teugels wel in de hand om bij te sturen anders weet je niet waar je beland.
Maar zelfs verdwaald kan men het pad terug vinden.. alleen gaat dat veel energie en tijd kosten.
Tijd die men liever anders kan spenderen.
Mijn kat kent het woord Nee en komt wanneer geroepen en lijd toch een heerlijk leven.
Probeer dat maar eens met je vriend(in)
---
Een dubbelzinnig geschreven stukje tekst van mezelf.
let me know wat je er van vind/denkt of iets op aan te merken hebt
Comment