Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rekeningrijden
Collapse
X
-
Re: Rekeningrijden
Om het topic van een nieuwsbericht naar een discussie om te vormen zal ik een stelling voort dragen:
'Belasting is diefstal'
taxation-is-theft.jpgVeel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl
Comment
-
Als het goed is krijg je wel wat terug voor je belastingen toch?
Of bedoel je specifiek het instellen van belastingen om het gedrag van mensen te sturen?
Minder belasting betalen klinkt altijd mooi natuurlijk. Al gaat dat ook wel eens mis. In de VS hebben ze minder belastingen, maar dat soort taferelen zou ik toch ook niet willen hebben. Dat je failliet kan gaan doordat je een ziekte of ongeluk krijgt en dan de ziekenhuis rekening niet kan betalen. Zoveel scheelt het niet eens qua belasting ook.
Waar ik wel een hekel aan heb is dat ik belasting moet betalen in de VS omdat ik daar een beleggingsrekening heb. Mag niet stemmen, kan geen gebruik maken van hun voorzieningen, maar wel belasting betalen. Pfffffft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View PostAls het goed is krijg je wel wat terug voor je belastingen toch?
Of bedoel je specifiek het instellen van belastingen om het gedrag van mensen te sturen?
Minder belasting betalen klinkt altijd mooi natuurlijk. Al gaat dat ook wel eens mis. In de VS hebben ze minder belastingen, maar dat soort taferelen zou ik toch ook niet willen hebben. Dat je failliet kan gaan doordat je een ziekte of ongeluk krijgt en dan de ziekenhuis rekening niet kan betalen. Zoveel scheelt het niet eens qua belasting ook.
Waar ik wel een hekel aan heb is dat ik belasting moet betalen in de VS omdat ik daar een beleggingsrekening heb. Mag niet stemmen, kan geen gebruik maken van hun voorzieningen, maar wel belasting betalen. Pfffffft
Het blijft het diefstal, ook al worden er 'goede' dingen van gedaan. Ik ben niet vies van deel nemen in de maatschappij of de minder bedeelden helpen, maar dan bepaald ik liever zelf waar ik mijn tijd en geld aan doneer.
Mooie sociale vangnetten klinkt ook mooi, maar het komt neer op het afpersen van van mensen.
Deze filmpjes geven mooi weer waar het op neer komt.
Als je het persoonlijk niet OK vind om mensen te bedreigen om het 'goede' te doen, waarom de dreigementen dan wel laten uitvoeren door een medewerker van de staat.
Veel gestelde vragen over het forum
Comment
-
Iedereen compleet zelf laten bepalen gaat natuurlijk niet werken. Dan hebben we geen snelwegen, geen brandweer, politie etc.
De vraag is er en die gaat niet weg. Waarom zouden dit soort behoeftes niet door de mensen zelf geregeld kunnen worden op basis van vrijwillige interactie?
Heb je de filmpjes trouwens wel bekeken? Je argument wordt namelijk ook gebruikt en weerlegd in het 2e filmpje.Veel gestelde vragen over het forum
Comment
-
Tsja kan zijn dat je geen partij vind die het exact met je eens is, maar dat heb je met een democratie. Alternatief is een dictatuur en dan is de kans dat je het niet eens bent met de leiding nog een stuk groter. Je bepaald het dus wel degelijk, maar je bent een stem tussen de miljoenen. Dat verandert niet door de belastign af te schaffen.
Dat tweede filmpje weerlegt niets. Er is nog steeds behoefte aan gemeenschappelijke investeringen. Je kunt niet weg inderdaad, dus je wordt inderdaad gedwongen om te betalen. Dat wordt je ook zonder belastingen, want het alternatief is dat alles geprivatiseerd wordt en dat je vervolgens het geld betaald aan bedrijven voor diezelfde diensten. Die nog dikke winst willen maken ook op hun investeringen, dus per saldo betaal je dan alleen maar meer.
Bovendien krijg je dan scheefgroei. Kijk naar de VS waar de gezondheidszorg geprivatiseerd is. Mensen die het niet kunnen betalen zijn dan gewoon compleet de lul. Kun je oneerlijk vinden voro de rijkeren, maar die profiteren er uiteindelijk ook van als alles goed geregeld is voor de mensen die ze nodig hebben om ze uit te melken voor hun fortuin.
Het klinkt allemaal leuk om geen belasting te hoeven betalen, maar de praktijk wijst uit dat dat gewoon niet werkt. Niet voor bepaalde gemeenschappelijke zaken in ieder geval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View PostTsja kan zijn dat je geen partij vind die het exact met je eens is, maar dat heb je met een democratie. Alternatief is een dictatuur en dan is de kans dat je het niet eens bent met de leiding nog een stuk groter.
'de VS waar de gezondheidszorg geprivatiseerd is
Om me tijd te besparen verwijs ik je naar enkele filmpjes die wat feiten weergeven over de gezondheidszorg daar.
Veel gestelde vragen over het forum
Comment
Comment