Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rekeningrijden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rekeningrijden

    Korting op 420shop
    DeMorgen.

    #2
    Re: Rekeningrijden

    Dat ze van dat geld die wegen maar een beetje opknappen dan ?

    Wel grappig dat ze eigen volk eerst pakken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Rekeningrijden

      En wat met de privacy?

      Comment


        #4
        Re: Rekeningrijden

        Oorspronkelijk geplaatst door Jojen Weed View Post
        En wat met de privacy?
        Haha.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: Rekeningrijden

          Wat een schijtidee...
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #6
            Re: Rekeningrijden

            Om het topic van een nieuwsbericht naar een discussie om te vormen zal ik een stelling voort dragen:

            'Belasting is diefstal'
            taxation-is-theft.jpg
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Rekeningrijden

              geldjagers
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: Rekeningrijden

                Als het goed is krijg je wel wat terug voor je belastingen toch?

                Of bedoel je specifiek het instellen van belastingen om het gedrag van mensen te sturen?

                Minder belasting betalen klinkt altijd mooi natuurlijk. Al gaat dat ook wel eens mis. In de VS hebben ze minder belastingen, maar dat soort taferelen zou ik toch ook niet willen hebben. Dat je failliet kan gaan doordat je een ziekte of ongeluk krijgt en dan de ziekenhuis rekening niet kan betalen. Zoveel scheelt het niet eens qua belasting ook.

                Waar ik wel een hekel aan heb is dat ik belasting moet betalen in de VS omdat ik daar een beleggingsrekening heb. Mag niet stemmen, kan geen gebruik maken van hun voorzieningen, maar wel belasting betalen. Pfffffft

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Rekeningrijden

                  ik woon niet meer in belgie maar ben er wel nog veel....
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment


                    #10
                    Re: Rekeningrijden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    Als het goed is krijg je wel wat terug voor je belastingen toch?

                    Of bedoel je specifiek het instellen van belastingen om het gedrag van mensen te sturen?

                    Minder belasting betalen klinkt altijd mooi natuurlijk. Al gaat dat ook wel eens mis. In de VS hebben ze minder belastingen, maar dat soort taferelen zou ik toch ook niet willen hebben. Dat je failliet kan gaan doordat je een ziekte of ongeluk krijgt en dan de ziekenhuis rekening niet kan betalen. Zoveel scheelt het niet eens qua belasting ook.

                    Waar ik wel een hekel aan heb is dat ik belasting moet betalen in de VS omdat ik daar een beleggingsrekening heb. Mag niet stemmen, kan geen gebruik maken van hun voorzieningen, maar wel belasting betalen. Pfffffft
                    Een groep mensen steelt 50% van je inkomen, een deel wordt gebruikt voor dingen waar je baat bij hebt, en het andere deel wordt gebruikt om andere mensen hun geld af te persen.
                    Het blijft het diefstal, ook al worden er 'goede' dingen van gedaan. Ik ben niet vies van deel nemen in de maatschappij of de minder bedeelden helpen, maar dan bepaald ik liever zelf waar ik mijn tijd en geld aan doneer.

                    Minder belasting betalen klinkt altijd mooi natuurlijk. Al gaat dat ook wel eens mis. In de VS hebben ze minder belastingen, maar dat soort taferelen zou ik toch ook niet willen hebben. Dat je failliet kan gaan doordat je een ziekte of ongeluk krijgt en dan de ziekenhuis rekening niet kan betalen. Zoveel scheelt het niet eens qua belasting ook.
                    De V.S. is weer een verhaal apart. De inkomsten belasting is daar bijvoorbeeld niet verplicht. Maar het gaat me niet om belasting verlaging, maar het feit dat belasting een vorm van diefstal is.
                    Mooie sociale vangnetten klinkt ook mooi, maar het komt neer op het afpersen van van mensen.

                    Deze filmpjes geven mooi weer waar het op neer komt.


                    Als je het persoonlijk niet OK vind om mensen te bedreigen om het 'goede' te doen, waarom de dreigementen dan wel laten uitvoeren door een medewerker van de staat.
                    Veel gestelde vragen over het forum

                    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: Rekeningrijden

                      Je bepaalt ook zelf waar dat geld naartoe gaat. Je kiest de vertegenwoordigers die dat geld uitgeven.

                      Iedereen compleet zelf laten bepalen gaat natuurlijk niet werken. Dan hebben we geen snelwegen, geen brandweer, politie etc.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Iedereen compleet zelf laten bepalen gaat natuurlijk niet werken. Dan hebben we geen snelwegen, geen brandweer, politie etc.
                        Waarom denk je dat er zonder overheid geen behoefte aan is aan snelwegen, politie en andere dienstverlening.
                        De vraag is er en die gaat niet weg. Waarom zouden dit soort behoeftes niet door de mensen zelf geregeld kunnen worden op basis van vrijwillige interactie?
                        Heb je de filmpjes trouwens wel bekeken? Je argument wordt namelijk ook gebruikt en weerlegd in het 2e filmpje.
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: Rekeningrijden

                          Tsja kan zijn dat je geen partij vind die het exact met je eens is, maar dat heb je met een democratie. Alternatief is een dictatuur en dan is de kans dat je het niet eens bent met de leiding nog een stuk groter. Je bepaald het dus wel degelijk, maar je bent een stem tussen de miljoenen. Dat verandert niet door de belastign af te schaffen.

                          Dat tweede filmpje weerlegt niets. Er is nog steeds behoefte aan gemeenschappelijke investeringen. Je kunt niet weg inderdaad, dus je wordt inderdaad gedwongen om te betalen. Dat wordt je ook zonder belastingen, want het alternatief is dat alles geprivatiseerd wordt en dat je vervolgens het geld betaald aan bedrijven voor diezelfde diensten. Die nog dikke winst willen maken ook op hun investeringen, dus per saldo betaal je dan alleen maar meer.

                          Bovendien krijg je dan scheefgroei. Kijk naar de VS waar de gezondheidszorg geprivatiseerd is. Mensen die het niet kunnen betalen zijn dan gewoon compleet de lul. Kun je oneerlijk vinden voro de rijkeren, maar die profiteren er uiteindelijk ook van als alles goed geregeld is voor de mensen die ze nodig hebben om ze uit te melken voor hun fortuin.

                          Het klinkt allemaal leuk om geen belasting te hoeven betalen, maar de praktijk wijst uit dat dat gewoon niet werkt. Niet voor bepaalde gemeenschappelijke zaken in ieder geval.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Rekeningrijden

                            Democratie is de dictatuur van 50+1

                            Comment


                              #15
                              Re: Rekeningrijden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                              Tsja kan zijn dat je geen partij vind die het exact met je eens is, maar dat heb je met een democratie. Alternatief is een dictatuur en dan is de kans dat je het niet eens bent met de leiding nog een stuk groter.
                              Naast democratie en dictatuur is er ook nog zoiets als vrijheid.

                              'de VS waar de gezondheidszorg geprivatiseerd is
                              Obama care bedoel je? Dit is totaal geen goed voorbeeld van hoe de gezondheidszorg geregeld zou zijn, maar goed.

                              Om me tijd te besparen verwijs ik je naar enkele filmpjes die wat feiten weergeven over de gezondheidszorg daar.





                              Veel gestelde vragen over het forum

                              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              Bezig...
                              X