Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Top 10 van verkeerde mythen over cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Top 10 van verkeerde mythen over cannabis

    Korting op 420shop
    1. Veroorzaakt marihuana geheugenverlies?2. Hormonale veranderingen
    Onderzoeken die uitgevoerd zijn in de jaren 70 claimde nadelige effecten op de geslachtshormonen, maar de moderne wetenschap heeft deze bevindingen ontkracht. Ironisch genoeg wordt alcohol (een legale stof) wel in verband gebracht met hormonale veranderingen.

    3. De niet bestaande overdoses4. Hersenbeschadigingen
    In tegenstelling tot alcohol, produceert cannabis geen giftige stoffen die hersencellen doden. Bovendien is het gebruik van cannabis door de tijden heen zelfs niet in verband gebracht met beschadiging van receptoren in de hersenen. De waarheid is dat marihuana wordt gelinkt aan licht verhoogde alfa-golf activiteiten die meestal geassocieerd worden met een meditatieve, ontspannen en creatieve state of mind.

    5. Marihuana en moeilijkheden bij de voortplanting
    Dit is een andere mythe die in werkelijkheid geen bestaansrecht heeft. Onderzoeken naar mogelijk nadelige effecten van marihuana op de geslachtscellen van resusapen in 1980 beweerde dat de veranderingen zouden kunnen duiden op een vergelijkbaar effect bij de mens, maar bewijs in die richting bestaat niet.


    6. Verzwakt immuunsysteem7. Is Marihuana een gateway drug?
    Dit is een van de all-time favoriete cannabis-mythen. De waarheid is dat er geen wetenschappelijke gegevens bestaan om deze claim te ondersteunen. Sterker nog, juist het tegenovergestelde is waar. Onderzoeken uitgevoerd in de Verenigde Staten hebben aangetoond dat meer dan 75% van de Amerikaanse burgers die op enig moment in hun leven marihuana hebben gebruikt nooit een 'hardere drug' hebben aangeraakt. En nog interessanter: de onderzoeken hebben ook aangetoond dat mensen die verslaafd zijn aan hardere drugs hebben begonnen zijn met... alcohol. Eens te meer zien we dat marihuana wordt beschuldigd in plaats van alcohol.
    

    8. Marihuana versus tabaksrook9. Zou legalisering van weed meer auto-ongelukken veroorzaken?
    Degenen die pleiten tegen de legalisatie van weed willen ons doen geloven dat onze wegen zouden veranderen in zones van pure chaos. De waarheid, zoals altijd, is te vinden in de statistieken. De beschikbare gegevens suggereren dat weetrokers ongeveer net zo veel auto-ongelukken veroorzaken als mensen die alcohol drinken. Daarbij moet opgemerkt worden dat 85% van de mensen die betrokken waren bij een auto-ongeluk waarbij marihuana in het spel was in dezelfde periode ook alcohol hadden gedronken. Wat dit betekent is dat, zoals gebruikelijk, correlatie niet hetzelfde als causaliteit.

    

    10. Is marihuana erg verslavend?

    #2
    Re: Top 10 van verkeerde mythen over cannabis

    Heel goed gedaan nu kan ik wat moois vertellen als mensen kritiek hebben op mij!
    Ps de foto's doen het niet

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Top 10 van verkeerde mythen over cannabis

      Lache dit ! .... ik dacht al zoiets

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #4
        Re: Top 10 van verkeerde mythen over cannabis

        BRON?

        Comment

        Bezig...
        X