Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Topwetenschappers in de bres voor de e-sigaret

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Topwetenschappers in de bres voor de e-sigaret

Korting op 420shop
    53 topwetenschappers hebben de World Health Organisation (WHO) gevraagd om de e-sigaret niet te bestempelen als tabaksproduct, dit zou een grote gemiste kans zijn in de strijd tegen ziektes door roken
    De wetenschappers hebben een open brief gestuurd naar de directeur-generaal van het WHO Margaret Chan, waarin ze beweren dat e-sigaretten belangrijk kunnen zijn in de strijd tegen roken. "Deze producten kunnen de belangrijkste medische innovaties van de 21e eeuw worden en misschien wel honderden miljoenen levens redden."

De verkoop van de elektronische sigaret gaat de laatste jaren de hoogte in, analysten schatten de wereldwijde verkoop op 3 miljard dollar in 2013. Toch heerst nog veel twijfel en onduidelijkheid over het product, zo zijn er nog onvoldoende bewijzen dat het onschadelijk is.

Tabaksbedrijven, die op de trein van de e-sigaret zijn gesprongen door de constant dalende verkoop van de traditionele sigaret, staan achter het standpunt van de wetenschappers.
    Bron: HLN.

Re: Topwetenschappers in de bres voor de e-sigaret

Mooi !
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

... De wetenschappers hebben een open brief gestuurd naar de directeur-generaal van het WHO Margaret Chan, waarin ze beweren dat e-sigaretten belangrijk kunnen zijn in de strijd tegen roken ...
      Ja dan kunnen ze in plaats van roken, uhh, roken maar dan op een manier waarvan onduidelijk is of het slecht voor de mensen is.

...
      Tabaksbedrijven, die op de trein van de e-sigaret zijn gesprongen door de constant dalende verkoop van de traditionele sigaret, staan achter het standpunt van de wetenschappers.
      Duh, dat lijkt me nogal logisch, wat een vaag bericht.
      Waarom zouden tabaksbedrijven die e-sigaretten verkopen niet achter dat standpunt gaan staan, lijkt me ook een beetje vreemd dat daarvoor ineens zomaar 53 (top?)wetenschappers het er mee eens zijn.
      Dat gaat wel erg snel, ik ken producten die gezonder voor een mens zijn waarbij het allemaal veel ingewikkelder word gemaakt.

En dat die producten misschien wel honderden miljoenen levens kan redden? Zo lust ik er nog wel een paar, ik kan ook beweren dat bepaalde producten misschien wel honderden miljoenen levens kan redden, misschien werkt het ook wel niet, maar in de tussentijd wordt er wel lekker verkocht.

Comment

Het punt is dat het mensen van het roken weg houdt. Roken is zeker levensgevaarlijk. Dus dan is iets wat niet aantoonbaar slecht voor je is "beter".

Simpele rekensom ook dat het miljoenen levens kan redden dus, maar het exacte aantal is natuurlijk niet te geven. Vandaar" misschien ".

Dat de tabaks fabrikanten erachter staan is helemaal niet logisch, want het kost ze omzet.
        Goed initiatief dus.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Lol, iets wat (op dit moment) niet aantoonbaar slecht is is beter? 'Vroeger' waren zoveel dingen zogenaamd niet slecht waarvan later bleek dat ze toch eigenlijk best wel slecht bleken te zijn voor mensen.
          Dat ze nu beweren dat het helemaal geen kwaad kan betekend in mijn ogen helemaal niks. Eerst gedegen onderzoeken en bewijzen zien, dan pas een oordeel vellen.

En over die fabrikanten zal ik nogmaals quoten wat er stond:
          Daaruit mag ik toch afleiden dat de tabaksfabrikanten zelf ook met die e-sigaret bezig zijn, of lees ik dat verkeerd?

Het zal ze wel wat omzet kosten, maar beter nu de mensen die van het roken af willen over krijgen op de e-sigaret met een mooi praatje dat het gezonder zou zijn, dan blijven er toch inkomsten binnen komen dan wanneer men helemaal stopt met roken.

Comment

Er is uiteraard al onderzoek gedaan, daar baseren die wetenschappers hun standpunt op.

Je leest dat zinnetje niet verkeerd, maar er gebeurt wel meer dan er in 1 zinnetje staat. De WHO en FDA willen de boel juist reguleren zodat in de praktijk alleen de grote tabaksfabrikanten nog e-liquids kunnen produceren. Afgezien daarvan verliezen de tabaks fabrikanten nu evident al omzet door E-sigaretten. Ze zijn er dus hoe dan ook bij gebaat als die dingen verboden of zo streng mogelijk gereguleerd worden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ok.. Roken is gevaarlijk.
              Hoeveel mensen sterven er jaarlijks aan de gevolgen van roken?

En kijk ook gelijk even alle cijfers van overlijden door gevolgen van stress.

Ik rook wel..
              If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Laat de mensen lekker zelf beslissen wat ze in hun eigen lichaam stoppen.
                Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Zo is dat.

Bovendien zijn dwingelanden al jaren bezig te bewijzen dat E-vloeistof gevaarlijk is, maar het lukt ze steeds niet. Jammer toch?

Waarschijnlijk zijn het christenen, want immers; Gij zult niet genieten.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                  X