Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spionagesoftware al van in de fabriek op smartphone

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Spionagesoftware al van in de fabriek op smartphone

Korting op 420shop
    In de firmwareVoor niets gaat de zon op
    G Data vermoedt dat de lage prijs van het toestel als lokaas dient. De makers verdienen met de doorverkoop van de gestolen informatie de kosten van het toestel ruimschoots terug. "In het algemeen geldt dat het verstandig is om achterdochtig te worden van aanbiedingen op internet die zo verleidelijk zijn. Voor niets gaat de zon op", stelt het securitybedrijf. Het advies aan gebruikers van de Star N9500 luidt om zich te richten tot de webshop waar zij de smartphone hebben gekocht om de aankoop ongedaan te maken.

G Data vraagt gebruikers van de Star N9500 ook op om zich bij hen te melden (info@gdata.nl), met als onderwerp 'Star N9500' om de verspreiding ervan in kaart te brengen.
    Bron: DeMorgen.

Re: Spionagesoftware al van in de fabriek op smartphone

Wtf

Comment

Mjah..dat speelt al een paar jaar toch ?
      Microfoon en camera zijn op afstand te bedienen zonder dat je het merkt bijvoorbeeld. Bij elke smartfoon.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja oke als ze het willen kunnen ze het, in bepaalde gevallen gebeurd dit ook, maar in dit geval doen ze het gewoon bij iedereen dan? :s

Of zit er op iedere smartphone malware die je berichten bankgegevens etc eruit haalt en upload naar een server?

Comment

Sinds internet er is, zijn die mogelijkheden er toch al? Ok dit heb ik ook nog nooit gehoord maar echt van schrikken, nee. Sinds we pinnen en internet gebruiken zijn we onze privacy kwijt, ben het er niet mee eens maar tis wel zo. We maken het onszelf steeds makkelijker maar ook steeds kwetsbaarder, de criminelen van vroeger met een bivak muts en koevoet zijn niet eens meer het grootste probleem.
          Grow bitch! Grow!

Comment

linkje)
            Weet je dat een router altijd een achterdeurtje heeft voor administratieve doeleinden ? (en dat deze gegevens vrij makkelijk te vinden zijn?)
            Dat men via dat achterdeurtje op je thuisnetwerkje kan komen ?
            Dacht je dat je operating systeem helemaal vrij was van achterdeurtjes ?

Wel eens zo'n Google datacenter gezien ? (check)

Whatsapp is een prachtige app, maar heb je weleens een fotootje verstuurd naar iemand ?
            Weet je dat whatsapp nu de legale rechten van die foto heeft ?
            Die kunnen ze gebruiken zoals ze willen. (linkjerealtime internet.(Bron van deze feitjes: HPdetijd)

Privacy bestaat echt niet meer, daar helpt een proxy tijdens het surfen niet meer tegen.
            En China wil graag meedoen, dus waarom niet wat spyware op een goedkope smartphone zetten..
            Misschien is het wel iets waar je je het minst zorgen over hoeft te maken.

Comment

Kijk QnQ verwoord het perfect, maar dat is eigenlijk wat ik bedoel. Sinds we gebruik maken dat soort dingen worden die ook misbruikt, het was een kwestie van wachten voordat zoiets zou gebeuren. Alleen al die feitjes zijn wel grappig om eens te zien, ikzelf heb niet zoveel met de pc en dergelijke. Maar we kunnen niet meer zonder dus het misbruik zal blijven, criminelen zijn niet meer zo 'dom'
              Grow bitch! Grow!

Comment

Comment

Ik had voor het gemakkelijk overzetten van gegevens naar mijn nieuwe mobiel een google + account aangemaakt. Maak later paar foto's van mijn tent met mijn mobiel. Kijk paar dagen later op mijn tablet zie ik daar bij foto's de foto's vanmijn wiettent staan!!!! Ik schrok mij eigen het lazarus!! Schijnt dus dat Google+ automatisch elke foto die je maakt met mobiel of tablet gelijk upload naar hun server! Zweven dus al foto's rond. Gelijk mijn google+ account verwijderd.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Dat met die foto's maken met m'n mobiel en dat ze dan op Google verschijnen herken ik ook.
                    Ook ik schrok me kapot toen ik ze ineens online zag staan.
                    Dan maakt je toestel automatisch backup naar je google account.
                    En dat automatisch backup maken moet uitzetten!
                    Dan kan het wel.
                    Je kunt beter je account herstellen en dan je foto's verwijderen uit jeacount

Comment

Dat automatisch uploaden is juist super handig.Kan je ook uitzetten. Die vraag is tijdens het installeren ook langs gekomen. De foto's zijn ook alleen zichtbaar voor jezelf.

Al gebruik ik zelf de Dropbox uploader.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bezig...
                      X