Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Libertarisme: Een korte introductie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Libertarisme: Een korte introductie

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
    Er zit een mooie gedachte achter het libertarisme. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat zoveel "vrijheid" mij ook benauwd. Niet dat ik het niet zou wensen, maar "de mens" kan dit gewoon niet aan.

Mijn leraar boekhouden kon het altijd mooi verwoorden "de mens is erger dan een rat, de rat neemt wat hij nodig heeft en de mens wil altijd meer"

Ok, er worden regels opgesteld maar wie handhaaft en houdt toezicht ?

Ik zag dat er veel stromingen zijn die elk ook nog een tegenovergestelde visie hebben, dat maakt het moeilijk om zo maar een oordeel te vellen.
    Vind je de vrijheid die je zelf zou hebben benauwend, of die een ander dan heeft? Waar ben je precies bang voor, dat jou individuele rechten worden geschonden?
    Momenteel doet de overheid dit ook al op grote schaal, neem alleen al regels die er zijn die bepalen wat je wel en niet in je eigen lichaam mag stoppen..

Als de mens erger is dan een rat is dit juist een argument om geen "grote" overheid te hebben, de ratten vinden hun weg naar de gratis kaas toch wel.

In een libertarische maatschappij zal de behoefte naar veiligheid (leger ,politie, brandweer gezondheidszorg etc), en een behoefte naar dispuut resolutie (rechtspraak etc) niet weg gaan.
    Er zou geen monopoly zijn op deze diensten, wat voor meer concurrentie zorgt.

Ik heb een aantal veel gestelde vragen over het Libertarisme van de website van Libertarischepartij.nl gehaald en geplaatst in bericht #1.
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

hoe je het ook went of keert , in deze maatschappij is dit niet meer haalbaar. dan zouden er zoveel dingen moeten veranderen..

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
          Vind je de vrijheid die je zelf zou hebben benauwend, of die een ander dan heeft? Waar ben je precies bang voor, dat jou individuele rechten worden geschonden?
          Momenteel doet de overheid dit ook al op grote schaal, neem alleen al regels die er zijn die bepalen wat je wel en niet in je eigen lichaam mag stoppen..
          Ik heb hier lang over nagedacht maar kan hier niet echt een kort en duidelijk antwoord op geven.
          Het is meer een gevoel wat ik heb, sterk ingekleurd door mijn persoonlijke ervaringen.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bezig...
          X