Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken op magneten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken op magneten

    Korting op 420shop
    Vorig jaar ben ik op dit boek gestoten,

    "magnetism and it's effects on the living system" door Albert Roy Davis en Walter Rawls.

    Misschien kennen enkele ondere jullie het boek.
    Het gaat over, wat je in de titel al hebt vernomen, de effecten van magnetisme op biologie.
    In het boek vind je verschillende experimenten met zowel planten als dieren en natuurlijk magnetische velden.

    Om het kort te houden, naargelang de positie en kracht van magneten kan je de ontwikkeling van bv. een plant stimuleren (gezondere plant, betere groei, betere smaak, kwaliteit, opbrengst...)
    Dit kan je doen voor enkel het ontkiemen van zaadjes of de hele levenscyclus(dan zal je wel een grotere magneet nodig hebben).
    Maar enkel al het blootstellen tijdens het ontkiemen heeft positieve effecten en kan je een kleinere magneet gebruiken.

    Natuurlijk kan je niet eender welke magneet gebruiken hiervoor, koelkast-magneten, hard drive magneten, e.d. werken hier niet voor. Je gebruikt best neodymium-magneten. Ook waar je de zaadjes/of planten op de magneet plaatst is van GROOT belang. Elk experiment toont positieve resultaten, mits de juiste positie. Deze techniek wordt nu al vele jaren toegepast maar een echte verklaring hebben ze tot nu toe nog niet gevonden.
    Ben zelf al mn hele leven gefascineerd door magneten en alles wat met de natuur te maken heeft, heb zelf mn eigen theorie over dit fenomeen
    Heeft volgens mij te maken met de gulden snede of golden ratio maar ga hier niet verder op ingaan tenzij iemand geintresseerd is.
    Het feit dat het werkt is meer als genoeg

    Omdat ik toch altijd werk met zaadjes en het positieve dat ik er over lees ga ik het toch eens proberen tijdens het ontkiemen.
    Tot nog toe geen kans gehad om het te testen met wietzaadjes, maar volgend kweekje staat dit nr1 op de 'preparation list'

    Mss zijn er onder julie iemand die dit al eens getest heeft op wietplantjes/zaadjes?

    Het boek is verkrijgbaar op Amazon voor de geintresseerden
    (niet als reclame bedoeld, enkel vals hulp)

    Groetjes
    ww


    #2
    Re: Kweken op magneten

    Wil je echt testen of het verschil uitmaakt? Plant dan twee identieke zaadjes en laat ze onder gelijke omstandigheden opgroeien. 1 met magneet en 1 zonder magneet.
    Dan pas kunnen we het verschil objectief beoordelen.
    Ik blijf volgen. Succes.

    Comment


      #3
      Re: Kweken op magneten

      Dat is mn bedoeling.
      Had gedacht om 2 soortjes te kweken, 2x indica en 2x sativa. Dus 2 zaadjes ontkiemd onder magneet en 2 gewoon.
      De hele cyclus tot aan de oogst ga ik niet doen, ooit in de toekomst zal dat er wel vankomen.

      Ben momenteel met een 'normaal' kweekje bezig en moet nog een 50-tal dagen. Het is me niet binnengeschoten toen ik eraan begon.
      Dus zal voor de volgende ronde zijn, hopelijk dit jaar nog. Dan laat ik jullie dat wel weten.

      In de tussentijd mss andere geintresseerden

      groetjes

      Comment


        #4
        Re: Kweken op magneten

        Ik zie het je graag proberen. Maar mijn ongeloof voert de boventoon.
        Identieke zaadjes zijn niet genoeg. Je moet identieke genen hebben voor een echt betrouwbare test; zaadjes kunnen veel van elkaar verschillen. Dan kom je uit op stekjes van eenzelfde moeder.

        Hoe ga je voorkomen dat die magneten verschuiven in je aarde? Hoe wordt de opzet?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Kweken op magneten

          Het mysterie van de piramide-energie blijft ons verbazen; veel wetenschappelijke feiten staan op een rijtje, maar het totaal-overzicht lijkt nog te ontbreken. Spreken we hier over een onbekende nat…




          heb zelf mn eigen theorie over dit fenomeen
          Heeft volgens mij te maken met de gulden snede of golden ratio maar ga hier niet verder op ingaan tenzij iemand geintresseerd is.

          Comment


            #6
            Re: Kweken op magneten

            Piramides ja Flint scheermesjes schijnen er zelfs weer scherp van te worden Mn moeder gelooft ook in dat piramide verhaal. Ik heb ook eens gelezen dat die energie juist heel ongezond zou zijn.. ach ja.. Tot nu toe pseudo wetenschap I guess.
            Baas in eigen brein.

            Comment


              #7
              Re: Kweken op magneten

              Ik ben daar pessimistisch over (wat een verrassing)
              Oftewel, ik geloof er geen snars van.

              Maar je kunt het altijd proberen, werkt het dan hou je er een wietplant aan over, werkt het niet, dan ook.
              Succes!
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Kweken op magneten

                Klopt zeker, zaadjes verschillen veel van elkaar, om tot een eventueel besluit te kunnen komen zou dit moeten getest worden met veel plantjes/zaadjes.
                Zelf kan ik max 6 kwijt in mn tent dus zou het wel makkelijker zijn moesten andere dit eventueel ook proberen. Zo kan er sneller en mss een duidelijker resltaat bekomen worden.

                De magneten worden niet in de aarde gestoken. Ik ontkiem altijd 'buiten de aarde' wc-papier of dergelijks. Dus zou ik dit ook enkel doen tijdens het ontkiemen(tot de wortel te voorschijn is gekomen). Nadat je het zaadje in de grond hebt gestoken komen er geen magneten meer aan te pas.

                De effecten zijn ook enkel duidelijk als je de zaadjes en/of plant blootsteld aan de zuid-pool van de magneet en daar waar de kracht het sterkste is(omtrek).

                Voor de gehele plant zet je best de magneet onderaan de pot met de zuid-pool naar boven.

                Of dit allemaal werkt is de vraag he, maar in het slechtste geval heb je een gewone wietplant, verliezen doe je er niet aan.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweken op magneten

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweken op magneten

                    Prachtig en inspirerend!
                    Ook dat van de electro-cultuur, wat ook positief werd aangehaald in je vorige link.

                    Zelf gebruik ik enkel gras en dode bladeren voor mijn moestuin, maar hij gebruik heel het bos, super toch!

                    Zeker het proberen waard.
                    Dank daarvoor!

                    Comment


                      #11
                      Last edited by member16666; 18 May 2015, 23:57.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweken op magneten



                        Hier wordt uitgelegd hoe en waar je de zaadjes het beste plaatst.

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweken op magneten

                          Oorspronkelijk geplaatst door wietje wanker View Post
                          Prachtig en inspirerend!
                          Ook dat van de electro-cultuur, wat ook positief werd aangehaald in je vorige link.

                          Zelf gebruik ik enkel gras en dode bladeren voor mijn moestuin, maar hij gebruik heel het bos, super toch!

                          Zeker het proberen waard.
                          Dank daarvoor!

                          Comment

                          Bezig...
                          X