Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

James Randi - De geheimen van paranormalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

James Randi - De geheimen van paranormalen

Korting op 420shop

James Randi is nu ook te zien op Netflix, An Honest Liar heet de documentaire op Netflix.

De gerenommeerde goochelaar James 'The Amazing' Randi verrast het publiek al meer dan 50 jaar met zijn verbazingwekkende illusies, ontsnappingen en goochelarij. Toen hij ontdekte dat zijn geliefde kunstvorm werd gebruikt door allerlei oplichters, maakte Randi het zich zijn missie deze charlatans te ontmaskeren. Deze documentaire vertelt het verhaal van Randi's beste ontmaskeringen, zoals die van evangelist Peter Popoff, en zijn rivaliteit met Uri Geller, en laat zien hoe iedereen bedrogen kan worden.

Last edited by Renhaze; 19 July 2015, 22:13.

Re: James Randi - De geheimen van paranormalen

De man die een miljoen dollar uitreikt aan diegene die zijn tests doorstaat. Duidelijk geval van "put your money where your mouth is"
    Het is triest hoeveel mensen zich wel laten bedriegen, maar met name is het triest hoeveel mensen nog steeds in onzin geloven als de waarheid op tafel ligt.
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Bijna alles van hem is te vinden op YouTube. Aanraders. Net als alles van christoffer hitchens, Bill maher, Richard Dawkins en Sam Harris.
      Baas in eigen brein.

Comment

"Er is meer tussen hemel en op aarde , vriend Horatio, dan waarvan Uw wijsheid droomt"

Er zijn veel charlatans inderdaad die mensen maar wat voorspiegelen, maar er zijn zaken die niet verklaard kunnen worden.
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Sinds de bel-spelletjes op de Nederlandse TV zijn verboden is het alleen maar erger geworden met die paragnosten en vaag uit ziende helderziende op de buis .
          Het is sneu dat er nog zoveel mensen zijn die zich laten bedonderen. Het ergste is nog dat deze mensen stemrecht hebben

Comment

Ja, ik kom het ook wel eens tegen. Ik sta dan verbaasd van hoe makkelijk mensen zelf details beginnen te vertellen en dan de paragnost bedanken dat ze zoveel details weten.

Denk dat mensen die echt bepaalde gaven hebben, hier geen geld voor vragen.

Misschien een leuk idee voor een topic

Stemma doet stout (2016)

Comment

Laat ik beginnen met te vertellen dat ik best een fan van James Randi ben.

Toch geloof ik wel, in wat men paranormale gaven noemt.

Hier dat komt ?
              Ik heb een paar persoonlijke ervaringen, met als gevolg dat ik me aanmeldde op een paar forum, die over dit onderwerp gaan.

Wat was de belangrijkste aanleiding?
              Ik zit achter me pc, en raak ineens volkomen in paniek. ( En nee ik had geen joint gerookt toen dat gebeurd, en ook niet in de weken die er aan vooraf gingen.)
              Ik wist zeker dat er een probleem was met iemand die ik ken.

Ik probeerde me zelf te kalmeren, door op me zelf in te praten. Je kan helemaal niet weten of er wat met die persoon is. (want ik had haar al jaren niet meer gesproken, en had ook geen idee waar ze woonde)
              Toch bleek toen ik haar via internet terug vond, dat ik wel gelijk had.

Schiet mij maar lek.

Een andere bizarre ervaring, is iets wat ik niet anders kan omschrijven al een visioen.

Ik zie terwijl ik wakker ben, ineens een filmpje ? afspelen. Ik weet niet hoe ik dit ander kan omschrijven.
              Er komen twee mensen de trap op ( van het huis waar ik woonde), en eentje heeft een doos vast. Ik zag dus maar twee mensen, maar wist zeker dat er meer mensen waren.
              Nee dat kan ik niet uitleggen, waarom ik dat wist.

We zijn een paar weken verder en ik krijg bezoek. Ik zie precies dat zelfde beeld als wat ik eerder zag.
              Er komen twee mensen de trap op, en eentje heeft een doos vast.
              Omdat ik gelijk terug dacht aan dat visioen, liep ik de gang op, en keek naar beneden, om te zien hoe veel mensen er nou precies waren.
              Er was een derde persoon bij, maar die kon ik pas zien, toen ik de trap afkeek.

Schiet mij maar lek.

En dan is er nog een droom.
              Ik loop achter een groepje aan, door een fabriek, waar ik gewerkt had, ik zeg mensen gedag die ik herken.
              Ik had moeite om dat groepje bij te houden. Aan het eind van de hal komen we bij een deur, en een ex collega van een ander bedrijf, houd de deur voor mij open.

Ik moest de volgende dag lachen om die droom, want die ex collega had nooit bij dat bedrijf gewerkt, en dus deed ik die droom af als onzin.

We zijn weer een aantal weken verder, en ik word gebeld. Of ik weer wilde werken voor dat bedrijf, waar ik al eerder gewerkt had, en waar ik dus van gedroomd had.
              Aan die droom dacht ik niet meer totdat, we een rondleiding krijgen door dat bedrijf, na een kort gesprek.

Ik loop door een hal en zeg oude collega's gedag, en raak behoorlijk van slag, want ik zie precies dat beeld als in die droom.
              Aan het eind van de hal houd inderdaad een oud collega, van dus een ander bedrijf, de deur voor mij open.
              En waarom had ik problemen om dat groepje bij te houden? Ik had me een dag voor dit gesprek, verstapt in de bus, en had nog al last van spierpijn.

Schiet mij maar lek.

Omdat ik redelijk nuchter ben, dacht ik eerst dat ik gek geworden was. Inmiddels heb ik er vrede mee, dat ik deze zaken, niet verklaren kan.

Omdat een aantal van die forums zeiden dat ik heldervoelend ben, kwam het idee om mensen te gaan helpen wel in me op.
              Maar elke poging die ik deed om deze gave ? op te roepen faalt. Het komt spontaan op, en ik kan het niet beinvloeden.

De laatste jaren heb ik mij blijkbaar afgesloten voor dit soort dingen,want er gebeurd niet veel meer.
              De vraag of ik mij open moet stellen ( kan dat ? voor dit soort zaken komt nog steeds bij mij op.
              Ook de vraag of ik dat wel wil.
              Lets not criticize but legalize

Comment

onverklaarbaar betekend niet paranormaal. Het is gewoon nog niet wetenschappelijk verklaarbaar. Dat zegt niets over de ervaring van mensen, die geloof ik best.. al is die associatie vaak onterecht paranormaal oid. Neem een bijna dood ervaring, ik heb een ontzettend veel over gelezen, de ervaringen zijn vaak identiek. Maar ze zijn er inmiddels achter dat het dmt een grote rol speelt. En dat maakt het lichaam zelf aan. Er is ook meer tussen "hemel" en aarde, kijk naar quantum mechanica.. Ooit zal het verklaarbaar zijn. Wellicht is er een collectief bewustzijn of iets dergelijks , alles kan.. maar dat we er nog geen snars van begrijpen zegt niets over wat het is.. ook een ervaring niet. Heel interessant hoe de wetenschap steeds een stapje verder komt. Zelfs bij deja vu's krijgt men een steeds duidelijker beeld.
                Baas in eigen brein.

Comment

Baas in eigen brein.

Comment

Zelf geloof ik in "hypersensitiviteit" het aanvoelen van gebeurtenissen of hierover dromen. Ik geloof niet in geesten of spoken maar denk wel dat er bepaalde energieen zijn die de een oppikt en de ander niet. Je zou dat inderdaad heldervoelend kunnen noemen. Het is lastig om uit te leggen hoe dat in zijn werk gaat. Je kan het niet oproepen , het "overkomt" je gewoon. Voorbeelden zijn bijv. ineens intens verdrietig worden en naar mijn zus verlangen en dan 'savonds gebeld worden door je zus dat ze een miskraam heeft gehad tijdens de wintersport, dromen dat mijn overleden schoonmoeder komt vertellen dat je schoonvader is overleden waar je al 15 jaar geen contact meer mee hebt gehad en dan via via 3 maanden later horen dat de man 3 maanden geleden terug is overleden, ontslagkwesties etc. etc. noem maar op. Ik geloof wel dat dit mijn intuitie versterkt, deze laat mij vrijwel nooit in de steek.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eclecticon View Post
                      onverklaarbaar betekend niet paranormaal. Het is gewoon nog niet wetenschappelijk verklaarbaar. Dat zegt niets over de ervaring van mensen, die geloof ik best.. al is die associatie vaak onterecht paranormaal oid. Neem een bijna dood ervaring, ik heb een ontzettend veel over gelezen, de ervaringen zijn vaak identiek. Maar ze zijn er inmiddels achter dat het dmt een grote rol speelt. En dat maakt het lichaam zelf aan. Er is ook meer tussen "hemel" en aarde, kijk naar quantum mechanica.. Ooit zal het verklaarbaar zijn. Wellicht is er een collectief bewustzijn of iets dergelijks , alles kan.. maar dat we er nog geen snars van begrijpen zegt niets over wat het is.. ook een ervaring niet. Heel interessant hoe de wetenschap steeds een stapje verder komt. Zelfs bij deja vu's krijgt men een steeds duidelijker beeld.
                      Omdat ik een techneut ben, wil ik graag weten hoe dingen werken. Dat was met deze ervaringen niet anders.
                      Dat antwoord heb ik niet gevonden.

Je komt zeg maar op twee soorten sites uit.
                      Het kan niet, of gaaf jij bent paranormaal.

Ik heb schat ik wel alle verklaringen, voor dit gebeuren die er te vinden zijn op het net gelezen.

Van een, falend geheugen tot een ons allen omhullend (energie) veld.

Ik heb heel lang nagedacht, vooral over de vraag of wij dus de toekomst kunnen zien, of dat deze dus vast ligt.

Comment

Quantum entanglement Wie weet. Op deze blog staat er een artikel op: http://blogcritics.org/quantum-entan...biology-and-a/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantumverstrengeling

Comment

Er is zelfs een speciale uitzending geweest bij Goochelaars ontmaskerd: Geheimen van de paragnosten

Comment

Deze filmpjes zijn ook zeer interessant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                              Zelf geloof ik in "hypersensitiviteit" het aanvoelen van gebeurtenissen of hierover dromen. Ik geloof niet in geesten of spoken maar denk wel dat er bepaalde energieen zijn die de een oppikt en de ander niet. Je zou dat inderdaad heldervoelend kunnen noemen. Het is lastig om uit te leggen hoe dat in zijn werk gaat. Je kan het niet oproepen , het "overkomt" je gewoon. Voorbeelden zijn bijv. ineens intens verdrietig worden en naar mijn zus verlangen en dan 'savonds gebeld worden door je zus dat ze een miskraam heeft gehad tijdens de wintersport, dromen dat mijn overleden schoonmoeder komt vertellen dat je schoonvader is overleden waar je al 15 jaar geen contact meer mee hebt gehad en dan via via 3 maanden later horen dat de man 3 maanden geleden terug is overleden, ontslagkwesties etc. etc. noem maar op. Ik geloof wel dat dit mijn intuitie versterkt, deze laat mij vrijwel nooit in de steek.
                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
                              Quantum entanglement Wie weet. Op deze blog staat er een artikel op: http://blogcritics.org/quantum-entan...biology-and-a/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantumverstrengeling

Comment

Bezig...
                              X