Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keukenwetenschap: DNA van je wiet bekijken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Keukenwetenschap: DNA van je wiet bekijken

Korting op 420shop
    Het leven..
    Je kunt er lang of kort over zijn, maar het komt neer op chemie. Alles in je lichaam is gemaakt dankzij een strengetje suikers met stikstof en fosfor, dat uitgelezen werd door een eiwitje, en vervolgens gaat er een waterval van reacties in gang. Met als gevolg: alles. "Ja maar, en dit..?" JA, ook dat.
    Het is soms te bizar om over na te denken, en als je een flinke joint gerookt hebt, dan wil het nog weleens voelen alsof het niet te behappen valt hoe klein of groot de wereld kan zijn.
    Eigenlijk is het gek, dat 20 stofjes, afhankelijk van hun plaatsing, zoveel verschillende vertalingen kunnen hebben die leiden tot wel een miljoen verschillende dingen.
    Soms tot vervelende dingen, soms tot hartstikke mooie dingen.

Maar meer dan dit, is het eigenlijk niet.

eetWie de juiste shampoo vind, of het juiste afwasmiddel, plaats het even hier! Niet elke soort bevat nog SDS (dat scheurt de cellen, naast dat geweld van je), en het is pittig om te vinden.
    Als je zo vriendelijk wilt zijn om foto's te maken (en te posten) van het proces of het resultaat, dan zou dat ook wel handig zijn. Ik heb wel zin om het uit te schrijven, maar niet om het allemaal vast te leggen.

Hier een voorbeeldje van een aardbei:

Zie je die witte draadjes? Dat is DNA!

Wil je het ook aan je kids uitleggen, of aan iemand anders, dan kun je ook fruit gebruiken. Aardbei is makkelijk, omdat de cellen makkelijk pulpen en vrij groot zijn. Maar ook met ajuin moet het lukken.

Protip: wil je helemaal heisenberg gaan? Gebruik dan alleen trichomen! Die bevatten de genen waaruit THC geprogrammeerd wordt. Of eigenlijk olivenerol, die bblablamoeilijkechemieblabla

Bron, deels aangepast naar recept en organisme: http://www.biologycorner.com/workshe...xtraction.html
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Re: Keukenwetenschap: DNA van je wiet bekijken

stelt niks voor maak ik binnen 5 min
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Gaaf zeg! Kan je die draadjes op een of andere manier uit het mengsel halen? Wil het wel onder me microscoop bekijken [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
      Friends call me Johan

Comment

Leuk experiment, dank voor het delen ervan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door UndercoverSmoker View Post
          Gaaf zeg! Kan je die draadjes op een of andere manier uit het mengsel halen? Wil het wel onder me microscoop bekijken [emoji14]

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Ah, okee. Intressant. Ga het binnenkort wel even proberen

Friends call me Johan

Comment

Zou je daar foto's van willen maken Undercoversmoker?
              Lijkt me wel handig voor de uitleg als je dat zou willen doen.

Comment

Wauw lees je reply nu pas... Excuus.. Drukke periode ghehe. Tuurlijk wil ik daar fotos van maken.. Moet nog wel beginnen.. Gok dat het ik het de eerste weken januari doe

Verstuurd vanaf mijn Elephone P8000 met Tapatalk
                Friends call me Johan

Comment

Gaaf, ik ben benieuwd!
                  Vergeet vooral die ethanol niet te koelen, dat is erg belangrijk. Ijs en ijskoud is 't beste.

Comment

Heb al sds poeder gevonden in china meeste fabrieken leveren alleen jammer genoeg per ton... In verschillende zepen kon ik het 1,2,3 niet vinden. Maar de eerste spulletjes zijn besteld

Verstuurd vanaf mijn Elephone P8000 met Tapatalk
                    Friends call me Johan

Comment

Bizar, ik vind het terug in vrijwel alle shampoo van palmolive, andrelon en verschillende huismerken.
                      Er is niet zoveel bekend over de gevaren van SDS, dus ik stel voor dat je een stofmaskertje en handschoenen draagt als je er mee gaat spelen. Meer dan een mespuntje per 5 liter heb je niet nodig. In zuivere vorm kan het best eens link zijn, omdat het dus je celwanden kapot scheurt. Dat wil je liever niet inademen.
                      De Chinezen staan niet echt bekend om hun uitbundige veiligheidsinformatie, dus vandaar dat ik het even meld.

Mocht je het helemaal zeker willen weten, dan zul je de MSDS (material safety data sheet) van SDS even door moeten nemen. Verstandig is het om degene met de meeste waarschuwingen te vertrouwen, dan speel je het meest op veilig.

Comment

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Het lijkt erop dat deze topic een beetje uitgestorven is, maar misschien als ik wat post komt er wat leven in de brouwerij .

SDS is over het algemeen, met de verdunningen waar je mee zou moeten werken vrij onschadelijk.
                          Daarnaast adviseer ik op ook wat ijsblokjes te maken en als je dit proefje dan wil uitvoeren om dan het reageerbuisje/shotglaasje/bekerglas op ijs te zetten want dan heb je een beter kans op slagen.

Ik zal t bovenste even onderbouwen: Als je met DNA is het belangrijk om asceptisch te werken (asepties haha) , dit omdat er DNAse op de huid aanwezig is en dit breekt DNA af, aangezien op deze wijze best moeilijk te werken is zonder een lab kun je op ijs werken om dit enzym te vertragen.

Ik heb dit op deze wijze nog nooit gedaan, en ik denk dat dit ook niet bepaald duidelijk te zien is, in mijn ervaring zal dit niet lukken omdat DNA simpelweg te klein is om te zien, zelfs met een microscoop.

Kan natuurlijk wel als je een heleboel materiaal gebruik, dan krijg je ook een hoop DNA.

Ik weet niet of UndercoverSmoker dit nog van plan was om uit te voeren, maar ik ben heel erg benieuwd of dit zal werken .
                          Wel leuk dat ik dit zo op het forum tegen kom, als je het nog van plan ben, veel succes en ik zou dan ook wel wat foto's willen zien.

--Edit--
                          Asceptisch betekent werken zonder dat je je producten aan raakt.

Ik zou eventueel wel kunnen helpen met theorie als iets niet duidelijk is.

Comment

Bezig...
                          X