Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beledigen van Koning kan je tot 30 dagen cel kosten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beledigen van Koning kan je tot 30 dagen cel kosten!

    Korting op 420shop



    Nederlander krijgt 30 dagen cel wegens beledigen koning Willem-Alexander


    De rechtbank in Zwolle oordeelde dat de Kampenaar de waardigheid van de koning heeft aangetast.
    ‘Dit gedrag is niet acceptabel in onze samenleving en rechtvaardigt dat aan verdachte een straf wordt opgelegd’, aldus het vonnis.

    willem.jpg

    Lees hier verder...

    bron en foto: Het nieuwsblad.be
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Beledigen van Koning kan je tot 30 dagen cel kosten!

    Was benieuwd naar het vonnis, dus heb het maar even opgezocht: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inz...BOVE:2016:2629

    oluit luidt de tenlastelegging aan de verdachte, dat: hij op of omstreeks 2 maart 2015 en/of op 13 april 2015, althans in of omstreeks de periode van 2 maart 2015 tot en met 13 april 2015, in de gemeente Zwolle en/of in de gemeente Kampen, althans in Nederland opzettelijk heeft beledigd Willem Alexander, Koning der Nederlanden, immers heeft hij, verdachte, in het openbaar door middel van (een) facebook
    bericht(en) de navolgende tekst(en) verzonden/geplaatst:



    "Willem Alexander... versus... [verdachte] .
    hij is een moordenaar,
    IK niet!
    Hij is een verkrachter,...
    IK niet!
    Hij is een onderdrukker,
    IK niet!
    Hij is een dief,
    IK niet!
    Hij is een onderdaan,
    IK niet,"

    en/of
    heeft hij, verdachte, een afbeelding op social media, te weten (het openbare deel van) zijn
    persoonlijke Facebook pagina (op de website www.facebook.com) geplaatst/tentoongesteld, waarop een executie tafereel is afgebeeld (zoals die worden gedaan door de terroristische organisatie IS). Op voornoemde afbeelding staan acht personen afgebeeld, knielend, in oranje overalls. Daarachter staan acht personen gekleed in zwarte overalls en hun hoofden bedekt met bivakmutsen. In hun handen dragen zij een vuurwapen. Op de afbeelding is te
    zien dat de originele hoofden van de personen in de oranje overalls zijn verwijderd en vervangen (middels fotoshop) door de hoofden van o.a. Koning Willem Alexander.

    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Beledigen van Koning kan je tot 30 dagen cel kosten!

      Best wel harde woorden, maar krijgt iemand ook 30 dagen gevangenisstraf als ik op dezelfde wijze wordt beledigd?... Volgens mij bij een "normaal" iemand als ik, kan ik bij de politie pas aankloppen als ik 10 messen in mijn rug heb.

      Stelt de grondwet niet dat we allen in gelijke mate behandeld worden. Waarom merk ik daar niets van.

      En altijd wel leuk dat ze zeggen waar hij ten laste voor is gelegd, maar een verdediging zou ik ook weleens willen lezen. Wat beweegt iemand om zoiets te typen; daar zit iets achter. Wellicht dat wij de helft van een verhaal meekrijgen; context eruit halen, en niemand die denkt dat de man in kwestie misschien wel niet zo baldadig is.
      Last edited by wessos309; 15 July 2016, 08:16.

      Comment


        #4
        Re: Beledigen van Koning kan je tot 30 dagen cel kosten!

        Nee, we zijn niet gelijk voor de wet. Het koningshuis betaald toch ook geen successierechten.
        Ik ben benieuwd wat zwaarder heeft gewogen, zijn woorden of zijn gefotoshop.. Ik denk het tweede.
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment

        Bezig...
        X