Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

Korting op 420shop
    Een 13-jarige jongen uit Amsterdam was het enige blanke kind in zijn klas. En dat viel niet mee. Hij werd uitgescholden en weggepest. De tiener hield het twee maanden vol maar stortte dan in.
    Mees uit Amsterdam-Noord heeft het echt geprobeerd in het Waterlant College maar uiteindelijk was het niet meer vol te houden. Zijn klasgenoten spraken alleen maar Turks en Marokkaans. De jongen vond geen aansluiting en zat steeds alleen in de kantine. Mees werd uitgescholden voor 'kaaskop' en 'kut-Hollander'.

Vorige week kwam hij huilend thuis. "De school kon hem geen veilige omgeving bieden. Toen hebben we besloten om hem van school te halen", aldus Peter van der Lichte, vader van de gepeste jongen, aan RTL Nieuws. De ouders van het kind hadden het Waterland College uitgekozen omdat daar een sportafdeling was.

"Maar tijdens het intake-gesprek was ons niet gezegd dat Mees de enige blanke jongen zou zijn. Dat neem ik de school wel kwalijk", verklaart de vader. "Mijn zoon heeft echt zijn best gedaan maar het ging niet meer."

"Je wilt het woord niet graag gebruiken, maar het is discriminatie", voegt moeder Trudy daaraan toe. "Het voelt als een nederlaag, maar Mees moet geen project worden'', beaamt haar man tijdens een interview met het Algemeen Dagblad. Belangrijker vinden ze dat het probleem van segregatie in het onderwijs in Amsterdam aandacht krijgt. "Deze situatie is niet goed. Niet voor de Mohammeds en Ahmeds bij Mees in de klas, maar ook niet voor de kinderen op witte scholen'', zegt Van der Lichte.

De jongen heeft nu herfstvakantie. Daarna begint hij op zijn nieuwe school.
    Bron:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...eggepest.dhtml

Re: Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

whaha waar gaat het heen ..
    Probeer je eens in te leven in het plantje!

- THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

Comment

Mijn zus gaf een jaar of 15 geleden in de bijlmermeer les in het basis onderwijs en ze had toen al 28 nationaliteiten in 1 klas. Zwarte en witte scholen is niet nieuw in amsterdam. Beetje naief van die ouders om dan te roepen, dat hadden ze ons niet verteld, gehhe.

Klinkt beetje als:"Wihr haben es nicht gewust!".

Comment

"Maar tijdens het intake-gesprek was ons niet gezegd dat Mees de enige blanke jongen zou zijn. Dat neem ik de school wel kwalijk", verklaart de vader. "Mijn zoon heeft echt zijn best gedaan maar het ging niet meer."
        Hoe kan je dat de school nou kwalijk nemen, welke school zou dat nou wel doen vraag ik me af...
        Kijk zelf eens rond op een school voordat je je kind er op dumpt.
        Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Het is wel wat je noemt "opmerkelijk" genoeg om eventjes te melden bij binnenkomst;dat je kind een minderheid zal zijn.. haha
          Probeer je eens in te leven in het plantje!

- THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              Mijn zus gaf een jaar of 15 geleden in de bijlmermeer les in het basis onderwijs en ze had toen al 28 nationaliteiten in 1 klas. Zwarte en witte scholen is niet nieuw in amsterdam. Beetje naief van die ouders om dan te roepen, dat hadden ze ons niet verteld, gehhe.

Klinkt beetje als:"Wihr haben es nicht gewust!".
              Stemmen ze soms pvda ? En schrikken ze ineens wakker van de feiten?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Blowa View Post
              Het is wel wat je noemt "opmerkelijk" genoeg om eventjes te melden bij binnenkomst;dat je kind een minderheid zal zijn.. haha
              Welkom in de grote steden in Nederderland.

Ik zeg het nog maar een keer, 30 jaar nadat ik janmaat stemde. Was ik nou zo slim ?
              Lets not criticize but legalize

Comment

Bezig...
              X