Op het oog een keurig nette straat, de binnenstad van Groningen.
Echter als je goed kijkt zie je een grote container staan van de milieu-dienst.
Het gaat om het witte pand met de blauwe deuren bleek bij nadere aanschouwing.
Deze container een tweede, van bovenstaande foto dus, stond ervoor ( was intussen weggehaald btw)
Na een kijkje erin genomen te hebben, kun je net als ik wel zien wat de reden voor deze containers is geweest....
Bedrading, ontelbare dozen waar ventilatoren in hebben gezeten, lege zakken special-mix, cocos met dode stammen, afzuigingslangen, huisraad (of wat ervoor door gaat) en ga zo maar door.
Ff een praatje gemaakt met een man die voor het pand stond..
Bleek de eigenaar van het pand te zijn.
"Kwekerij opgerold vraag ik terloops?"
Het instemmende antwoord van de bedroefd uitkijkende man doet mij besluiten even door te vragen.
Deze man woont ongeveer een drietal deuren verderop en had het pand verhuurd.
De buurman die aan het bewuste pand woont had contact met hem gezocht en gevraagd wat daar loos was.
's Nachts was het er volgens de beste man niet puis.... vele geluiden e.d.
Omdat de verhuurder het vervolgens ook niet meer vertrouwde heeft hij contact gezocht met de politie en deze heeft een kijkje genomen.
Bleek dat er een kwekerij in gevestigd was en deze is dus ontruimd.
Het resultaat lag dus in de bewuste 2 containers.
Na een tijdje hebben we (collega en ondergetekende) nog ff weer een kijkje genomen.
De voordeur bleek verwijderd te zijn.. dus de stoute schoenen aangetrokken en gauw een kijkje nemen.
De hoekijzers aan het kozijn gaven aan dat de deur gebarrikadeerd werd..
Al snel zagen we waarom de verhuurder zo bedroefd keek...
OMG, wat een ravage, de hele woning is gestript van alle kenmerken van een woonhuis.
Grote dakkoepels zijn in de 2 kamers zo door het plafond geslagen, de flarden hangen er aan alle kanten aan.
Er zit geen ongeschonden plekje meer in de kamers..
De gehele woning is verwoest van binnen, het vocht dat in de kamers hangt beneemt haast je adem.
Wat eens de keuken was, lijkt op een overblijfsel van een woning uit Israel na een bominslag.
De buitenmuren staan er nog, maar de complete woning van binnen is totaal verwoest.
Een paddestoelkwekerij zou hier goed kunnen boeren, want je voelt de vochtigheid op je lichaam neerslaan..
Ik kan best de bedroevenis van de verhuurder verstaan.
Zo'n grote schadepost zou jezelf ook bedroefd maken... en weer wordt het begrip "cannabis" door het slijk getrokken....
NB.
Dit verhaal is gebaseerd op mijn verworven feiten, mocht ik het verkeerd geinterpreteerd hebben of een verkeerde conclusie hebben getrokken, zijn de betrokkenen vrij om mijn versie te corrigeren!
Comment