Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kro - ncrv 2Doc: Legale wiet om hlf 9 - 6Dec
Collapse
X
-
Voor wie het gemist heeft, toevallig viel ik op deze documentaire gisteravond.
In 2019 kondigde de Nederlandse overheid een wietexperiment aan, waarbij ondernemers legaal cannabis kunnen gaan kweken. Coffeeshops die aan het experiment deelnemen, mogen dan alleen overheidswiet verkopen. Frans Bromet hoopt dat het experiment zal slagen. Toch heeft hij er een hard hoofd in. Wat gebeurt er met coffeeshops die niet meedoen met de proef? Onder de aspirant-kwekers vindt een strenge selectie plaats. Wie mag er straks wietkweker zijn?Veel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL
"Wat je kunt maken, kun je ook kraken."
-
Deze zal ik later vandaag nog even bekijken, gisteren niet aan toegekomen. Toch blijf ik het wrang vinden dat de overheid die de kwekers vervolgt, wel zelf grootschalig aan de slag gaat.
- Likes 1
Comment
-
Net als je werkgever, ze zijn blij met je tot je wat gaat mankeren. Dan hebben ze je liever kwijt. Naare maatschappij leven we in....
-
Dat zeker, we leven in een tijd waarin het ieder voor zich is, mensen zoeken elkaar niet meer op en hebben genoeg aan social media. Willy Vandersteen had er een prachtverhaal van kunnen maken waarbij Jerommeke op het eind het internet offline haalt en alle telefoons incasseert en in zee werpt.
-
Oh god, die ene advocaat zijn hoofd als het over de aandelen gaat.
De verkeerde personen gaan hun bezig houden met de plantjes, en de bedrijven runnen. Diegenen met enkel passie voor geld, jammer.Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
Jah, ik hou van planten.
Comment
-
Ja en niets gehoord over de manier van kweken. Zal wel hydro zijn, dus mindere wiet voor de shop, klant boos over de kwaliteit, maar er werd ook gesproken over meerdere soorten kweken. En de kwekers moeten papieren hebben...? Bv. een diploma van een middelbare tuinbouwschool....?
Ik vond het een rare docu met een rare stem erop. Project C "ancel" die dacht goud in handen te hebben. Dus not, iets te veel geinvesteerd. Eerst zien en dan geloven gaat hier op, denk ik.
-
De andere man die al legaal had gekeekt en wel groene vingers heeft , is wel door de commissie gekomen. maar die moet nog door de molen van justitie. Ja die stem van de reporter had denk al paar stick s op hahahaha
-
-
Heb de docu gezien en vond het een een hele goeie. Wat duidelijk wordt is dat het Nederlandse wietexperiment totaal niet opschiet en ook al helemaal niet levensvatbaar is. Er zijn in de deelnemende coffeeshops straks geen hasj en voorgedraaide joints meer verkrijgbaar maar uitsluitend staatswiet! Voorts is deelname niet vrijwillig want elke coffeeshop die zich in een van de tien gelukkige gemeenten bevindt moet meedoen of de vergunning wordt ingetrokken.....
Een coffeeshophouder zei dat het volgens hem alleen maar een aanleiding is om straks te zeggen: 'we hebben geprobeerd de achterdeur problematiek te reguleren, dat is niet gelukt dus dan de coffeeshops maar dicht.' En daar kon ie wel eens gelijk in krijgen.
- Likes 2
Comment
-
Erg democratisch allemaal. Er is nog niets tot stand gebracht en de corruptie is al aanwezig.
-
Ja de democratie is zoek in Nederland. Alhoewel ik niet houd van de wijze waarop het gaat, vind ik wel dat de coffeeshops hun waar vaak veel te duur verkopen. Misschien is het wel beter voor de consument dat cannabis teruggaat naar de straathandel, dan hebben ze meer wiet voor hun geld.
-
Ik merk het dat ze zoek is, het is hier in België ook aan het verergeren, en de mensen zitten er mak bij. Maar alleszinds Beter niet alles in de handen van de staat, enkel controles uitvoeren. Maar de bedrijven moeten privé zijn en bepaalde regels en richtlijnen volgen. Als we dit volledig in handen geven van de staat, hebben ze te veel macht en controle over alles. Dus geen spontane nieuwe strains. Geen competitie en dus geen prijs stijgingen maar ook geen dalingen. Gewoon legaal maken, en zien wat er gebeurt, geleidelijk aan kunnen ze dan nog de wetten aanpassen, een nieuwe wet schrijven en toepassen gaat veel sneller dan eentje te schrappen, zoals we wel al gemerkt hebben.
-
- Likes 1
Comment
-
Die prijs lijst is me niet eens op gevallen,
-
Project C handelt ook alleen, omdat er een gat in de markt beschikbaar is. Als ze nou vanuit de juiste intentie gaan kweken. Uit belangstelling en liefde voor de plant, dan is de kans van slagen veel groter. Huur wat mensen in van dit forum inderdaad. Betaal die een beste boterham en je komt een heel eind.
-
KnetterMug de prijslijst kun je via uitzending gemist bekijken.
Bij 10:12 minuten kun je de prijslijst zien. Het schoot me te binnenVeel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL
"Wat je kunt maken, kun je ook kraken."
Comment
Comment