vandaag, 06:00
De werken aan de herinrichting van de Hasseltsebaan in Hechtel zijn nagenoeg voltooid. Tijdens een laatste inspectieronde met de aannemer bemerkte burgemeester Raf Truyens (CD&V) zelf de wel heel opmerkelijke vegetatie langs de drukke baan. In de uitsparingen voor groenvoorzieningen zijn spontaan... enkele wietplantjes verschenen.
"Zoeken naar een verklaring is giswerk", zegt burgemeester Truyens. "Zaten de kiemen in de bodemverbeteraar of heeft iemand daar zaadjes laten rondwaaien? We weten het niet", vraagt de burgervader zich hardop af.
"Hoewel ik er niet naar heb gezocht, zag ik tijdens onze ronde zomaar vier plaatsen waar duidelijk de plantjes zichtbaar waren. Ondermeer in de roosters op de grond rond de bomen. Dus het is niet uitgesloten dat er meer plantjes her en der langs het traject zijn."
Verwijderen
Of de planten verwijderd zullen worden voordat de Hasseltsebaan een attractie wordt voor een bepaald slag toeristen, is dan ook een logische vraag. "Zo gauw de aanplantingen worden aangebracht, zullen de plantjes gewoon worden gewied (lacht)."
GVB
Speciale guerillalocaties als je het mij vraagt.
Comment