Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet komt weinig in het nieuws, zou dat een reden hebben?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wiet komt weinig in het nieuws, zou dat een reden hebben?

Korting op 420shop
    Volgens dat er toch veel mensen gebruiken, en de meeste gebruikers gebruiken dagelijks, toch iedereen ik ken, komt er weinig over in het nieuws hier.

Waarschijnlijk meerdere aspecten eraan

- Oninteressant
    -Actie- reactie, hoe minder men het hoort hoe minder aandacht en gebruikers.
    - niet goed wetende hoe deze hot topic aan te pakken politiek gezien en mediagericht.
    - de topic is minder hot dan vroeger
    -het rechtssysteem heeft het te druk met harddrugs in onze havens en bendeproblemen waar wiet gelukkig minder erg is dan tonnen heroine of coke.
    - gateway drug visie bestaat nog altijd?
    - ik die denk dat iedereen rookt , terwijl dat getal kan varieren tussen 2 en 20 % vd bevolking.

En uiteindelijk is het goed of slecht dat het minder in het nieuws komt? En rookt de jeugd nu meer of minder dan vroeger?
    Ganja always does the trick.

Hier in Nederland is een proef bezig met grote legale kwekerijen die de coffeeshops moeten gaan bevoorraden. Is hier regelmatig in t nieuws komt nog slecht opgang maar zijn al aardig wat kwekerijen aan t project toegevoegd de wiet moet aan allerlij voorwaarden voldoen mag niet te hoog in THC en nog meer betutteling…
    Dus. Zelf kweken gaan ze hiermee niet tegen.

Ik weet niet of ze meer gebruiken maar weet wel dat er nu veel meer mensen en ook jeugd is die cannabis in wat voor vorm gebruiken in vergelijking met vroeger.
    Vroeger werd t meer gezien als een drugs. Drugs is drugs einde gesprek.
    Nu is het veel makkelijker te krijgen laatste jaren ook veel edibles in t aanbod bij de shops
    En belangrijker dat het ook steeds meer medisch word toegepast of aangeraden.
    Mensen vervangen slaapmedicatie voor CBD of THC druppels. Heel simpel voorbeeld.
    Kankerpatienten kunnen cannabis vergoed krijgen om pijn te bestrijden en eetlust op te wekken na chemo.
    Dat zetten ze niet op de voorpagina van een krant gek genoeg
    Het zal voorlopig ook niet veranderen ben ik bang.
    Maar hoe gaan ze je wiet controleren op straat of het niet meer THC bevat dan n shop mag verkopen???

Het zou goed zijn als ze het stempel DRUGS van de mooiste planten die er zijn gehaald zou worden.
    En “Gewoon bestempeld word met”

Genotsmiddel/Medicijn.
    Of andersom…

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd, een betere aanpak is bestuderen, bijleren, accepteren dat mensen het doen, maar niet afstraffen, eerder onderwijzen erin. Helpen .

En die impulscontrole ja idd, had ik tot mijn 20 en kwam terug aan mijn 30 , ertussen ook wat teveel door elkaar en weinig controle. De illegaliteit en samehorigheid errond houd dat ook deels in stand. Taboe om over te praten, ik ken zelfs hele bendes maten die samen weggingen en allemaal aan iets zaten, maar het van de eerste tot de laatste in het geniep deden, ik zei
      op zulk feestje wat is dat lol. Rastafaris bv
      mogen het niet doen , doen het toch en int
      geniep,hypocriet toch he?

En vele slechte verhalen van toen ik opgroeidde waren alcoholgerelateerd. Je kan wel zeggen dat een veel groter percentage mensen drinken, ivm met wietrokers, wat daardoor het aantal mensen met problemen groter maakt, akkoord. Maar de schade en de miserie is geen probleem, althans tot over tien jaar

Wiet vergelijken met alcohol doet iedereen ik ook, maar eigenlijk gaat die vlieger totaal niet op voor mij. Rook ik 1 of 3 joints blijft mijn bewustzijn hetzelfde, drink ik 1 pint of 5, ga ik al wat sneller rijden, en ben ik al wat roekelozer. Ik blijf ook niet meer roken, wiet reguleert zichzelf,
      alcohol smaakt altijd naar meer.

Bij mij vervaagt het bewustzijn bij alcohol maar niet bij wiet, hebben er nog mensen dit bij chronisch gebruik?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Je karakter en opvoeding en de mensen waar je mee omgaat bepalen voor n groot deel hoe je in t leven staat.
      Als je van alles verboden word en moet leven naar bepaalde maatstaven gaan dingen snel stiekem gebeuren. En sommige mensen blijven gewoon braaf.
      Op me 15e kwam de house scene op die snel ontdekt niet stiekem. Maar van alles geprobeerd en veel en soms ook dagen achter elkaar na n paar jaar ken je t wel word t minder is het spannende eraf en ga je uit of naar n festival. Neem of doe je ding als de sfeer er naar is en is t afgelopen dan is t ook klaar. Lekker naar huis slapen n gezond ontbijtje. Dan begon t normale leven weer.

Ken ook wel mensen die pas op hun 18e of ouder begonnen met uitgaan omdat ze niet mochten of geloof daar ging t vaak mis Lijkt wel of ze dan de schade willen inhalen wat ze hebben gemist. Voor n nachtje uitgaan van alles tegelijk proberen dagen kwijt zijn of n week plafonddienst draaien dan nog maar n grammetje sos want kan toch niet slapen niet naar werk nog meer dope en eindigen als straatkrant verkoper.
      Dan zijn er ook van die wereld vreemde mensen die dronken worden en dan ineens mee willen blowen doe niet zo egoïstisch joh geef me die blow.
      Nee joh je gaat ziek worden. Neeeee geef hier.
      Kwartier later staan ze hun darmen naar buiten te persen.
      Zoveel verschillende mensen, karakters met verschillende normen en waardes.
      Er zal altijd een groep mensen blijven die slecht gaan of bleu zijn ruzie maken of geen maat kunnen houden.

Van weed krijg je geen dikke pens.
      Als iemand net zo vaak alcohol zou drinken als ik blow. Dan zou die waarschijnlijk n asociaal dikke vette pens hebben
      Ik drink bijna nooit eigenlijk ook alleen als de sfeer er naar is maar moet ook altijd rijden dus dan maar niet.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Grow Co ik denk altijd aan de mensen die het moeten beoordelen, ze willen weten wat ze oordeel over vellen, maar zijn wat bang ervoor. Dan na wat alcohol op vind men de moed zoals je zegt om het te proberen, en is de eerste ervaring ermee ineens de laatste, en is het oordeel er snel.

Het rare aan dat thc peecentage is dat het maar deels te maken heeft met hetgeen waarvoor ze het verbieden.

De kern is de psychoactiviteit van thc . Tot in detail weten ze totaal niet hoe dat echt werkt. In theorie zou meer thc moeten betekenen meer psychoactiever, maar dat klopt niet altijd. Je kan lage thc waardes hebben met een hoog psychoactief effect.

Bang voor psychoses in de mens die worden uitgelokt ermee. Ook raar daarvan dat ik meer niet- rokers ken die psychoses doen dan rokers... dit is wel een bewezen wetenschappelijk feit dat wiet dat kan uitlokken .Maar ook dat bepaalde wietsoorten juist antipsychotisch werken is er ook 1 .

Dat klinkt toch nagenoeg hetzelfde principe als antidepressiva, die als eerste bijwerking heeft, het kan je depressief maken...?

Dan het gemak van bestempelen eens je rookt. Tis van dat.

Vb. Een meisje heeft van jongsaf problemen . Ze hoort stemmen en voelt haar ongemakkelijk erdoor. Dit komt en gaat vanaf 5 jaar tot 12 jarige leeftijd . Op haar 15 e rookt ze nu en dan een jointje. De problemen komen terug. Er word vermeld dat ze jointjes rookt. Ah, plots is wiet De oorzaak, Het probleem , en stoppen , De oplossing . Akkoord men wil helpen omdat wiet slecht is in dit geval , mss?

Maar men is er vanaf, handen gewassen van dit moeilijke probleem waar we eigenlijk niks van weten

Dat is het net, zondebok is mooier int engels , escape goat ? Dat toont een groter probleem in de wereld dan wiet zelf,sorry.

Ik kom ziek van die gedachtengang. Tzelfde als je tabak rookt en de dokter besluit dat al je problemen daar van komen.

Dat men es eerlijk toegeeft dat alles een werk in uitvoering is. Men kan het atoom splijten maar weet men daarvoor alles ervan, of enkel mss 3% van de totale kracht die er uiteindelijk uit kan gehaald worden.
    Ganja always does the trick.

Comment

Bericht uit 2017 alweer, maar nog steeds accuraat natuurlijk...

Het Laatste Nieuws

Vind het sws raar dat een plant, die al langer bestaat dan dat wij als mensen doen, zo gecriminaliseerd wordt. Zat tijdje geleden een artikel te lezen uit het Parool, waar de "jeugd" tegenwoordig niet meer drinkt, maar juist van alles kauwt, slikt en snuift. Maar als je dan leest wat er allemaal gebruikt word om dat middeltje te moeten produceren, ben ik meer fan van een zaadje in de grond met wat water en een lamp. Helemaal zelf gemaakt, dat is nog veel beter!

Just my 2 cents
      Baking cookies in my MiniGrowBox .

The ultimate growbox for one plant. ​​​

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Maar je moet es die verdeelde comentaar erop lezen, niet normaal. Dat is voor 100% verdeeld in 50 % voor en 50 tegen. En er moeten al zeer veel wetenschappers iets doen, en samenwerken om iets gedaan te krijgen. Geef 1 politieker 1 zinnetje en de boel is terug bij af

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Klopt, zat er ook al tussen te kijken...

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Die 144x gezonder blijft wel hangen, kvraag me af wat de waardes zijn of resultaten eigenlijk. Want factor 144 is wel zot he. Als 0 onschadelijk is en
        tzit er boven.

Doet me denken hier aan alcohol reclame . Nu komt er opt einde . Alcohol - misbruik schaadt de gezondheid. Ik dacht dat het vroeger was ; alcohol schaadt de gezondheid. Blijkbaar was het enkel , ons vakmanschap drink je met verstand.

Is het nu niet eerder, welja vanaf 1 consumptie gaat alles in overdrive om het toegediende gif eruit te krijgen, want in principe doet ons lijf dat bij alcohol. Nee nu zeggen ze misbruik schaad de gezondheid. Wat is misbruik? Straks 1 en achter het stuur gaat dat zijn?

En los van dit, hebben ze hier waarlijk een jaar over gediscussieerd over wat het ging worden, in het parlement aan 1000 per uur lol

Hoe minder het in het nieuws komt, hoe minder het in het collectieve aandachtspunt zit.
      Als je continu hoort dat er wietcriminelen zijn en dat dat gevaarlijke jongens zijn, dan is de buurman met een plantje dat ook.
      Als je niet hoort dat dat zware criminelen zijn, dan is de buurman gewoon de buurman met een wietplantje.

Ik stem voor minder cannabis in het nieuws.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Thx LR2 ik ben nochtans geen prepper en besef dat de kans dat er 1 van de mondiale rampen gaat gebeuren in ons leven haast onbestaand is. Maar het is een gevoel die ik moeilijk kan afschudden. Ik heb zelf geen kinderen maar , is de big picture niet zinloos als we dat niet kunnen controleren? Of een menselijke effort die aantoont dat we bezig zijn met de toekomst, dat zou mij persoonlijk hoop geven. Men kweekt al voedsel onder de grond, of de dart missie van nasa, nucleair denk ik niet echt aan, eerder een natuurkracht. we worden wel slimmer maar het geld gaat niet naar de juiste dingen. Wat voorbereid zijn geeft gemoedsrust misschien.

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ik ben ook geen prepper, maar het idee om een vierkante meter in te richten met rantsoen dat kan geen kwaad.
        Kaliumpermanganaat is een goede ontsmetter, net als peroxide. Droge kaliumpermanganaat is erg lang houdbaar en niet erg duur.
        In de big picture is het al twee keer voorgekomen dat de hele mensheid praktisch is uitgestorven. Het voortbestaan van de mensheid, tsja, daar zit nu eenmaal ooit een einde aan. Ik hou 't liever zo lang mogelijk vol want de wiet moet toch ooit op. Met een vijftig, zestig kilo rijst en bonen (en vooral heel veel kruiden om die smaak te geven) moet ik het wel halen om door de voorraad heen te paffen.
        Hancrank radiotje, zonnepanneeltje voor de usb opladers, wat goede aanstekers en messen en touw en je komt 'n heel eind.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Idd en heeft de mens bestaan voor die twee zijn er geen sporen van voorlopig, wel eerder geen sporen van cataclysme voorlopig. Is ook verweven in ons als mens he. Niet dat ik echt veel in de bijbel heb gekeken maar de zondvloed was wss de laatste, al is ie verder in het verleden te zoeken dan beschreven, ofwel plaatselijk maar
        had men het gevoel alles verging. 4x volgens de
        mayas en ontelbare keren in oudere bronnen. 12000 jaar geleden was het 70% vd megafauna
        en een miljoen jaar geleden zien ze een ferme
        drop. Als iedere mens in dat miljoen jaar zich zorgen maakt voor niks is dat ook terug iets he.

Ik moet altijd denken aan apres nous la deluge, en eigenlijk is het toepasselijk ook omdat die investering in de toekomst er wel is, maar te materieel. Wat heb je aan materiaal als je er niet meer bent om het te gebruiken. Maar wat heb je
        aan raketten bouwen terwijl mensen verhongeren
        ook.

Dat dit een onhaalbare taak zou zijn als mens denk ik dat we uiteindelijk alles kunnen als onze fantasie het toelaat . Orkanen in kracht doen afnemen, tsunamis kunnen stoppen, zeestromen richten . Ook gaat dat richting type 1 beschaving waar we de kracht vd natuur volledig verstaan. Gratis energie in overvloed, en acties die niet zoals nu onvoorziene gevolgen hebben gewoonweg omdat we het niet verstaan ofwel het niet erg vinden...

Dat is het doel van evolutie in mijn ogen. Dat ofwel niks

En mooi gezegd . Jim morrisson zei i wanna have my kicks before the whole shithouse goes up in flames, all right . Voor hem was dat hero, voor ons eerder een dikke lekkere joint on the eve of destruction.

En met nog een extra vierkante meter met dames en een verdubbeling van de rijst zien we een mooie zom opkomen terug

De VOC (nee, niet die specerijen) blijft regelmatig nieuws plaatsen en stuurt ook brieven aan de Tweede Kamer. Maar eerlijk, ik denk niet dat er echt iets verandert als mensen niet wat meer druk zetten op die hoge heren in Den Haag. Alleen brieven schrijven gaat het niet doen helaas.
      OnafhankelijkHet VOC is een onafhankelijke stichting, die zich ten doel stelt om in Nederland te

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Coole foto ook van die 84 jarige met die doobie in zijn mond. Na 43 jaar vechten mag het eindelijk !

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Tja ik vind dat eigenlijk dieptriest....

Leuk topic, en interessant om de verschillende perspectieven te lezen.

Ik zie persoonlijk idd zelden iets over cannabis voorbijkomen in het nieuws, wanneer dat wel het geval is is het altijd in een negatieve vorm. (hennepkwekerij opgerold)
      Ik denk dat iets wat in de illegaliteit is geweest er nooit volledig uit zal komen in de zin van dat er altijd wel haken en ogen aan zitten die je niet hebt wanneer je illegaal kweekt.

Ik was tiener in de jaren 90 en ging naar school in een grote scholengemeenschap in Dordrecht, dus duizenden jongeren bij elkaar en vele daarvan blowde, een deel daar weer van gebruikte ook zwaardere drugs.
      Ik heb in de afgelopen jaren wel eens met jongeren gewerkt, dat waren wel 'probleem jongeren', en de meeste gebruikte cannabis, sommige ook zwaarder spul maar dan wel alleen in de weekenden. (zo deed ik het ook vroeger).
      Dus mijn persoonlijke ervaring is dat de jeugd tegenwoordig niet heel anders is dan 30jr geleden qua cannabis gebruik, wel zie ik meer vapes voorbijkomen.

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ja verschrikkelijk die wegwerp vapes vooral
        Heb mijn dochter n goede kruiden vape gegeven rook alsjeblieft die andere shit niet meer joh

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Schandalig dat ze die op één hoop gooien. Droge kruiden vapes zijn de echte vapes, die andere hebben een gloeiende spoel die in vloeistof gedoopt wordt.
        Dat zijn geen vapes in mijn boekje

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dan eerder zoiets als geboren in een tijd waar bv vlees synthethisch is, weet je niet eens wat het echte vlees was en wat je mist uiteindelijk...

Hier ook grotere scholen, en iedereen die rookte was er open over, waar ik nu woon is het soms taboe nog zelfs.

Veel indonesie vapes met thc zag ik, en tja is dat wel te vertrouwen op meerdere manieren...

Mij persoonlijk maakt het niet uit dat er nog velen een hekel hebben aan wiet. Dat interesseert me gewoon geen ene reet, ik heb er nog nooit een bong minder om gerookt. En dat het legaal wordt zie ik hier in Nederland zeker niet gebeuren, ik verwacht nog eerder dat sigaretten en shag ook verboden/gedoogd wordt en dat men dat ook moet halen bij coffeeshops. Dan zou ik lachen, omdat ik van alle mensen nog het meeste gezanik van tabaksrokers heb gehad over mijn wietgebruik. Hetgeen ik nooit heb gesnapt noch zal snappen want roken is roken. Dat je van tabak ook lijp wordt is iets dat tabaksrokers graag ontkennen, ze zeggen altijd 'tabak word je niet anders van' maar als je evenveel wiet zou roken als tabak werd je daar ook niet anders van. Dat heet tolerantie!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dat zou ook terug illegaal vermeerderen van tabak, is nu al zo . Of naar buurlanden erom. Mooi hier was ze belasten extra , ze halen er een sigaret uit, 19 ipv, ze zien belasting zakken van rond de 200 miljoen euro naar 40 miljoen, en ze mogen er terug 20 insteken in een pak, dan komen de dokters in het nieuws of het wel over de volksgezondheid gaat of geld?

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat is een lastige vraag die je stelt Wesley pipes waar ik onder het genot van een bong over in beraad moet om die naar waarheid en inzicht afdoende te beantwoorden. Geld of gezondheid, wat is de overheid liever?

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Wel , gezondheid kost ook geld, maar dat zijn zorgen voor morgen voor hen

Ik denk zo rond 2030, dan is het legaal. Als laatste jongetje van de klas zeg maar. Heel europa is strakjes legaal behalve wij, omdat we niet van de koffieshops af willen
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Takketoelli maar hoe moeten de scholieren dan aan hun rookwaar komen? Bij ons aankloppen?

Wesley pipes hoe meer de hoge heren het proberen te weren hoe meer wij en de snowflakes ons amuseren!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die scholieren ,unnen inderdaad bij familie en vrienden aankloppen of het halen bij een cannabisclub. Zie duitsland.
        Niet bij een shop die alleen maar op gigantische winst uit is, maar mensen die hart hebben voor de plant
        Hart voor de plant!

Dus

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ja tzotte daaraan vond ik altijd in de checkpoint tijden, dat het allemaal illegaal bleef, de kweek, het vervoer, enkel wanneer de wiet in de shop lag, minder dan 1 kilo ,was het plots legaal ?

Gewoon je ding doen,je hobby passie je leeft maar 1x

Legaliseren kent ook veel tegen slagen zeker kwa ontwikkeling en absurde regels eraan.

En niet na een ander wijzen,of wat van een ander zijn mening aantrekken.

Gelukkig nieuwjaar.

En rond 2030 word cannabis legaal,op een vieze manier in nl, feitelijk is cannabis gelegaliseerd al alleen zoals met alles niet voor de gewone burger,want stel je voor je voorziet jezelf eens en ze verdienen niks aan je meer

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja en legaliseren betekent vaak ook controleren en kijk eens wat een rotzooi en ellende dat al heeft teweeggebracht. Neem tabaksfabrieken waar er op wordt toegekeken dat het wel verslavend en hip genoeg is voor onze kinderen.

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ja, belachelijk is dat. Stel je voor dat wietkwekers ook alleenmaar aan geld denken en allemaal rommel op de toppen spuiten om maar zoveel mogelijk oogst te halen en zo min mogelijk beestjes te hebben.. Oh.. Wacht.. Dat is precies wat er al gebeurt.
        Thuis brouwen en distilleren is trouwens ook weer toegestaan tegenwoordig. Dat is ook heel lang anders geweest.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Daarom schone wiet zelf kweken! Je weet dat er geen rommel en chemische troep inzitten en dat het schoon is,plus het is een prachtige hobby!

Ik zie het liever dan ook zoals nu,dan wat er komen gaat wanneer het legaal is want dat gaat harstikke mis!
    Bezig...
    X