Vorig jaar waren 58 coffeeshops in Nederland binnen een afstand van 350 meter van een school voor voortgezet onderwijs gevestigd. Dit komt neer op 9 procent van alle coffeeshops.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: 58 coffeeshops te dicht bij middelbare scholen
bullshit, dit kabinet wil dat middelbare scholieren door middel van het verder weg plaatsen van coffeeshops een betere conditie ontwikkelen...
hoe meer je "plekken voor volwassenen" weghoudt van de jeugd hoe groter de aantrekkingskracht wordt, dat is inmiddels toch wel een keer duidelijk zou je denken
wij hadden trouwens op de middelbare school (m'n eum....tweede geloof ik) gewoon een vaste 'school'dealer die tijdens de pauzes in de overblijfruimte z'n waar verkocht. Opvallend want die school werd beschouwd als de "netste" in de wijde omgeving. Toen ik een jaartje later op eigen initiatief verhuisde naar een wat "volkser" school bleek daar geen sprake te zijn een dealprobleem of iets wat daar op leek > wilde je wiet/hasj stapte je even op je fietsje. De concierges waren allemaal gepokt en gemazeld, zagen geen probleem in een incidenteel sticky zolang je hen maar te vriend hield.Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
-
In mijn buurt heb ik veel meer overlast van scholen dan van coffeeshops. Zouden we niet veel meer problemen oplossen door scholen in woonwijken te sluiten in plaats van coffeeshops? De hele overlast van kinderen die schreeuwen, vechten, rotzooi schoppen en belletje trekken (en de overlast van ouders met dubbelgeparkeerde auto's) kan prima naar industriegebieden verplaatst worden. Onze coffeeshops kunnen dan gewoon blijven.
Comment
-
Zijn wij nou zo slim of is de overheid zo dom. Als een scholier wiet wil kopen dan is de afstand van school tot shop, of die nu 250 meter of 350 meter is, geen belemmering. Desnoods wordt er 15 kilometer gefietst, ongeacht de weersomstandigheden. "Probeer maar eens een reu uit de buurt van een loopse teef te houden": je kunt net zo goed proberen de zwaartekracht af te schaffen.
Comment
-
Ik ging zelden naar de coffeeshop als ik op school was. Meestal was ik de dag daarvoor al geweest.Veel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XtremeDesnoods wordt er 15 kilometer gefietst, ongeacht de weersomstandigheden.
Als je dan ook nog bedenkt dat scholieren niet roken in de coffeeshop maar in het fietsenhok, dan ik het hoog tijd om het fietsenprobleem aan te pakken. Fietsenhokken minstens 350 meter vanaf de school - en zonder fietsen natuurlijk. Fietsen leiden tot drugsgebruik, dat blijkt.
Comment
-
In de kelder waar de cv-ketel staat: 'k ben aldaar in volle actie aangetroffen door de schooldirecteur. Ik stond daar met de broek op de enkels. Van school "getrapt" wegens "niet nader te omschrijven ongewenst gedrag". Evenals de dame die daarin participeerde. We werden gezamenlijk toegelaten tot een andere school met soortgelijk onderwijs, waar we ons "niet nader te omschrijven ongewenst gedrag" met wederzijds welbevinden continueerdenLast edited by Xtreme; 6 September 2011, 14:10.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Postja maar waar moeten ze dan leren vingeren ?
Comment
-
Beetje raar vind ik. Ze hebben het hier over middelbare scholen waar meestal kinderen van 12/19 jaar zitten. Er is toch geen probleem als die jongeren helemaal geen coffeeshop in komen omdat ze nog geen 18 zijn. En als je daar als 19 jarige zit ben je zelf oud genoeg om te weten dat je niet op school moet blowen. Op die leeftijd is het je eigen verantwoordelijkheid. Als ze gewoon netjes bij iedere bezoeker pasjes bekijken (ID niet wietpas) kan er niets misgaan. Als een coffeeshop in Amsterdam 3 x een minderjarige toelaat worden ze gewoon gesloten, en de punten verjaren daar ook nog eens niet. Ik kan me niet voorstellen dat een coffeeshop eigenaar zoiets zou riskeren.
Comment
-
Blani, leren voetballen is een investering in de toekomst om je "quasi" verdienstelijk te maken voor de instandhouding van het ras. Veel dames, weliswaar niet van "oude adel", vallen nu eenmaal voor manvolk dat een balletje kan trappen. Dacht je nu echt dat Sylvia van der Vaart voor Rafael zou zijn gevallen als die vakkenvuller bij Albert Hein zou zijn geweest? Of dat Jolanthe ingeval Wesley Sneijder bij de plantsoenendienst had gewerkt door hem zou zijn gecharmeerd?
---------- Post added at 21:00 ---------- Previous post was at 20:25 ----------
Oorspronkelijk geplaatst door Homegrown View PostBeetje raar vind ik. Ze hebben het hier over middelbare scholen waar meestal kinderen van 12/19 jaar zitten. Er is toch geen probleem als die jongeren helemaal geen coffeeshop in komen omdat ze nog geen 18 zijn. En als je daar als 19 jarige zit ben je zelf oud genoeg om te weten dat je niet op school moet blowen. Op die leeftijd is het je eigen verantwoordelijkheid. Als ze gewoon netjes bij iedere bezoeker pasjes bekijken (ID niet wietpas) kan er niets misgaan. Als een coffeeshop in Amsterdam 3 x een minderjarige toelaat worden ze gewoon gesloten, en de punten verjaren daar ook nog eens niet. Ik kan me niet voorstellen dat een coffeeshop eigenaar zoiets zou riskeren.
Comment
Comment