Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CDA Leiden wil strengere regels voor coffeeshops

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: CDA Leiden wil strengere regels voor coffeeshops

Sperciebonen en spruiten kweken!? Mag je dat zomaar zeggen op dit forum?

Comment

Of zijn de Nederlanders zieker, zwakker, misselijker en achterlijker dan de mensen in onze buurlanden? Als dat kan worden aangetoond kom ik terug op mijn ingenomen standpunt.over de rest heb ik ook wel een mening,maar moet zo waterenhet grootste gedeelte van de instroom in de wajong zijn mensen met cognitieve beperkingen.wil hier verder niks meer over kwijt ,weet alleen dan inteelt een van de slechtste dingen is die je je kind kan aandoen.selectieve inteelt is nog het minst erge,maar daar doet de groep waarover ik het heb niet aan.eiland bewoners en arme mensen in bergdorpen,hebben het meeste last van inteelt.een gezond kind word altijd iets slimmer dan zijn vader of moeder,dus niet slimmer als ze vader en ook slimmer dan ze moeder,zo zit de natuur nu eenmaal in mekaar.maar dan moet dat kind wel geboren worden uit ouders die niet familie van mekaar zijn.volgens een politiechef in amsterdam is 60% van de jonge misdadigers achterlijk.

Comment

Ik denk dat inteelt niet de oorzaak is van allerlei beperkingen: inteelt vond vroeger plaats in bepaalde streken in Amerika -waarbij hill-billies- trouwden met neven en nichten in de 2e graad van de zijlinie. Door onvoldoende genetische diversificatie in de bloedlijn liep de kwaliteit van de nakomelingen terug. Ik word beroepsmatig regelmatig geconfronteerd met huwelijken (vaak Turken of Koerden) waarbij wel degelijk rekening wordt gehouden met de bloedlijn. Bij achter-achter-neven die met achter-achter-nichten trouwen schijnt de diversificatie voldoende te zijn. Die Turken en Koerden zijn echt niet geschift: ze kijken echt wel naar de bloedlijn. Veelal worden dat soort huwelijken gesloten om het familiekapitaal van beide zijden te waarborgen. Kijk, in ons cultuurgebied is uithuwelijken niet aan de orde. Althans, ik zou er bij mijn dochter niet mee aan moeten komen. Maar in andere culturen is de invloed van de ouders en grootouders cruciaal. Ik schets hierbij een klein voorbeeld. Bij de olympische spelen participeerde een Turk met een Nederlands paspoort in het boksen. Hij verloor uiteindelijk in de finale en werd dus tweede. Zijn vader betrad de ring en tracteerde zijn zoon -die een partij slaag had gehad van hier tot gunder- met een aantal slagen in het gezicht, omdat hij de eer van de familie en de eer van zijn land van herkomst schade had toegebracht.

Comment

je hoeft er ook niet over na te denken,de cijfers spreken voor zich.inteelt is het slechts wat je je kind kan aandoen.de tehuizen voor meervoudig gehandicapten stromen er vol mee.dat dit niet aan de grote klok word gehangen is een ander verhaal.ook geeft de hoge kindersterfte in nederland stof tot nadenken.

Comment

Ik geef er eigenlijk de voorkeur aan om wel na te denken alvorens ik een standpunt inneem. Het staat namelijk onnozel als je de plank faliekant misslaat. Maar om terug te komen op de kindersterfte: die is in Nederland inderdaad hoger dan in de rest van de EU. Uit onderzoek is gebleken dat hieraan de volgende oorzaken ten grondslag liggen: minder screening tjdens de zwangerschap (in het buitenland worden vaker handicaps bij de nescituri geconstateerd en de zwangerschap onderbroken dan in Nederland). In Nederland worden relatief meer vrouwen boven de 36 jaar zwanger dan in de ons omringende landen. En in Nederland worden geen nescituri verwijderd bij meerlingen ontstaan bij in vitro fertilisatie.
            Dus de hogere kindersterfte heeft niets vandoen met inteelt.

Comment

nescituri... die heb ik nog nooit gehoord meestal zegt men gewoon "het vruchtje" of iets dergelijks, en in meer technisch jargon is embryo of foetus gebruikelijk, afhankelijk van het ontwikkelingsstadium.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ontleend aan het (Romeinse) recht: Corpus Iuris. De wet beschermt de nesciturum (ongeboren vrucht). Nesciturum omvat alle ontwikkelingsstadia tot aan de partus.
                Ik heb ooit college gelopen bij Van Dijk in Tilburg: foetus was voorbehouden aan de medici.

Trouwens in Bergen op Zoom in het ziekenhuis Lievensberg werkte een uroloog met de naam Pul en een gyneacoloog met de naam Rutten.

Dokter Pul was er voor de lul en dokter Rutten voor de kutten.
                Last edited by Xtreme; 20 March 2012, 17:46.

Comment

ahaa, geinformeerde lekentaal dus ik dacht al : "zeker weer niet zitten opletten bij de colleges embryologie moreweed "
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Hopelijk krijgt de CDA een dikke deksel op de neus bij de volgende verkiezingen, weer een zorg minder dan!

Comment

Hee Vale, zit jij ook te duimen dat het kabinet valt? Of is het al gebeurd?

Comment

Ik zit met spanning te wachten ja! Nee, ze zitten er nog steeds.
                        Maar zie het nieuws:

19.18 uur: Het debat is geschorst tot 20.30 uur. Dan zal premier Rutte antwoord geven op de gestelde vragen.

Comment

is goed extreem dream on

Comment

Bezig...
                          X