Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

    Korting op 420shop
    Bron: http://www.chicagonow.com/wild-side-...marijuana-war/
    sigpic

    #2
    Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

    Ik denk niet dat monsanto zich hieraan gaat wagen, ze weten denk ik ook wel dat de meeste blowers nu eenmaal niet tuk zijn op dat bedrijf.
    Als ze nu slim zijn in de VS, zetten ze een limiet op het aantal planten dat een bedrijf mag kweken.
    Zo blijft de productie uit handen van de grote multinationals en gaat er meer geld naar de middenklasse, wat ECHTE economische groei zal opleveren.

    Comment


      #3
      Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

      Zo denk ik er ook over.
      Onze geliefde plant is altijd al een volksmedicijn geweest en moet van het volk blijven.
      momenteel zijn het de criminelen die er rijk van worden, en miss later de multinationals en pharmreuzen die meer en meer ons laten en doen bepalen.
      Diee shit ga ik echt ni slikken.

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

            Psies. Natuurlijk zijn ze daar al jaren mee bezig.

            En er is niet zoveel voor nodig om de overzeese st0ners over te laten stappen.
            Zet gewoon ergens wat kweekverslagen online met reuze oogsten en dik dat flink aan met "mega effect" en "superduper stoned" of "Bob's favorite" termen en de bestellingen rollen binnen.
            De gemiddelde wietkwekert is vrij makkelijk over te halen op die manier.
            Kijk maar eens hoeveel er gaan voor een mooi naampje, in plaats van de genetica of het andere werk van de breeder te bekijken.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

              Pffff.... ik word hier even van mijn roze wolk gehaald
              Ik word er een beetje moedeloos van als ik jullie redeneringen volg

              En ja zodra de grote multinationals geld hebben geroken zullen ze de wietmarkt overrompelen zoals de dat met elke denkbare markt al hebben gedaan.
              Nu ik er over nadenk heb ik niet zo lang geleden een artikel gelezen over een ex-topman van microsoft die een franchise-keten met cannabis wil uitbouwen, dus daar heb je het al.

              Bron: http://www.reuters.com/article/2013/05/30/us-usa-marijuana-idUSBRE94T0ZE2013053

              En de regeringen zullen dat handenwrijvend toelaten is niet meer als logisch.

              Maar er zullen nog altijd wel genoeg mensen en breeders zijn die WEL verstand van zaken hebben en liefde hebben voor onze groene dames maar ze zullen dan wel in de schaduw gezet worden door de multinationals en niet op de voorgrond treden zoals het eigenlijk zou moeten.

              Comment


                #8
                Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

                Hahaha, dat was paar dagen terug op Drugs Inc over die micrsoft guy.. Das idd waar.. Hij wilt 800k per maand growen..
                En wat ik daar zag, gaat het hem nog goed af ook
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

                  Als je de markt legaal maakt is er voor iedereen kansen.
                  Zij met de mooie genetica zullen altijd zoals nu ook het geval is zowel groot als kleine breeder bij hun mooie strains na nieuwe batchrelease snel out of stock voeren
                  Het gevaar wat ik in Monsanto ziet is de geneticemanipulatie kijk naar hun rijstzaden alleen al grote ellende voor de kleine boeren.
                  Ze willen deze kapot maken.
                  Net als dat ze willen verbieden dat jij in je moestuin zaden gebruikt
                  Dat zullen ze ook met de wiet doen.
                  Monsanto is een bedrijf van de heule lange adem.
                  Ik zeg,zeg nee tegen alles wat met Monsanto te maken heb!

                  Comment


                    #10
                    Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

                    Monsanto kan toch alleen maar de markt "overrompelen" als ze daadwerkelijk een product leveren wat mensen willen kopen? Dat hebben ze met de mais gedaan omdat hun product zoveel meer oplevert dan andere zaden dat de boeren inderdaad wel "verplicht" zijn om hun zaad te gebruiken. Dan niet omdat er een pistool op hun hoofd gezet wordt, maar omdat ze anders minder verdienen. Er zijn er ook zat die daar wel genoegen mee nemen en dan niet voor Monsanto zaad kiezen.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

                        Luizen in de pels van moeder natuur.

                        Comment


                          #13
                          Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

                          Geen boer in de VS kan zonder omdat ze die roundup resistentie nodig hebben om de enorme oogsten te krijgen die ze nu halen. Niet omdat Monsanto een pistool op hun hoofd heeft.

                          Dat overgewaaide genen een oogst zouden kunnen verbieden lijkt me bijzonder stug. Citation needed.

                          Er zijn inderdaad gevallen van boeren die klaagden dat ze het zelf geproduceerde zaad niet mochten gebruiken (en dat toch deden). Of dat ze zelf zorgden dat hun planten RoundUp resistent werden (selectie van planten die besproeing met RoundUp overleefden). Of boeren die failliet gaan aan de hoge zaadprijzen als hun oogst mislukt is. Dat zijn toch altijd mensen die vooraf zelf gekozen hebben om met Monsanto in zee te gaan (of zelf het patent te breken).

                          Kan best zijn dat ze bedot zijn en voorgelogen, maar op een gegeven moment moet dat toch duidelijk zijn?

                          Monsanto lijkt me inderdaad wel een vuil bedrijf met twijfelachtige tactieken, maar mensen kunnen het ook wel overdrijven.
                          Last edited by Wietefras; 15 January 2014, 17:02.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

                            Monsanto wil zelfs verbieden dat in moestuinen zaad gebruikt word.
                            Lobbyen ze wereldwijd druk voor.

                            Comment


                              #15
                              Re: Is Monsanto Ready to Enter The Medical Marijuana War?

                              Als je daar die commotie mee bedoeld van een half jaar terug, dat is ook zo'n compleet verzonnen verhaal. Een of andere "huisvrouw" die een EU wetswijziging verkeerd begrepen had en daar een Facebook petitie over begon. Dat had ook werkelijk niets met Monsanto te maken. Eerder het tegenovergestelde (Franse regelzucht en protectionisme van hun eigen zaad industrie), maar Monsanto wordt er dan weer als complottheorie bijgesleurd.

                              Stond op de site van Vreeken's zaden ook een leuk stukje over:
                              IS EUROPA TEGEN BIODIVERSITEIT?Veel van onze klanten maken zich bezorgd omdat internetjournalisten (die zelf de verkeerde informatie kregen of om andere reden de clou niet begrepen) berichten hebben verspreid, die een soort complot suggereren vanuit “Europa” tegen kleine zaad*bedrijven en tegen het hobbymatig telen van zaden. Ter geruststelling zetten we deze info op onze site
                              Dat is dan dus een van de bedrijven die opgedoekt zouden worden door dat voorstel. Wat inmiddels een half jaar geleden al aangenomen is ...

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X