Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
In Groot-Brittannië zou de eerste vrouw ooit aan cannabisvergiftiging zijn overleden. Toch is het bijna onmogelijk om een overdosis cannabis te nemen. Dat is echter wel het geval met de synthetische variant die steeds meer op de markt opduikt.
Volgens dit opiniestuk zou het waarschijnlijk om synthetische cannabis gaan.
Cannabisintoxicatie is zeker dodelijk, maar daarvoor moet iemand een derde van zijn gewicht in cannabis opnemen. Voor iemand van 50kg is dat tussen de 15 en 18kg in een korte periode.
Zo, dat was dan een ferme roker!
Indoctrinatie, propaganda.... alles om cannabis in een kwaad daglicht te stellen.
Synthetische cannabis is geen cannabis; gewoon puur vergif!
De kranten staan er vol van.
En als je iets plaatst doe het dan ook met de juiste koptekst.... dit is geen waargetrouwe weergave van de situatie, dus propaganda!
Je weet wel wat propaganda inhoudt?
Laat ik daar ff een beschrijving van geven voor het gemak:
Dat is mijn punt, wat je schrijft moet met de waarheid stroken, van dat geklets met halve waarheden en onwaarheden: daar zakt mij de broek van af......(net als je motivatie om je bericht te plaatsen btw, boehoe)
Los van de kopteksten - een vormfout, evenals kranten geen vermogen bezitten om vol te staan - ben ik het totaal niet met je eens vale.
Ik bedoel duidelijk te maken dat de pot de ketel verwijt. Ik zie hier regelmatig koppen voorbij komen met 'cannabis geneest kanker' waar iedereen juichend in de leugen trapt en het verhaal op de koffietafel nog eens herhaalt. Dat wordt door niemand als 'twijfelachtig' aangekaart, maar als het negatief cannabisnieuws betreft dan staat iedereen op de achterste poten om eens te laten zien hoe 'verkeerd' de conclusie is. Dat is de doctrine (semi-gedwongen gedachtengang in dit geval door groepsdruk en misinformatie/propaganda op grote schaal) waar ik vanaf wil in cannabisland. Die eenzijdige 'wiet kan niks verkeerds veroorzaken' gedachtengang, daar kan ik heel slecht tegen. Als daar jouw broek van af zakt, dan hoop ik dat je er wat plezierigs voor jezelf van kan maken. Want ik zou er zelf een ontzettend zure nasmaak aan over houden.
Vergiftiging of intoxicatie is de toestand die ontstaat na het in- of opnemen van een voldoende hoeveelheid van een vergif om symptomen te veroorzaken.
Wikipedia.org is er vrij duidelijk over.
Oftewel; mevrouw neemt een jointje, daarin zit voldoende wiet ('een vergif' = schadelijke/ongewenste stof) voor een hartaanval (symptoom). Technisch gezien een juiste titel, toch? Dat klinkt nu zo, maar ik ben nog niet klaar:
Net als die miljonenen uitdrogingsslachtoffers; daar krijgt vuil water wel de schuld, omdat dat ook 'het gif' is. Terwijl het uitdroging/infectie betreft als doodsoorzaak. De oorzaak van de oorzaak is in dit geval genomen als gangbaar.
Mensen genezen van een cyste door een placebo effect: komt door de wiet! "Cannabis geneest cystes" -> niemand hoor je erover.
Mensen genezen van hun 'fantoompijnen' door morfine en cannabis: komt door de wiet! "Cannabis effectief bij fantoomklachten" -> driewerf hoera! Zie je nu wel dat morfine rommel is.
Kanker is verkeerd gediagnostiseerd, blijkt gewoon wat wildgroei en trekt weg: "Cannabis geneest kanker!" -> Hoera cannabis!
Iemand sterft aan alcoholvergiftiging, maar stikt eigenlijk gewoon in zijn eigen kots: "Alcoholvergiftiging kost leven." -> Bah alcohol, blowen is minder gevaarlijk.
Iemand wordt aangereden, breekt zijn nek; "Dood door aanrijding." -> Hoor je niemand over klagen..
Iemand krijgt een hartaanval direct na een jointje: "Dood door cannabisvergiftiging" -> kan geen wiet geweest zijn, vrouw had al problemen, de taal is verkeerd, propaganda blablabla!
Als je daar eens objectief naar probeert te kijken, dan klinkt die redenatie toch belachelijk kinderachtig?
Een reconstructie van een ander voorbeeld:
Zo branden er zeker ook geen huizen af door fout gemonteerde wietkwekerijen, maar door ontbreken van technische kennis van de monteur. Nee, dat kan niet. Het was de shophouder die had moeten aangeven dat je die folie verwijdert. Maar eigenlijk de fabrikant, want die deed er folie op. Maar de fabrikant heeft het niet bedacht, dat was het team 'Design' van een extern bedrijf. Dus het externe bedrijf is de schuldige. Maar eigenlijk de designer, want die heeft dat bedacht. Dus huizen branden af door designers, en niet door foute montage van elektra. Maar toch waarschuwen we iedere noob dat hij zijn elektisch schema goed in orde moet hebben ivm brand.
Dit gaat alleen over cannabis, de "vermeende" doodsoorzaak, omdat er geen natuurlijke oorzaak voor het overlijden kon worden vastgesteld.
Ergo ze rookte cannabis en daaraan is ze gestorven, klaar!
Het is en blijft propaganda, alleen om door moedwillig, ja moedwillig de kopteksten te sieren met valse informatie.
Dat is en blijft voor mij het meest kwalijke!
Nogmaals de rest boeit me totaal geen ene sodemieter...... ik ben geen wereldverbeteraar of filosoof en heb tevens geen ambitie om tot die orde toe te treden!
Comment