Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rechtszaak Doede de Jong 11 April 13:30 te leeuwarden. Kom en steun!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Rechtszaak Doede de Jong 11 April 13:30 te leeuwarden. Kom en steun!

Die half-miljoen was (dacht ik) gebaseerd op 7 oogsten per jaar, binnenkweek, met 5000 toppen per plant.

De rechter vond die getallen blijkbaar aannemelijk , maar heeft de uiteindelijke opbrengst door de helft gedeeld omdat buitenwiet maar de helft kost van binnenwiet.

Comment

als ik ooit een plant krijg met 5000 toppen hoef ik de eerste jaren niet meer te kweken lol...zelfs niet als elk topje maar 1 gram weegt

Comment

Vind het echt droevig voor die man de uitspraak in de rechtbank. Je snapt de logica niet hoe ze aan die cijfers komen betreffende de opbrengst.

Kunnen spijtig niet meer doen dan hem onze steun betuigen.

Als je dit leest betreffende de winstcijfers dat de regering jaarlijks kan maken in Nl, dan snap ik niet goed waarom ze dit niet eens goed aanpakken.
        Last edited by odyssee; 26 April 2014, 06:20.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Mjah..ze hebben wel tientallen kilo's wiet gevonden bij 'm, en hij heeft toegegeven dat hij jaren aan coffeeshops heeft geleverd.
          't Is wel leuk enzo, je kop boven het maaiveld uitsteken, maar die wordt er heel makkelijk afgeschoten als je de enige bent die dat durft.

DQ.JPG
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het Om heeft er totaal geen moeite mee om te liegen.

Doede kweekte in een tunnel buiten, dus 7 oogsten per jaar is non sense.
            Hij moet de staat aanklagen wegens fraude/meineed.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Volgens het artikel uit een van de links hierboven is de rechter ook uitgegaan van 1 oogst per jaar.

Alleen dan dus wel voor alle planten die er stonden. Dus ook de mannen en andere zaailingen die nooit een oogst zouden opleveren.

Aan de andere kant, als Doede inderdaad tientallen kilo's wiet had liggen dan is het ook wel heel moeilijk om vol te houden dat je dat voor eigen gebruik kweekt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Mjah..ze hebben wel tientallen kilo's wiet gevonden bij 'm, en hij heeft toegegeven dat hij jaren aan coffeeshops heeft geleverd.
                't Is wel leuk enzo, je kop boven het maaiveld uitsteken, maar die wordt er heel makkelijk afgeschoten als je de enige bent die dat durft.

[ATTACH=CONFIG]225578[/ATTACH]
                Als het goed is was er nog niks.. Alles moest nog in de bloei. Hij zei zelf dat hij blij moest zijn met 3kg..
                In 2008 heeft hij aan de coffeshop verkocht voor 2,45 per gram..

En ja.. ik volg het op wietforum.. Aangezien die man daar zit..
                sigpic

Comment

Er is inmiddels een gironummer om Doede te steunen, via de VOC:
                  De rechtbank laat zich niet verleiden tot een statement en veroordeelt biologische wietteler tot een werkstraf van 120 uur en twee maand cel

(Doneren kan op iban NL29ABNA0429817126 ten name van VOC #FreeDoede)

Ik heb zojuist 100 euro gestort. Dat is 100 euro VOOR doede, maar ook 100 euro TEGEN de staat en haar belachelijke beleid.

Comment

of 100€ voor de STAAT die TEGEN doede is !
                    tis maar hoe je het bekijkt

Comment

50 euro daarbij en nog 20 voor VOC zelf.

Comment

Iedereen weet dat 3,5 kg niet voor eigen gebruik kan zijn. Ik gun het hem wel, laat dat duidelijk zijn. Maar je weet dat als je geld verdient, en de overheid niet hun (ahum rechtmatige deel 52% ) krijgt, ze je kapot proberen te maken. Ze hebben er blijkbaar belang bij om het illegaal te houden. En ook al laat iedere burger weten dat ze voor legalisering zijn, dan gaat er nog niets veranderen. De schijn van democratie in NL.
                        Een blow in de morgen.....

Comment

Is het niet zo dat als het legaal zou zijn, de ketting van belastingen erover meer zou opbrengen? Inkomsten belasting, premies werknemers, inkomstenbelasting werknemers, BTW op de wiet in de coffeeshop, en dan eventueel nieuwe industrie mbt cannabis producten, werkgelegenheid (meer banen meer inkomstenbelasting plichtige mensen)?

Ik denk hardop en nee ik heb nog niet gerookt vandaag

edit:

en ps. niet te vergeten alle toeristen(inkomsten) die binnenkort of al wegblijven met al dit soort gekke cannabis berichten uit NL; wietpas in het verleden etc etc.

Comment

Dat is de vraag, zou het meer opbrengen? Een grote kweker aanslaan voor belachelijke grammen per plant en 7 oogsten per jaar. Ik lees dat de Friesche kweker 3,5 kg had verwacht maar krijgt een rekening van ruim 2 ton!!!
                            Een blow in de morgen.....

Comment

Dat is zeker de vraag, en ik zou het eigenlijk ook niet weten, maar ik heb wel sterk vermoeden dat een grote cannabis industrie Nederland financieel (en moreel) beter zou maken. Maar ik vraag mij ook gelijk af of de overheid aan een zaak als deze niet meer dan 2 ton aan kosten maakt, politie inval, rechters en andere papier-schuivers Ik vermoed als we dat bedrag ooit horen dat we allemaal een traantje moeten wegpinken. (weet ook niet of dat ergens op te vragen is) Maar dat maakt het nog wel driedubbel droeviger.

Comment

Veel mensen hebben de afgelopen weken contact gezocht met het VOC om Doede de Jong te steunen. Vandaag is er duidelijkheid gekomen over de derdenrekening bij Doede’s advocatenkantoor. Beste medestrijders, Wij vinden het ontroerend en hartverwarmend, hoeveel sympathie wij van allerlei mensen ontvangen. Hiervoor, hartelijk dank. Verreweg de meesten zijn helemaal geen cannabisgenieters, maar vinden

Boodschap Doede de Jong over crowdfunding

SHARE:

May 13th, 2014 | 13:02
                                Door webmaster

Beste medestrijders,
                                Wij vinden het ontroerend en hartverwarmend, hoeveel sympathie wij van allerlei mensen ontvangen. Hiervoor, hartelijk dank.
                                Verreweg de meesten zijn helemaal geen cannabisgenieters, maar vinden deze belachelijke gang van zaken onverteerbaar en zwaar onder de maat. Een Nederlandse rechtsstaat onwaardig!
                                Besef dat een slag in mijn gezicht (in deze),een slag in het gezicht is van heel cannabisminnend Nederland.

Dat een rechtbank zich laat lenen om als wraakinstrument van het O.M. te fungeren is een gevaarlijke ontwikkeling. Het collaboreren met de criminelen!
                                Hoe is het mogelijk dat je als overheid een wet die tot een dode letter is vervallen, die haaks op de realiteit staat, die dientengevolge de rechtsstaat ondermijnt en die allerlei excessen genereert, blijft handhaven.
                                Zij zouden hun signaalfunctie, die zij ook hebben, moeten aanwenden om deze krankzinnige, ellende genererende wetgeving aan de kaak te stellen. Dit, in het belang van de samenleving, dat bij hen voorop hoort te staan.
                                Voor mensen die mij financieel, d.mv. crowdfunding willen steunen in mijn strijd voor legalisering, is er het volgende bank nr. bij mijn advocaat geopend;
                                Advocaten kantoor Anker en Anker.
                                Ossekop 11 Leeuwarden.

Bank nr.NL85RABO0104826134
                                Mocht er eventueel onverhoopt geld overblijven, dan zal dit aan een cannabisgerelateerd doel besteedt worden.
                                Het is misschien sowieso wel een goed idee om een soort fonds voor cannabisgerelateerde problemen op te richten.
                                Beste medestrijders,

Wij vinden het ontroerend en hartverwarmend, hoeveel sympathie wij van allerlei mensen ontvangen. Hiervoor, hartelijk dank.
                                Verreweg de meesten zijn helemaal geen cannabisgenieters, maar vinden deze belachelijke gang van zaken onverteerbaar en zwaar onder de maat. Een Nederlandse rechtsstaat onwaardig!
                                Besef dat een slag in mijn gezicht (in deze), een slag in het gezicht is van heel cannabisminnend Nederland.
                                Het is de wraak voor het met open vizier meewerken aan .
                                Dat een rechtbank zich laat lenen om als wraakinstrument van het O.M. te fungeren is een gevaarlijke ontwikkeling. Het collaboreren met de criminelen!
                                Hoe is het mogelijk dat je als overheid een wet die tot een dode letter is vervallen, die haaks op de realiteit staat, die dientengevolge de rechtsstaat ondermijnt en die allerlei excessen genereert, blijft handhaven?
                                Zij zouden hun signaalfunctie, die zij ook hebben, moeten aanwenden om deze krankzinnige, ellende genererende wetgeving aan de kaak te stellen. Dit, in het belang van de samenleving, dat bij hen voorop hoort te staan.
                                Voor mensen die mij financieel, door middel van crowdfunding willen steunen in mijn strijd voor legalisering, is er het volgende bank nummer bij mijn advocaat geopend:

Mocht er eventueel onverhoopt geld overblijven, dan zal dit aan een cannabisgerelateerd doel besteed worden.
                                Het is misschien sowieso wel een goed idee om een soort fonds voor cannabisgerelateerde problemen op te richten.
                                Doede J. de Jong, biologisch wietkweker en VOC medewerker
                                Interview met Doede door Eva Jinek, Een op Een, 29 april 2014:
                                Biologische wietkweker Doede de Jong heeft een fixe straf + boete gekregen van de rechter terwijl iedereen gewoon cannabis in de koffieshop kan kopen
                                Enjoy life, it is to short.

Comment

Bezig...
                                X