Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speekseltest hangt met spuug en plakband aan elkaar

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Speekseltest hangt met spuug en plakband aan elkaar

    Korting op 420shop
    Niemandsland

    De werkzame stof THC is vetoplosbaar. Dat betekent dat THC zich ophoopt in vet en met mondjesmaat tot tien dagen lang vrijkomt. De werkzaamheid is echter beperkt tot enkele uren. "Een positieve speekseltest betekent dus niet automatisch onder invloed achter het stuur." Dat wordt pas duidelijk na een bloedanalyse en berekening van de waarde THC.

    Tytgat dringt er bij minister Geens dan ook op aan om het nakende KB rond de speekselanalyse uit te breiden met een verplichte bloedafname voor gebruikers van cannabis. "We zitten op dit moment in niemandsland", zegt Tytgat. "Speeksel is geen geschikt medium om aan te tonen of iemand onder invloed is van cannabis. Bovendien wordt via de huidige proef niet getest op vloeibare xtc of benzodiazepinen zoals valium, terwijl we die producten enorm vaak aantreffen. In haar huidige vorm is deze wet een gemiste kans."

    De vrachtwagenchauffeur gaf toe dat hij twee dagen voor het ongeval in Denderleeuw een joint had gerookt. Op het moment van het ongeval, zegt hij, was hij in de weer met zijn gps. De aanhouding van de man werd zaterdag verlengd. Hij verschijnt morgen voor de raadkamer.

    Bron: DeMorgen.

    #2
    Re: Speekseltest hangt met spuug en plakband aan elkaar

    En dan kopt de krant in het groot: chauffeur geeft toe drugs te hebben gebruikt. Maja, als je zo'n beroep hebt neem je risico's natuurlijk want het blijft effe zitten. Hetzelfde met topsporters. Moet je wel serieus pech hebben dat je een dodelijk ongeval veroorzaakt. Tytgat heeft gelijk, maar dat zal heel moeilijk te aanvaarden zijn voor de nabestaanden van dit spijtige ongeval.

    Comment


      #3
      Re: Speekseltest hangt met spuug en plakband aan elkaar

      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: Speekseltest hangt met spuug en plakband aan elkaar

        Het is al lang geweten dat die speekseltesten op geen bal trekken en dat de betrouwbaarheid ervan net zo groot is als de trichoompjes op je plantje, erg klein dus!

        Comment


          #5
          Re: Speekseltest hangt met spuug en plakband aan elkaar

          Tytgat
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: Speekseltest hangt met spuug en plakband aan elkaar

              De speekseltest is iets waar ik me zorgen om maak.

              Ik gebruik geen alcohol, dus het blaastestje, ik heb dat vaak genoeg moeten doen, was altijd negatief.

              Maar bij het zoeken naar thc komen ook wellicht minimale hoeveelheden aan de orde.

              Bij mannen van mijn leeftijd is het ideale vetpercentage 20 % van het lichaamsgewicht.

              Echter, bij mij schommelt dat tussen de vijf en zeven procent.

              Dus de opgeslagen thc zit over minder vet verdeeld.

              Als de nanogrammen toegelaten thc worden gestandaardiseerd, dan zit ik mijn lage vet aan de verkeerde kant.

              Het zelfde geldt overigens bij alcohol gebruik: iemand van 120 kilo kan vier biertjes drinken en iemand van 60 kilo maar twee, om niet over de toegestane marge te gaan.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment

              Bezig...
              X