Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

    Korting op 420shop
    Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

    BB5.JPG

    Bijna een kwart (24 procent) van de gevallen van psychose houdt verband met het roken van krachtige cannabis of 'skunk'.
    Dat blijkt uit onderzoek van het King's College in Londen.

    Het risico op een psychose is drie keer hoger bij gebruikers van 'skunk' dan bij mensen die niet blowen.
    Dat stelt het Instituut voor Psychiatrie, Psychologie en Neurowetenschap van het Londense King's College op basis van onderzoekExportproduct.De Morgen.
    ---

    Met "Skunk" bedoelen ze niet de soort Skunk.
    Het is in Engeland gewoon een verzamelnaam voor wiet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

    - mooie tekst....
    - doet me even denken gehhe

    Comment


      #3
      Re: Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

      Dit is toch al langer bekend ?
      Er moet een bepaalde aanleg zijn en in combi met slecht eten en weinig slaap heb je een verhoogd risico.

      Hier komt het belang van CBD om de hoek kijken.

      Daarentegen zijn er genoeg blowers die niet 'psychotisch' te blowen zijn.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

        Een hoog thc gehalte hoef niets te zeggen als er ook een gehalte cbd en cbn in zit.
        Daarom moet een breeder ook testen uitvoeren van de genetica die gebruikt worden.
        De Strawberry Banana zit hoog in zijn thc bijvoorbeeld maar in plaats van door het koppie te razen,zet deze juist de boel lekker stil en parkeer zich daarna in het lichaam.
        Zie mijn vorig verslag en het rookverslag daarvan.
        Er zullen steeds meer van dit soort strains komen.
        De nieuwe standaard is allang gezet.
        Hierbij werkt zelfs een grote gemeente al in mee in Nederland.
        Houzee houzee er is meer dan alleen WW en AMNEE!

        Comment


          #5
          Re: Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

          Skunk in Londen word veel mee gekloot, word niet bespoten met limonade maar troep waar je van het padje af gaat. Had ooit eens een uitwisselings student die dat vertelde.

          Ik had gelezen dat CBD een tegenovergestelde werking heeft van THC ? Helpt tegen angst en aantal andere zaken, klopt dit ? Wat zijn dan goede CBD strains.
          Long time ago, Back on track.

          Comment


            #6
            Re: Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

            Thc kan ook een zeer heilzame werking hebben, bij specifieke strains is dit duidelijk aantoonbaar. Cbd haalt zeg maar de scherpe randjes van de psychoactieve stoffen van de Thc af.

            De ervaring van mijn oudste zoon is dat Juania de lagrimosa een 1:1 thc/cbd strain hem niet high maakt maar een heerlijke ontspanning, geen stress of angst, geeft die een uur aanhoudt en waar hij lekker op slaapt. Echter kan deze strain voor jou anders uitpakken.
            Over pijnbestrijding kan mijn zoon niet oordelen, want hij heeft geen pijnklachten.

            Wel letten we er op dat elke strain die we kweken minstens 1%cbd bevat. Aangezien de cannaboidengehaltes per plant kunnen wisselen en de info op het internet vaak tegenstrijdig is blijft dit echter een gok.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

              Zal maar niet zeggen wat er allemaal op mijne bijsluiters staat van mijn medicijnen.
              Van sommige mag je echt niet zonder vallen, of beter gezegd daar moet je nog voorzichtiger mee zijn.
              Heb toch meer vertrouwen in mijn dagelijkse jointje dan in mijn oplopende gebruik van benzo's als ik niets heb.
              Dan moet ik nog zwijgen over de antidepressiva's en van de opiaten.

              gr

              Comment


                #8
                Re: Krachtige cannabis vergroot risico op psychose

                @Pop, bij alle voorgeschreven psychofarmaca is het vaak kiezen uit twee kwaden.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                Bezig...
                X