Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raad Tiel wil teelt cannabis reguleren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Raad Tiel wil teelt cannabis reguleren

Korting op 420shop
    TIEL - Tiel sluit zich aan bij de 56 gemeenten in Nederland die ijveren voor het reguleren van hennepteelt voor coffeeshops. Dat heeft de gemeenteraad besloten.

Tiel ondertekent een manifest van deze gemeenten en zoekt aansluiting bij een landelijk wetsvoorstel van D66. Daarin wordt de mogelijkheid voorgesteld om cannabistelers een ontheffing te geven.
    Argumenten
    De belangrijke argumenten zijn het kunnen controleren van de cannabis en de inkoop en verkoop, en dit uit de illegaliteit halen.

Grote meerderheid
    In de Tielse raad is er een grote meerderheid voor regulering. Alleen het CDA (3 zetels), ChristenUnie (1 zetel), 2 afzonderlijke VVD-leden en 1 PvdB-lid zijn tegen. 19 raadsleden stemden voor het manifest.
    Als het wetsvoorstel aangenomen wordt, zoekt Tiel aansluiting bij steden die hier verder mee zijn zoals Arnhem, Heerlen en Eindhoven.

If life keeps putting you down, You better stay high

Re: Raad Tiel wil teelt cannabis reguleren

Jammer dat dit soort initiatieven altijd alleen zijn weggelegd voor beroepsmatige telers.
    Die gaan dan een ander gewas laten schieten en stappen over op Cannabis.
    't Zal niet zo zijn dat je als thuisteler een vergunning krijgt, lol...dan eet ik m'n pet op.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Raad Tiel wil teelt cannabis reguleren

Haha, dat denk ik ook niet inderdaad, anders verhuis ik direct.
      En stel dat ze het in principe wel 'mogelijk' maken, kleinschalige legale teelt, dan worden er wel allerlei randvoorwaarden gesteld, waaraan alleen de grote jongens kunnen voldoen.
      Helaas voorbeelden te over van in andere markten. Toch positief nieuws, hoewel ik in het algemeen niet geloof dat er in NL snel verbetering zal komen op dat vlak, integendeel.

Comment

Bezig...
      X