Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

Ik kan me wel vinden in de term demonisatie ,keer op keer blijkt slecht uitgevoerde "research" direct te leiden naar sensationele headlines in de media ,waarin wordt "aangetoond" hoe slecht en gevaarlijk cannabis is.
    Als later dit onderzoek ontkracht wordt door andere wetenschappers , dan is dit geen headline , ergo : het kwaad is al geschied , en het foute onderzoek wordt eindeloos geciteerd door de tegenstanders.
    Een voorbeeld:
    "Cannabis use 'shrinks and rewires' the brain" een artikel in the telegraph en vele andere media.
    Later publiceerd the journal of neuroscience dit onderzoek waaruit blijkt dat de resultaten niet deugen, er was "vergeten "rekening te houden met mogelijk alcoholgebruik .Dit worden geen headlines.
    Bron oa.
    "The war on drugs "is nog steeds in volle gang , stupide propaganda zoals "Reefer madness" werkt niet meer , de anti cannabis strijd is veel geavanceerder nu en gebruikt "wetenschappelijk bewijs" en de media.
    My 2 cents

Comment

Hersenen kunnen groeien, rewiren en compleet van morfologie veranderen. Zelfs op latere leeftijd. Dat noemt men plasticiteit. Een goed, en begrijpelijk voorbeeld is 'the knowledge' die Londense taxichauffeurs moeten hebben. Dat is wel terug te vinden op youtube.
      Het systeem voor ruimtelijk inzicht in hun brein veranderd tijdens die training dusdaning, dat ze uiteindelijk in staat zouden moeten zijn om iedere straat + bezigheden (restaurants etc.) in hun geheugen te hebben.

Kinderen en nog-niet-volwassenen zijn in staat om permanente schade beter te compenseren door andere hersengebieden uit te breiden. Vandaar dat ik voorstander ben van een alcoholleeftijd van 16 in plaats van 18 of 21. Het herstellen (terwijl je nog verplicht naar school moet) lijkt namelijk sneller te verlopen bij jonge mensen, dan bij oudere. Een comazuiper van 18 kan besluiten om niet meer naar school te gaan als het niet meer lukt, en hij staat daarin in zijn recht. De 'ik geef op' factor is daar dermate hoger dan bij een kind dat verplicht in de lesbanken moet blijven. En dan groepsdruk, die is naar mijn inzien niet hoger bij een kind dat al minstens 3 jaar in dezelfde klas zit, als bij een student die bij het korps/vereniging wilt.
      Mensen die na een herseninfarct herstellen hebben daar vaak minstens 4 jaar voor nodig, terwijl een (gestimuleerd) kind daar misschien een paar maanden voor nodig heeft. Psychische schade (als in angststoornissen e.d.) is daarentegen weer flink lastiger. Maar goed, de staat dicteert omdat mensen van de hoge toren blazen. 'ooh mijn kindje!' Zo krijgen we gevoelspolitiek in plaats van verantwoorde wetenschap, met alle gevolgen van dien.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
        Hoe kan ik je in vredesnaam aanvallen als jij de eerste post plaatst?
        Mij betichten van een overdreven defensieve houding en alles in't belachelijke trekken omdat ik dit post en mijn mening uit, over Monsanto beginnen wat er in dit topic helemaal niet toe doet. Is meer op de man dan de bal spelen. Dan kan dat aanvallend overkomen.
        Btw je hoeft niet te lezen wat ik post, je kan op dat rode kruisje klikken of me toevoegen aan je ignore list.
        En nu ga ik er niet meer op in, post en zeg wa je wil verder, hier heb ik geen zin in.

Comment

Bezig...
        X