Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

    Korting op 420shop
    Waarom dit experiment met ratten geen goed nieuws is voor marihuanagebruikers

    Legaliseren of niet? In veel landen wordt het gebruik van cannabis niet langer bestraft of zelfs gedoogd. En dat is een trend. Volgens het Amerikaanse tijdschrift 'Time' ontbreekt echter grondig onderzoek naar de impact van marihuanagebruik. In een groots experiment met ratten deden zij dan ook enkele onthutsende ontdekkingen.


    Lees verder => KLIK

    en hou je lach in he

    #2
    Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

    Bullshit noemen ze dat!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

      Tsja, als dat uit een onderzoek blijkt dan kan dat toch ook gewoon zo zijn?

      Ik heb ook een onderzoek gezien dat jonge muizen hun richtingsgevoel kwijt raakte als ze blootgesteld waren aan THC. Volwassen muizen hadden daar geen last van.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

        1 persoon met een paar ratten in haar appartement en das dan wetenschappelijk onderzoek?
        Hoe betrouwbaar is dat?
        Ratten zijn 100 procent gelijk aan mensen?
        Moet men zich op zulks basseren of de legalisatie van cannabis al dan niet goed is?

        Comment


          #5
          Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

          Het zelfde effect wordt gevonden bij suiker, gokken, alcohol en andere middelen die werken op het beloningssysteem.
          Ik zie het niet als demonisatie, maar als een excuus voor probleemgebruikers. "Zie je nu wel, zit in mijn genen!". "Schuld van m'n ouders". Blablabla.

          Testen in een apartement en op eigen houtje, zonder toestemming. Is trouwens streng verboden. Als jullie willen, kunnen jullie de man uit zijn vak laten zetten. Ethisch is het niet goed te praten om proefdieren thuis te drogeren.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

            Ik las tussen de lijnen de "stepping stone theory", vandaar dat ik het demoniserend vind, en daarbij dan dat dit stukje flauwe kul slecht nieuws zou zijn voor de cannagebruiker.
            Van de vele voordelen zwijgt men weer in alle talen, alsook als men andere middelen op dezelfde manier zou benaderen en behandelen zou er nog weinig op voorraad zijn bij de apotheek, rekening houdende met de voor- en nadelen en de bijwerkingen van vele "geneesmiddelen".

            Comment


              #7
              Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
              1 persoon met een paar ratten in haar appartement en das dan wetenschappelijk onderzoek?
              Hoe betrouwbaar is dat?
              Het is gewoon een ruimte in een onderzoeksgebouw van het Mount Sinai ziekenhuis.

              Ratten zijn 100 procent gelijk aan mensen?
              Alleen als het gaat om Monsanto zwart te maken. Dan wel. Niet als het onderzoek een uitkomst geeft die je niet wilt horen. Dan zijn ratten compleet onvergelijkbaar.

              Zo werkt het toch?

              Als je haar onderzoeken doorneemt dan zie je dat ze zich vooral op de schadelijke gevolgen van cannabis voor kinderen richt. Dat het schadelijk is voor hersenen in ontwikkeling is wel duidelijk, maar dat het gebruik van de ouders voor de conceptie ook schadelijke invloed heeft op hun kinderen lijkt me goed om te weten.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

                Yasmin Hurd, neuroloog aan het Mount Sinai Hospital in New York, huisvestte enkele ratten in haar appartement

                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

                    @Ganjax, Dat die journalist slecht engels kan lezen zal best zijn, maar het is "haar apartement" in het "Hess Center for Science and Medicine" van het opleidingsinstituut van Mount Sinai. Dat noemen ze dan een laboratorium ...

                    Dus je snapt/accepteert wel dat er schadelijk gevolgen zijn voor kinderen. Wat is dan het probleem als ze na jaren onderzoek hebben vastgesteld dat er blijkbaar ook overdraagbare gevolgen van kunnen zijn? Waarom meteen die overdreven defensieve houding en alles belachelijk maken. Al snap ik dat die krant er al mee begint door met hun belabberde vertaling de suggestie te wekken dat ze in haar huiskamer wat heeft zit te hobbyen.

                    Die mevrouw heeft ook positieve resultaten van Cannabis uitgedragen. Als ze een agenda had dan had ze dat heus niet gedaan.

                    Dat cannabis slecht is voor de conceptie werd laatst overigens nog bestreden door onderzoek van een andere dame. In Jamaica zijn er kuddes kinderen die zijn verwekt door ouders die flink cannabis gebruiken. Die kinderen bleken fysiek of geestelijk niet onder te doen voor kinderen van ouders die geen cannabis gebruiken.


                    @QnQ, Je stopt toch ook "ineens" met groeien? De groei van je hersenen stopt dan ook. Het onthouden van dingen is iets compleet anders.

                    Bij een volwassen mens (rond een jaar of 18 dacht ik) zijn de hersenen volledig ontwikkeld en vanaf daar takelen ze alleen nog maar af. Net zoals de rest van je lichaam eigenlijk.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

                      Last edited by LionKeeper; 15 May 2015, 22:41. Reden: Also!

                      Comment


                        #12
                        Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

                        Dus je snapt/accepteert wel dat er schadelijk gevolgen zijn voor kinderen. Wat is dan het probleem als ze na jaren onderzoek hebben vastgesteld dat er blijkbaar ook overdraagbare gevolgen van kunnen zijn? Waarom meteen die overdreven defensieve houding en alles belachelijk maken. Al snap ik dat die krant er al mee begint door met hun belabberde vertaling de suggestie te wekken dat ze in haar huiskamer wat heeft zit te hobbyen.
                        Heeft ze de test met kinderen dan gedaan, ik dacht ratten.
                        En defensieve houding, ik merk eerder een aanvallende houding van jouw kant.
                        En ik maak niet alles belachelijk ik heb gewoon een naar gevoel bij dit soort berichtgeving in het huidige klimaat van legalisatie.
                        Dat soort "wetenschappers" zwijgt in alle talen van de vele possitieve zaken betreffende cannabis, welke beter eens open en bloot in mainstream media bericht zouden mogen worden naar de bevolking toe.

                        Comment


                          #13
                          Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

                          Hoe kan ik je in vredesnaam aanvallen als jij de eerste post plaatst?

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

                            Aight, als je met groeien het gewicht van de hersenen bedoelt ben ik mee, bij het 10e levensjaar hebben de hersenen al 95% van het eindgewicht gehaald.
                            Maar zolang je nieuwe dingen leert, nieuwe dingen doet, ziet, beleefd worden er toch nieuwe verbindingen in de hersenen gemaakt/geactiveerd ?
                            Ik noem dat groeien, die verbindingen tussen de (86 miljard!)zenuwcellen.

                            Bij DWDD University zijn juist 3 delen over de hersenen geweest, da's vast wel ergens online te vinden.
                            Fijne complexe materie op een luchtige manier gepresenteerd.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Weer een mooi stukje demonisatie van cannabis

                              Herinneren gaat ook slechter als je wiet gebruikt, maar wiet gebruiken in de groei geeft permanente schade.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X