Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GeenStijl ontdekt wietplantage in Groningse kelder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    GeenStijl ontdekt wietplantage in Groningse kelder

    Korting op 420shop
    LOL en oeps.

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...tplantage.html

    Als je je camera dan toch via internet wilt bekijken.

    Dan toch maar een goed wachtwoord verzinnen cameraatje.

    Of in ieder geval het standaard wachtwoord eraf halen


    Gelukkig voor meneer, kloppen de GPS coordinaten waarschijnlijk niet

    #2
    Re: GeenStijl ontdekt wietplantage in Groningse kelder

    Huh, dus die persoon heeft een live camera voor z'n planten in het oog te houden (tegen rippers vermoed ik)?

    Kijkt ie er dan 24/7 naar ofzo?
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Re: GeenStijl ontdekt wietplantage in Groningse kelder

      De meeste wifi-camera's die je kunt kopen als consument, staan standaard 'open' naar het wereldwijde web. Als kweker kun je dan wel mooi je plantjes in de gaten houden, of een timelapse maken.
      Thuis hebben we er ook eentje hangen, die gelukkig wel afgesloten is.

      Hetzelfde geld voor printers trouwens. Die zenden ook nog eens hun eigen netwerk uit af en toe. Dus dan kun je mooi bij de buren printen vanaf je telefoon zolang je het merk weet.
      Een of andere BNN of vara show had daar ooit een item over. Die konden door datsoort lekke apparatuur bankgegevens buitmaken.

      Even het IP van je wifiprinter benaderen en alle sluizen dichtgooien als je niet wilt dat je gescande ID-kaart in verkeerde handen valt. Printers hebben tegenwoordig een aardig aantal MB aan geheugen namelijk.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: GeenStijl ontdekt wietplantage in Groningse kelder

        Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
        Huh, dus die persoon heeft een live camera voor z'n planten in het oog te houden (tegen rippers vermoed ik)?

        Kijkt ie er dan 24/7 naar ofzo?
        Heb dat zelf ook, maar ik maak dan timelapsen van mijn kweekjes
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #5
          Re: GeenStijl ontdekt wietplantage in Groningse kelder

          WiFi camera's en printers staan niet standaard open naar het wereldwijde internet. Die krijgen een lokaal IP adres.

          Pest is alleen dat mensen doorgaans de beelden van zo'n camera graag ook zien vanaf hun telefoon. Dan zetten ze in de router inderdaad wel toegang vanuit buiten aan.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: GeenStijl ontdekt wietplantage in Groningse kelder

            [offtopic]
            Vroeger (komtieweer) toen we nog met telefoonmodems aan "internet" deden (er was nog geen echt internet) werd je nog wel eens gebeld door een fax of computer op je telefoonlijn.
            Dat 'wardialen' leerde je ze snel af, door dat systeem terug te bellen en bijv. 100 zwarte pagina's te sturen, of een foto van Mickey Mouse ofzo.
            Computers kon je soms een klein bestandje sturen (4K), dat -als dat uitgepakt werd- een bestand van een GB werd bijvoorbeeld.
            In de tijd van 70MB harde schijven was dat altijd goed voor een vastlopert bij de tegenpartij.
            [/offtopic]

            Als je bijv. termen als 'default password' of 'default wifi password' invoert op google en een middagje tijd steekt in het onderzoeken van de resultaten kun je altijd wel iets vinden.
            Het is ook een strak plan om de resultaten van je router eens te onderzoeken en ook eens te kijken wat jouw camera/gsm/printer/mediacenter/upcbox/router doet als die tienduizend login tries krijgt.
            Het is een koud kunstje om een scriptje te schrijven dat zoiets doet op jouw router, of om het even welk wifi enabled apparaat.
            Of iemand toegang krijgt hangt voor een groot deel af van de reactie van jouw hardware.

            De beelden van veel camera's worden vaak via een server van de fabrikant op internet gezet zodat je via een makkelijk adres altijd je camera kunt zien.
            Dat kun je vaak bij de setup/installatie instellen.
            Wat die bedrijven verder met de beelden doen weet je niet.
            Dit voorbeeld van Foscam laat zien dat die gewoon door iedereen te zien zijn en door derden verder online te zetten zijn.



            Ik kan dat bericht op geenstijl trouwens niet bekijken als ik niet akkoord ga met 10tallen cookies op m'n computer.
            No thanks.
            Last edited by QnQ; 17 June 2015, 08:37.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: GeenStijl ontdekt wietplantage in Groningse kelder

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Ik kan dat bericht op geenstijl trouwens niet bekijken als ik niet akkoord ga met 10tallen cookies op m'n computer.
              No thanks.
              Inderdaad, dan houd ff buurten op een pagina voor mij ook op
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment

              Bezig...
              X