Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
The FDA just outlawed CBDs and hemp oil extracts
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
Re: The FDA just outlawed CBDs and hemp oil extracts
ja patend bureau was er niet eens mee en je weet in elk slotplaat zit een boutje voor het fine werk dus het patend is terug we veredelde het eerste ras maar nu heb je nylon,gebruik het niet vaak want de pardruk is is te sterk ,heb gisteren de Surinaamse touwslager al gebeld die zei: wil je ze lang of wil je ze kort besteld u in meters? of gewoon zoals het hoort we rollenverzonden vanaf mijn bos hut met tamtam
-
En als TTIP erdoor komt heb je dat verbod hier ook, Amerikaanse pharma bedrijven zullen geen verlies mogen maken en cbd als supplement verbieden.
Aangezien het onderzocht wordt als medicijn krijgt dit het "new drug application" label en mag het tijdens het onderzoek niet meer door derden als supplement verkocht worden, en nadien enkel door de big pharma.
Leipe jongens die FDA, als iets een goede invloed heeft op de gezondheid verbieden ze het, als iets een slechte invloed heeft loodsen ze het erdoor en kan je het vinden op een schap in elke winkel. Alles voor $$.
Comment
-
Ergens kan ik me vinden in de FDA.
Ik kon voorheen CBD-olie verkopen, gemaakt met benzine, methanol, butaan, propaan, propeen, benzeen, of een van de 3000 andere gigantisch giftige stoffen die je als oplosmiddel kunt gebruiken. Daar is geen toezicht of controle op, en dat zorgt er voor dat mensen ontzettend dodelijk ziek kunnen worden.
Hier in NL kan dat nog steeds. Waarom 400 euro aan veilige consumenten alcohol bestellen, en vergunningen regelen, als je het extraheren ook met 5 euro aan LPG kan? Ga me niet vertellen dat je 100% zeker weet dat geen enkele kweker ditsoort trucjes uit haalt. We weten allemaal dat broodkwekers ook pesticiden gebruiken die verboden zijn, waarom zouden ze dan hun portemonnee leegkiepen om een veilig extract te maken? Waar is de controle? Ja, zelfverzonnen keurmerken.. Zo kan ik 't ook!
Natuurlijk is het de big pharma's schuld, totdat er doden vallen bij een huisverkoper omdat iemand snel geld wilde.. De mensen zijn nog steeds vrij om hun eigen olie te bereiden met hun eigen oogst.
Als je spullen wilt verkopen, moet je kunnen garanderen op kwaliteit en veiligheid, en die processen bewaken. Dat kan nu niet.
Een bedrijf als sensiseeds, die toch een van de grootste cannabisbedrijven is, zou makkelijk een FDA-approved CBD-olie op de markt kunnen brengen. Maar het kost ze teveel. Dan blijven inderdaad alleen de big pharma over die het geld hebben. Maar waarom is dat slecht? Als het precies hetzelfde natuurproduct is, maar dit keer met een bewezen samenstelling die constant is, goed getest wordt, en veilig wordt gemaakt, wat is dan het grote bezwaar? Dat er iemand geld aan verdient?
Waarom mag een hobbyteler daar wel aan verdienen, maar een grote partij niet?
Let wel: de telers en bereiders voelen hier niets van, enkel de verkopers.
Let ook: een fabrikant moet zelf bewijzen aan de FDA dat zijn product veilig is door onderzoek uit te voeren. Zo leugenachtig als bijvoorbeeld monsanto of een medicijnfabrikant het doet, zo kan een cannabisbedrijf ook zijn gegevens manipuleren. Daar zijn ze volledig vrij in. Maar cannabis-instanties testen vrijwel niets, ze verkopen alleen maar, en doen bijvoorbeeld geen enkel beetje onderzoek. Dat is zuiver voor de $$$ en niet voor een betere wereld. Zo is er bijvoorbeeld 3-4 miljoen $ uitgegeven aan een eeuwig bloeiende cannabissoort, maar geen enkele cent aan het bewijzen van de veiligheid van CBD, terwijl iedereen in de medische wereld wist dat dit er aan zat te komen. Wie is er dan de bad guy?Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Ik begrijp er juist een boel van, tijdens mijn opleiding(en) ben ik doodgegooid met chemische, biologische, medicinale, en maatschappelijke veiligheid. En daarom zie ik ook de kant van de FDA.
Het is niet zomaar een kwestie van 'vrijgeven en dan komt het wel goed'. Als iedereen zijn eigen alcohol mag distilleren gaat dat natuurlijk ook altijd perfect..
(Novum) - Een 81-jarige Rotterdammer die drie Russische zeelieden methanol als alcohol verkocht, is woensdag veroordeeld tot vrijwilligerswerk. Hij moet drie maanden lang drie halve dagen per week aan de slag in een verzorgingstehuis in Schiedam. Ook kreeg hij van de Rotterdamse rechtbank een jaar voorwaardelijke celstraf. Als gevolg van de vergiftiging met methanol overleden twee van de drie Russen, mannen van 20 en 41 jaar. De derde lag bijna een week in een ziekenhuis.
Dat soort shit gebeurt er als mensen zelf maar wat aanrommelen en het te koop aanbieden. Alcohol is bij wet legaal, en nog goedkoop ook. De prijs van een krop biologische sla als je 't wilt vergelijken.
Een zeer klein handje vol mensen die niet weten wat ze doen, kan desastreuze gevolgen hebben voor honderden handen vol mensen. Juist als de waarde daalt, willen mensen het meeste bang for a buck. Oftewel; ze gaan roekeloos doen en de goedkoopste methode zoeken. Als een flesje olie nog maar 5 euro opbrengt, dan is de alcohol om het te produceren, de verpakking en bedrukking duurder dan het eindproduct. Dan kiezen ze gauw voor goedkoper materiaal, wat de kwaliteit teniet doet. Elk jaar liggen er honderden kids in het ziekenhuis hier in Europa, omdat ze methanol hebben gedronken. Die zijn hun leven lang blind. En dat terwijl er controle is, dat terwijl het legaal is, maar enkel en alleen omdat mensen onvoorzichtig zijn en zullen blijven, of juist liever een fles spiritus kopen (80 cent) dan een fles whiskey (40 euro). Het zouden er honderdduizend blinde kids meer zijn als er geen wetten of regels rondom alcohol zouden zijn, want het spul zou dan (zoals CBD-olie) overal in de winkeltjes liggen.
Stel je daar regels voor vast, en duidelijke richtlijnen (dat is de taak van de FDA) dan is de kans dat je ziek wordt van een product uit de drogist nihil. Voordat je zover komt, zul je iets moeten verbieden tenzij er aan voorwaarden wordt voldaan. Zoals we met ons voedsel hebben, zoals we met ons drinkwater hebben, zoals we met alles doen. Ik mag bij wet niet zomaar mijn pleewater gaan slijten in de supermarkt om die reden. Mountain dew heeft om die reden zware metalen uit hun dranken verwijderd. Mars roept om die reden een x-miljoen marsen terug. Zie je nog marsen bij straatdealers te koop? Zie je schimmige handelaartjes om Mountain dew? Zou jij een flesje pleewater aannemen als je weet dat je veilig en goedkoop een flesje water kunt kopen in de supermarkt? Nee, want dat zou debiel zijn. Dr. Vogel moet ook aan eisen voldoen, daarom is het een tijdje uit de handel geweest. Toch zag je ook geen valdisperd handelaars, of ripdeals over zonnedauw. Waarom moet je dan wel vergiftigde CBD-olie kunnen kopen?
Hier op het forum was pas nog een kerel die tenminste 3 kankerverwekkende stoffen over zijn toppen had gespoten, en daar olie van aan het trekken wasnietEen wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Ik zou graag zien dat de Voedsel en Waren autoriteit hier in Nederland ook alle CBD producten eens onder de loep leggen.
Vind wel dat de FDA nu een stapje te ver lijkt te gaan maar als dat nodig is om misstanden met CBD producten te voorkomen, moet dat maar. Er worden nu ook woekerprijzen gevraagd. Neem aan dat er geen verbod komt om zelf landbouwhennep te kweken om er CBD olie van te maken.
En waarom er mensen worden geript en neergeschoten worden in de wiet wereld?
Geld en macht, dezelfde reden waarom criminelen het altijd met elkaar aan de stok krijgen. Heeft niets met legalisatie te maken.
Comment
-
LR2, jij gaat ervan uit dat ze ermee rommelen maar dat zijn helemaal geen vaststaande feiten.
Er is bij mijn weten nog geen enkele leverancier van cbd olie beticht of gepakt met rommelen met vuile cbd olie of tincturen.
Trouwens denk niet dat dat de achterliggende redenen is dat Big pharma via FDA ervoor zorgen dat cbd niet meer als suplement verkocht mag worden door bv een natuurwinkel, dat weet jij ook wel.
Met illegale alcohol rommelen ze in sommige landen, maar dat heeft hier helemaal niks mee te maken.
Comment
-
Als je hier op het forum kijkt, zie je al dat er gerommeld wordt in het openbaar. Achter gesloten deuren is het misschien nog erger.
Van het gebruik van vervuild/onzuiver butaangas, tot het oplossen (en concentreren!) van bestrijdingsmiddelen met alcohol. Dat is natuurlijk geen feit, maar een mening. Je kunt het immers niet teruglezen ofzo. Oh wacht..
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Ik zeg niet dat ik tegen controle ben, dat is een taak voor de FDA.
Maar dat staat los van het feit dat Big pharma via FDA verkrijgen dat cbd een NDA label krijgt.
Dat heeft uiteindelijk enkel als doel ervoor te zorgen dat degene die het onderzoek voeren alleenrecht krijgen cbd te verhandelen en aan te maken.
Comment
-
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
Comment