Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb dus een Plenty (met een slangetje) en het verwarmingselement wordt daarvan wel op temperatuur gebracht, maar je moet er toch zelf een haaltje van nemen om de lucht er doorheen te halen. Dan warmt die lucht op en trekt het door de wiet heen. Dan komt de boel pas vrij.
Al stijgt de warme lucht vanzelf ook wel wat en dan zie je dus inderdaad een klein kringeltje damp ontsnappen.
Het element koelt ook wel af. Dan moet ik even in het handvat knijpen en dan warmt het weer op. Dus als je hem gewoon laat liggen koelt ie af en valt het stil. Net als bij een joint eigenlijk.
Dan warmt die lucht op en trekt het door de wiet heen. Dan komt de boel pas vrij.
.
Voila, en volgens mij is dat niet alleen bijna verlies-vrij, het lijkt me zelfs economischer dan de klassieke joint, zonder rekening te houden met de dubbel zo hoge opname van THC t.o.v. de klassieke joint.
Ik maak mij lid. Ik gebruik nu zo'n pen, maar wil de temperatuur kunnen regelen. Maar ik heb nog geen 1 keer moeten hoesten. Longen worden gespaard. De geur is idd beperkt. Dit gaat gemakkelijk in huis zonder dat de geur overal in kruipt. Voor mensen die ni willen roken is dit de oplossing. En ik ben zo eentje.
Ok het enige dat ik had is, wanneer is het op? Je kan niet in zo'n ding kijken en telkens je sessie onderbreken om te openen is nogal irritant. Simpelweg: wanneer je verbrande popcorn begint te smaken, is hij op. Je ziet ook de rook wat onzuiverder worden; En ja, ook bij mij is dat altijd zo van "nu al?" gnignigni.
Flowermate pro besteld. De mighty was mij nu net iets te duur Was aan het twijfelen tussen de plenty en de flowermate/davinci/goboof alfa. Maar ik wou eerst iets klein mobiel onopvallends dat toch zijn werk deed. Veel tevreden reviews gevonden van die flowermates en deze laatste nieuwe heeft een lcd met temperatuursinstelling. Review volgt nog.
Binnekort wil ik mij ook een vap aanschaffen. Dit ook met als doel te stoppen met gewoon sigaretten roken en met een vap heb je dan ook geen tabak meer. Rook al zeker een jaar of 7 joints. Nu had ik graag toch ook wat meningen gehad van de meer ervaren vapers onder ons.
Dacht zelf aan een davinci om te bestellen.
Is dit een juiste keus?
Graag hoor ik van jullie.
T'is een beetje zoals een smartphone kopen. Ze doen allemaal ongeveer hetzelfde, maar je betaald voor kwaliteit / design / batterijduur. Ik heb mijn Mighty (http://www.storz-bickel.com/shop_us/...hty-vaporizer/http://www.storz-bickel.com/shop_us/en/volcano-classic/, die ook een digitale display kan hebben tegenwoordig. Ik heb zo'n ding zelf nog nooit gebruikt maar het komt er op neer dat je eerst een ballon laat vullen met goodness, en die dan leeg rookt.
Zoals ik het begrepen heb is Storz Bickel wat mercedes is voor auto's. Ze zijn de beste, simpelweg omdat zij de Volcana ontworpen hebben en dat die zo ongeveer de eerste vaporizer was voor thuisgebruik. Maar, ik snap dat je ook het merk betaald en dat er best een hoop alternatieven zijn die wat goedkoper zijn en ook deftig zijn. Ik bestelde rechtstreeks bij hen en had een dag later het ding in huis. Het heeft leuke kleine extra's, zoals vervangstukken voor alle rubbertjes en filtertjes, een handig hervulstuk en zelfs een grinder. Ook hebben de mighty en de plenty (kleinere variant) een handig stokje ingebouwd waarbij je makkelijk kan hervullen. Ok, allemaal geen 100 euro extra waard, maar ik zeg maar dat het ding compleet is voor zijn geld
Waar je vooral op moet letten is dat je een vaporizer koopt, en geen ding die doet alsof. Een echte vaporizer heeft een oven, een kamer in keramiek dacht ik. Vaporizen is eigenlijk je weed bakken en daar de damp van afzuigen. Maar sommige goedkope modellen hebben geen zo'n ovenkamer en doen eigenlijk gewoon aan een soort van elektrische verbranding. Een vaporizer-pen van +- 30 euro? Zou ik nooit kopen. Simpelweg omdat het waarschijnlijk meer kost om een echte vaporizer te bouwen en ten tweede dat een pen dan ook wel klein en handig is, het is ook onmiddellijk leeg - zowel batterij als rookwaar, en je kan niet echt subtiel staan dampen als er een stroomkabel die uit je mond naar de muur loopt.
2de is dat je temperaturen kan instellen. Lijkt nogal wiedes, maar ook fake vaporizers hebben enkel een aan of uit. Bij de Plenty bv heb je geen display, maar je kan aanmelden via een app op je smartphone en zo 3 presets instellen. Meer dan genoeg, maar wil je nog meer flexibiliteit dan koop je best iets waar je graad per graad rechtstreeks kan bepalen.
Google away! Misschien kunnen we een topic starten met vaporizers reviews and compare? of bestaat die al?
Oorspronkelijk geplaatst door thomassurvivorView Post
Google away! Misschien kunnen we een topic starten met vaporizers reviews and compare? of bestaat die al?
Dat lijkt mij ook wel wat want ik weet zelf echt niet meer welke ik aan moet schaffen, dit wordt dan mij eerste vaporizer en heb er ook geen ervaringen mee.
Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!
Die "goedkopere" draagbare werken allemaal op dezelfde manier, met een keramische kamer. Da vinci, alpha goboof en de flowermate pro. Dat slangetje van de da vinci zou snel verduren. Verder is die lastig te vullen en leeg te maken. Het glazen mondstuk van de flowermate leek mij dan aangenamer.
De pennen werken met zo'n atomizer, dat ligt te kort bij verbranden. En die atomizers gaan heel snel kapot. Kwaliteit van die dingen is twijfelachtig. De storm pen zou daar een uitzondering op zijn? Maar al dat geklik, pf. Eer je aan de juist temperatuur zit... Display is veel gemakkelijker.
Ik zou wel het verschil is willen weten met die plenty, mighty, volcano. Die werken met hete lucht. Grill vs convectie?
Het is idd zoals een gsm kopen. Die flowermate 5.0 is de eerste gsm. Doet zijn werk, 1 temperatuur. Geen poespas. Die met lcd scherm en temp instelling, kom je bij de smartphones.
Dan heb je storz en bickel, Duitsers. High end equipment waar je ook de naam van betaalt. Iphone/s6. Ga je duurder betalen, maar sowieso altijd super tevreden van zijn. Die keuze moet je zelf maken. Reviews lezen en kiezen. Beginnen met iets tussenin, niet goedkoop, maar ook niet direct de duurste. Tenzij je die al kent en zeker bent dat je der ook eentje wilt.
Comment