Hallo,
ik zat een tijdje terug lekker stoned op de bank, en ik bedacht me ineens een plan waar ik jullie hulp bij kan gebruiken. Ik kom namelijk vaak op veel verschillende plaatsen en ontdek dat iedereen daar zijn eigen regionale woord voor joint heeft. Natuurlijk zijn er een paar termen die overal kunnen, zoals Joint, Jonko, Baap of Pretsigaret. Maar velen zijn plaatsgebonden. Ik heb alvast een beginnetje gemaakt, maar ik denk dat met jullie hulp het streekwoordenboek voor joints wel een toekomst kan hebben! Hieronder het kleine beetje wat ik al heb:
Eindhoven en omg: Piet (ook wel Pater)
‘Gade gij mee een dikke piet roke of wa?’
Utrecht en omg: Snaak
‘Met een snaak in de bek wandel ik door de stad.’
Bergen op Zoom: Pauk
‘Een pauk rollen.’
Groningen: Bambo
‘Ik had me toch een lekkere dikke bambo gefixt.’
Panningen en omg: Tiel
“Gisteren een ferme tiel gerookt, nie normaal.’
Zou erg tof zijn als jullie er nog wat bij kunnen gooien!
De groeten
ik zat een tijdje terug lekker stoned op de bank, en ik bedacht me ineens een plan waar ik jullie hulp bij kan gebruiken. Ik kom namelijk vaak op veel verschillende plaatsen en ontdek dat iedereen daar zijn eigen regionale woord voor joint heeft. Natuurlijk zijn er een paar termen die overal kunnen, zoals Joint, Jonko, Baap of Pretsigaret. Maar velen zijn plaatsgebonden. Ik heb alvast een beginnetje gemaakt, maar ik denk dat met jullie hulp het streekwoordenboek voor joints wel een toekomst kan hebben! Hieronder het kleine beetje wat ik al heb:
Eindhoven en omg: Piet (ook wel Pater)
‘Gade gij mee een dikke piet roke of wa?’
Utrecht en omg: Snaak
‘Met een snaak in de bek wandel ik door de stad.’
Bergen op Zoom: Pauk
‘Een pauk rollen.’
Groningen: Bambo
‘Ik had me toch een lekkere dikke bambo gefixt.’
Panningen en omg: Tiel
“Gisteren een ferme tiel gerookt, nie normaal.’
Zou erg tof zijn als jullie er nog wat bij kunnen gooien!
De groeten
Comment