Hash maken met een ICE-O-LATOR
Bakje bier, goed muziekje, trouwe helper, kort gezegd een leuke avond.
dit onderwerp spreekt voor 50 gram droog of nat bladafval maakt niet uit.
Dit is 2 x 50 gr droog bladafval.
Foto1.jpg
(TIP : leg uw knipafval een paar uur in de diepvries voor je begint . En zorg dat je genoeg ijs hebt).
Foto2.jpg
De ICE-O-LATOR bij de hand
Foto3.jpg
Plaats eerst de fijnste zeef in de emmer.
Foto4.jpg
Zorg ervoor dat al de lucht vanonder de zeefzak weg is. en rijg hem toe.
Foto5.jpg
Plaats de grovere zeef hierin zoals boven beschreven en Voeg er 50 gr nat of droog bladafval bij en het ijs.
Foto6.jpg
Terug wat ijs op gooien hoe kouder hoe beter ! En zet het waterniveau ongeveer 5 cm onder de rand van de emmer.
Foto7.jpg
De mixer gedurende een 30 tal minuten laten draaien. Zodat de kristallen van blad gescheiden worden.
Foto8.jpg
FF nakijken ziet er goed uit.
Foto9.jpg
Na een 30 minuten mixen en een 15 minuten laten rusten, (zodat de kristallen kunnen zakken, Deze worden in de onderste zeefzak opgevangen). De zeven even uitpersen en dan zien wat de oogst is.
Foto10.jpg
En dit is het resultaat 100% organische hash gemaakt van snow white. Deze is wel nog nat. pers het vocht er wat uit en leg de hash een tijdje in de diepvries, zodat het vocht naar buiten trekt. daarna de hash gewoon met wat keukenpapier droogwrijven
Foto11.jpg
Aangezien ik geen pers heb gebruik ik hiervoor een tafelpoot.
Resultaat : Het droge blokje hash van 50 gram bladafval.
Foto12.jpg
En deze extra is mooi meegenomen en verder nog een leuke rookavond gehad.
Grtz
Bakje bier, goed muziekje, trouwe helper, kort gezegd een leuke avond.
dit onderwerp spreekt voor 50 gram droog of nat bladafval maakt niet uit.
Dit is 2 x 50 gr droog bladafval.
Foto1.jpg
(TIP : leg uw knipafval een paar uur in de diepvries voor je begint . En zorg dat je genoeg ijs hebt).
Foto2.jpg
De ICE-O-LATOR bij de hand
Foto3.jpg
Plaats eerst de fijnste zeef in de emmer.
Foto4.jpg
Zorg ervoor dat al de lucht vanonder de zeefzak weg is. en rijg hem toe.
Foto5.jpg
Plaats de grovere zeef hierin zoals boven beschreven en Voeg er 50 gr nat of droog bladafval bij en het ijs.
Foto6.jpg
Terug wat ijs op gooien hoe kouder hoe beter ! En zet het waterniveau ongeveer 5 cm onder de rand van de emmer.
Foto7.jpg
De mixer gedurende een 30 tal minuten laten draaien. Zodat de kristallen van blad gescheiden worden.
Foto8.jpg
FF nakijken ziet er goed uit.
Foto9.jpg
Na een 30 minuten mixen en een 15 minuten laten rusten, (zodat de kristallen kunnen zakken, Deze worden in de onderste zeefzak opgevangen). De zeven even uitpersen en dan zien wat de oogst is.
Foto10.jpg
En dit is het resultaat 100% organische hash gemaakt van snow white. Deze is wel nog nat. pers het vocht er wat uit en leg de hash een tijdje in de diepvries, zodat het vocht naar buiten trekt. daarna de hash gewoon met wat keukenpapier droogwrijven
Foto11.jpg
Aangezien ik geen pers heb gebruik ik hiervoor een tafelpoot.
Resultaat : Het droge blokje hash van 50 gram bladafval.
Foto12.jpg
En deze extra is mooi meegenomen en verder nog een leuke rookavond gehad.
Grtz
Comment